Re: sznycle z indyka

From: Wladyslaw Los <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sznycle z indyka
Date: Fri, 29 Oct 2004 09:35:01 +0200
Sender: w...@o...pl@pawlacz.stock9.one.pl

In article <clsr3g$lsm$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> wrote:

> I po co tak wydziwiać?

A jakie tu wydziwianie? Mnie się wydaje, że to dość proste danie.

> Co do sznycli to nie mam wielkich zastrzeżeń, ale
> makaron do sznycli (jakichkolwiek czy to prawdziwych czy udawanych) jakoś
> mie nie leży.

Ale ten makaron będzie ze smacznym sosem.

> Ja bym je tylko opanierowała w jajku i tartej bułce,
> kombinacja : mąka - jajko - mąka obawiam się, że się będzie odlepiać, no i
> nie są wtedy tak miło chrupiące. Usmażyła bym na jakimś tłuszczu (ja stosuję
> olej), i podała z ziemniaczkami i sałatą. Masło się nieszczególnie nadaje do
> smażenia, bo się szybko pali.

Właśnie dlatego dajesz masło z oliwą, żeby się nie paliło (pominąwszy
kwestię smaku). Zresztą w dobrych starych przepisach zalecjących
samżenie na maśle pisze się wprost, żeby je rozgrzać, aż zacznie dymić.
Jakież befsztyki wychodzą w taki sposób! Niepalenie masła to
współczesny przesąd dietetyczny.

> Można na gotowym, gorącym sznyclu położyć
> kawałeczek surowego masła - jest lepsze.

A to zupełnie inna sprawa. Natomiast do czego ja miałbym zastrzeżenoe to
do:
> Piers indycza (lub piers kurza, lub cielecina, lub poledwica wieprzowa)

To w końcu na co jest ten przepis? Może nada się i na golonkę z zająca?
;-)

Władysław