szukam przepisu na wino z winogron

1. Data: 2003-09-14 15:22:00

Temat: szukam przepisu na wino z winogron
Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie

szukam przepisu na wino z winogron mieszanych, bo mam ze 100 kilo do
zebrania różnych i szkoda je zostwawić,

pozdrawiam busek
--
ABSURD TO POGLĄDY SPRZECZNE Z TWOIMI

PIOTREK BUSKI
GG3823686

1. Data: 2003-09-15 19:38:47

Temat: Re: szukam przepisu na wino z winogron
Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukam przepisu na wino z winogron mieszanych, bo mam ze 100 kilo do
> zebrania różnych i szkoda je zostwawić,
>
> pozdrawiam busek

ja robilam nastepujaco:
Bidon wyczyscic i wyparzyc (uwaga zeby nie popekal!)
Nastepnie zebralam winogrona, umylam, obralam z szypulek, wycisnelam z nich
sok. Sok wlalam do baniaka. Miazge po owocach zbieralam do jednego garnka, i
zalalam ca. 2-3 litrami przegotowanej wody. Trzeba to zostawic na jakies 3
godziny. Nastepnie ta miazge owocowa jeszcze raz przepuscilam przez
sokowirowke. W 3l goracej wody rozposcilam 2kg cukru. Ta zawiesine, jak byla
letnia wlalam do baniaku (na okolo 15-20l soku). Jak juz mialam sok w baniaku
razem z roztworem wody z cukrem wsypalam pozywke dla drozdzy i wlalam drozdze
winne do win z winogron (do kupienia w sklepie). Nie nalezy wlewac do baniaka
wiecej niz 3/4 pojemnosci, ze wzgledu na wysokie cisnienie i mozliwosc
rozerwania baniaka!! Jest jeszcze metoda na robienie matki winnej, ale ja tego
nie praktykuje.
Ja przykrywam baniak wyjalowiona watka i zostawiam na 4-6 dni. Nastepnie
wkladam korek z rurka, do ktorej wlewam troszke wody. Odczekanie tych kilku dni
zapewnia mi, ze wino nie rozerwie mi bidona, a najwyzej wyleje sie i spadnie
watka, ale nie wszyscy popieraja takie metody. Wino zostawia sie w cieplym
pomieszczeniu min. 20 st. C. fermentacja zaczyna sie po mniejwiecej 24-48
godzinach. Wino nalezy zostawic na okolo 6 tygoni do calkowitego ustania
fermentacji. Wtedy wino znad osadu trzeba zlac do innego baniaka i odstawic w
chlodne miejsce (najlepiej piwnica) do sklarowania.
To tyle... moje juz fermentuje intensywnie :-)

Agnieszka

1. Data: 2003-09-15 19:48:56

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://winadomowe.w.interia.pl/frames/index2.htm

1. Data: 2003-09-16 09:00:50

Od: "banan" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "busek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> witam serdecznie
>
> szukam przepisu na wino z winogron mieszanych, bo mam ze 100 kilo do
> zebrania różnych i szkoda je zostwawić,
>
> pozdrawiam busek
> --
Witam, a moze sprobuj tutaj: