sznycle z indyka

1. Data: 2004-10-28 14:50:14

Temat: sznycle z indyka
Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak przyrządzic sznycle z indyka szybko i smacznie ?
czy sznycle to pokrojona piers indyka?
thx
p.

1. Data: 2004-10-28 15:13:34

Temat: Re: sznycle z indyka
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:
> jak przyrządzic sznycle z indyka szybko i smacznie ?
> czy sznycle to pokrojona piers indyka?

Sznycle to pokrojona czesc cielecia.
Sznycle z indyka to metafora, poezja kuchenna. Tak zreszta jak i szynka
z indyka, golonka z indyka... Bierzesz indyka i wyobrazasz sobie ze to
jest swinka :)

Ewcia

1. Data: 2004-10-28 15:17:04

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indyka, golonka z indyka... Bierzesz indyka i wyobrazasz sobie ze to jest

aaa taka poezja :)
a jakas sugestia wykorzystania tej poezji?
thx:)
p.

1. Data: 2004-10-28 15:44:27

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> Sznycle to pokrojona czesc cielecia.
> Sznycle z indyka to metafora, poezja kuchenna. Tak zreszta jak i szynka
> z indyka, golonka z indyka... Bierzesz indyka i wyobrazasz sobie ze to
> jest swinka :)

Przy bigosie z cukinii, gulaszu albo, co gorsza, schabowym sojowym, sznycle
z indyka wyglądają całkiem naturalnie. Ot, taka sobie licentia coquinaria
:-).
Ewa

1. Data: 2004-10-28 17:37:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:

> jak przyrządzic sznycle z indyka szybko i smacznie ?
> czy sznycle to pokrojona piers indyka?
> thx
> p.

Danie podpatrzone w restauracji Aldo's w Santa Barbara:

Piers indycza (lub piers kurza, lub cielecina, lub poledwica wieprzowa)
pokrojona w poprzeczne platy, 1 cm grubosci
maka
jajko
maslo/oliwa
1/2 szklanki wytrawnego bialego wina
1/2 szklanki rosolu
1 lyzka maki
1/2 lyzeczki soku z cytryny
1 lyzka kaparow
sol, pieprz

Ugotowac makaron al dente.
Przygotowac salate.
Podgrzac talerze w piecu.

Piers indycza pokroic w platy, te lekko rozbic. Maczac w
mace-jajku-mace. Smazyc na dosc goracym masle i oliwie, pol na pol, az
zlote po obu stronach. Zdjac mieso z patelni, podgrzac patelnie, az
zacznie skwierczec, dodac wino. Zeskrobac dno patelni, dodac kapary, sok
z cytryny, sol i pieprz (nalepiej bialy) do smaku, wymieszac, zagrzac do
malutkiego wrzenia przez 2 minuty. Make wymieszac z rosolem bez grudek,
dolac ciagle mieszajac do sosu i gotowac na malym ogniu, az zgestnieje,
okolo minuty.

Na cieplych talerzach ulozyc makaron, polac sosem, obok ulozyc mieso.
Osobno podac salate i wino.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-29 07:21:45

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]
> okolo minuty.
>
> Na cieplych talerzach ulozyc makaron, polac sosem, obok ulozyc mieso.

I po co tak wydziwiać? Co do sznycli to nie mam wielkich zastrzeżeń, ale
makaron do sznycli (jakichkolwiek czy to prawdziwych czy udawanych) jakoś
mie nie leży. Ja bym je tylko opanierowała w jajku i tartej bułce,
kombinacja : mąka - jajko - mąka obawiam się, że się będzie odlepiać, no i
nie są wtedy tak miło chrupiące. Usmażyła bym na jakimś tłuszczu (ja stosuję
olej), i podała z ziemniaczkami i sałatą. Masło się nieszczególnie nadaje do
smażenia, bo się szybko pali. Można na gotowym, gorącym sznyclu położyć
kawałeczek surowego masła - jest lepsze.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-10-29 07:35:01

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <clsr3g$lsm$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> wrote:

> I po co tak wydziwiać?

A jakie tu wydziwianie? Mnie się wydaje, że to dość proste danie.

> Co do sznycli to nie mam wielkich zastrzeżeń, ale
> makaron do sznycli (jakichkolwiek czy to prawdziwych czy udawanych) jakoś
> mie nie leży.

Ale ten makaron będzie ze smacznym sosem.

> [...]
> olej), i podała z ziemniaczkami i sałatą. Masło się nieszczególnie nadaje do

Właśnie dlatego dajesz masło z oliwą, żeby się nie paliło (pominąwszy
kwestię smaku). Zresztą w dobrych starych przepisach zalecjących
samżenie na maśle pisze się wprost, żeby je rozgrzać, aż zacznie dymić.
Jakież befsztyki wychodzą w taki sposób! Niepalenie masła to
współczesny przesąd dietetyczny.

> Można na gotowym, gorącym sznyclu położyć
> kawałeczek surowego masła - jest lepsze.

A to zupełnie inna sprawa. Natomiast do czego ja miałbym zastrzeżenoe to
do:
> Piers indycza (lub piers kurza, lub cielecina, lub poledwica wieprzowa)

To w końcu na co jest ten przepis? Może nada się i na golonkę z zająca?
;-)

Władysław

1. Data: 2004-10-29 08:33:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 29 octobre 2004 ŕ 09:21:45, vous écriviez :

> I po co tak wydziwiać?

Aby uzyskac kontrast miedzy chrupiaca panierka i "miekkim" makaronem z aromatycznym
sosem.

> Co do sznycli to nie mam wielkich zastrzeżeń, ale
> makaron do sznycli (jakichkolwiek czy to prawdziwych czy udawanych) jakoś
> mie nie leży.

> i podala z ziemniaczkami

Akurat sos ktory podaje Magdalena nie za bardzo do ziemniakow pasuje
(z powodu cytryny i kaparow). IMHO oczywiscie.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-10-29 09:44:14

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akurat sos ktory podaje Magdalena nie za bardzo do ziemniakow pasuje
> (z powodu cytryny i kaparow). IMHO oczywiscie.

Z ziemniaczkami to oczywiście bez sosu, zwłaszcza, że IMHO sos , jakikolwiek
bądź, nie pasuje do sznycli, a także makaron, nawet z sosem
Pozdrówka - A.

1. Data: 2004-10-29 09:51:20

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale ten makaron będzie ze smacznym sosem.

Ja bym ten makaron z sosem dała np na kolację, a sznycelki na obiad z
ziemniaczkami

> Właśnie dlatego dajesz masło z oliwą, żeby się nie paliło (pominąwszy
> kwestię smaku).

To z oliwą się mniej rozgrzewa? Oliwa ma jakieś swoje własne tajemnicze
własności chłodzące???

>Zresztą w dobrych starych przepisach zalecjących
> samżenie na maśle pisze się wprost, żeby je rozgrzać, aż zacznie dymić.
> Jakież befsztyki wychodzą w taki sposób! Niepalenie masła to
> współczesny przesąd dietetyczny.

No tak, zalecają, ale to niezdrowe, a nie żaden przesąd

> Natomiast do czego ja miałbym zastrzeżenoe to
> do:
>

> To w końcu na co jest ten przepis? Może nada się i na golonkę z zająca?
> ;-)
E, no , nie do końca, ja bym miała zastrzeżenie tylko do polędwicy, sznycle
cielęce, czy udające je drobiowe robi się tak samo (przynajmniej ja tak
robię)
Pozdrówka - Agnieszka

krakowska i plesn
ciasto daktylowe,moze i czekoladowe?
drożdżówka - potrzeba mi konstruktywnej krytyki...
pierogi ruskie
Z arcydzieglem