Re: szukam dobrego internisty z wwy

Data: 2002-12-29 16:28:39
Temat: Re: szukam dobrego internisty z wwy
Od: "Tramal" <t...@N...gazeta.pl>

Witam,
Moje komentarze ponizej odpowiednich fragmentow tekstu (by tekst byl
latwiejszy w czytaniu odpowiedzi Waldima oznaczylem ###

Użytkownik "WALDIM" <w...@a...pl> napisał w wiadomoœci

> [...]

## tak, jest za to odpowiedzialna
## placi tak marne pieniadze ze kazdy z nas musi pracowac na 3 albo 4
etatach
Tak?? Zabawmy sie w teleturniej Milionerzy. Pytanie: chcesz
zarejestrowac swoj gabinet lekarski w wydziale zdrowia.
Urzad pracuje do 15, ale pani nie ma w pracy juz o 14, bo poszla pracowac w
biurze, gdzie ma prace zlecone.
Mozliwe odpowiedzi:
a) Przyjmujesz to ze zrozumieniem, bo urzednicy maja ciezko i marnie im
placa.
b) Urzadzasz awanture, a na odpowiedz kolezanki nieobecnej pani, ze one
pracuja za tak marne pieniedza mowisz,
ze jesli tej pani nie oplaca sie pracowac za takie marne pieniadze, to niech
sie zwolni.

Zaznacz odpowiedz a) lub b)

> powoduja,

#### tak samo... jak wyzej...
Moja odpowiedz jak wyzej.

> problemow,

#### a wlasnie ta postawa wynika z postepowania kasy chorych
#### lekarzy traktuje sie gorzej niz inne grupy zawodowe
### jak gornicy zastrajkowali to dostali podwyzki...
### ale jak lekarze chcieli strajkowac to NIE.... NIE WOLNO!!!

Jest to problem lekarzy jako grupy zawodowej, a odpowiedz rozwine ponizej

## i bardzo slusznie... i wlasnie na tym polega roznica...
### placisz... wiec wymagasz i dostajesz....
Tutaj czegos nie rozumiem. Po pierwsze, __place za panstwowa sluzbe zdrowia
w formie skladki zdrowotnej__. Tak czy nie?
Jesli mi odpowiesz, ze lekarze zarabiaja zbyt malo, kasy chorych buduja
marmury etc., udziele ci dwoch odpowiedzi:

a) odpowiedz lagodna -- swoje frustracje nalezy kierowac do kas chorych, do
wladz, nie winic za to pacjentow, ze jest jakas etyka, ze ludzie cierpia, ze
jest wiele innych grup zawodowych, ktore zarabiaja rownie malo.

b) odpowiedz brutalna - o ile mi wiadomo, zaden lekarz do tej pory nie
zostal zmuszony przy pomocy pistoletu przystawionego do
glowy do pracy w panstwowej sluzbie zdrowia. Podpisujesz umowe o prace,
zgadzasz sie na warunki, jesli ci sie nie podoba, to sie zwalniasz.
Odpowiedz jest brutalna, ale prawdziwa.

> od
> nie

##### oczywiscie ze mozna.... ale to juz zupelnie inna para gumiakow

Nie rozumiem twojej . A ponadto lekarze uwazaja sie za elite intelektualna.
A elicie sie stawia wyzsze
wymagania.... Bo na ogol kierownik sklepu wywala ekspedientke, ktora
zachowuje sie niegrzecznie w stosunku do klientow.

I jeszcze jedna uwaga: rozumiem lekarzy, ze jest zupelnie inaczej niz im sie
wydawalo, ze maja za soba 6 lat bardzo ciezkich studiow,
upokarzajace prosby o staze, ze batrdzo trudno zrobic spejcalizacje, ze maja
do czynieniami ze skostnialymi ukladami, w ktorych ordynator/docent/profesor
(niepotrzebne skreslic) jest bogiem i traktuje mlodszych lekarzy jak smieci,
ze macie rodziny, ze nie macie mieszkan, ze trzeba placic za mieszkanie itp.
Ale co do tego maja pacjenci?

pozdrawiam wszystkich

kb