szukam szybkowaru szeroki i niski

11. Data: 2015-04-21 21:52:28

Temat: Re: szukam szybkowaru szeroki i niski
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Apr 2015 21:14:54 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> a co o tym myślisz?
> http://allegro.pl/szybkowar-fissler-vitavit-4-5l-ind
ukcja-i5270845661.html

Używany. Nie kupiłabym. "Uszczelka w stanie bdb" - to niewiele mówi, a
zapasowej niet.

> zarówno w tym jak i poprzednim co podalem
> nie podoba mi że te pokrętło jest co prawda nakrętką metalową
> ale w plastiku, co nie wróży (chyba) nic dobrego

Ważne, żeby w środku była nakrętka metalowa. "Plastik" tu akurat jest
niezbędny, żeby ręki nie poparzyć, no i może z tym "plastikiem" nie jest
tak źle - to "czarne" to powinien być bakelit raczej, choć zdarza się
pewnie i plastik. Tak czy inaczej jak najmniej tego. Tu jest akurat (tak
uważam) w sam raz, samo konieczne minimum - w odróżnieniu od np takich
"kosmitów":
http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_szybkowar-na-niem
iecki-ecovital-39308957.jpg
http://agdlab.pl/i/a/p/aad1561a-435dac35-5/Test.szyb
kowaru.TEFAL.Clipso.Duo.2.jpg
http://szybkowary.com.pl/photos/30/04/22/szybkowar-6
l-4l-rossler-austria-nowosc-s1003-3004227402_4_orgin
al.jpg

--
XL
Kłamstwom cmentarnych hien z TVN powiedz NIE!

12. Data: 2015-04-22 09:02:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ważna jest wielkość, by była dostosowana do potszeb.
Za duży nie ma sensu, bo wszystkie mają kreskę oznaczającą minimum wody
(potrawy). Jak kupisz 6 l, a ludzi w domu mało, to potem będziesz jadł to
samo tydzień, a szybkowar ma ułatwiać robienie, szybkie, urozmaiconego
jedzenia.

Ważna jest też dostępność uszczelki.
Czyli tak zwany "koniec seri" odpada.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2015-04-27 21:45:36

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ywa-2xuszczelka-i5061657387.html

> O, ten to bym sama kupiła, bo i typ dobry, no a szczególnie bardzo fajny
> pomysł z tą pokrywką w zestawie - z moimi zawsze był kłopot, bo kiedy
> chciałam je choćby do lodówki wstawić albo użyć jako zwykłe garnki,
> musiałam dopasowywać pokrywki "luzem" i nie było to zbyt komfortowe.

gadałem ze znajomym i mówi że powinien być stalowy
a ten jest jakiś stop aluminium,
mowił że aluminium się utlenia, że może być szkodliwe

14. Data: 2015-04-27 22:15:08

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (potrawy). Jak kupisz 6 l, a ludzi w domu mało, to potem będziesz jadł to
> samo tydzień, a szybkowar ma ułatwiać robienie, szybkie, urozmaiconego

mniejsze niż 4litry ciężko znaleźć
sprawdzałem dziś garnek jeden z domowych
to 2litrowy jest duży, a 4 litry to będzie masakra

15. Data: 2015-04-27 22:34:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Apr 2015 21:45:36 +0200, zlotowinfo napisał(a):

> [...]
>>
> gadałem ze znajomym i mówi że powinien być stalowy
> a ten jest jakiś stop aluminium,
> mowił że aluminium się utlenia, że może być szkodliwe

A tam, nie chodzi o utlenianie, tylko o działanie kwasu z potraw. Wystarczy
kwaśnych rzeczy nie gotować w aluminiowym naczyniu, to chyba oczywiste dla
każdego, kto zna podstawy chemii.

A stal... cóż, bywa różna i nawet garnek "znanej firmy" żadnej gwarancji
nie daje tak naprawde. W stali "garnkowej" groźny jest nikiel - więc jeżeli
garmek na dnie ma oznaczenie 18/0, to OK, ale jeśli ma coś więcej niż zero
po kresce - to raczej niefajnie.

16. Data: 2015-04-28 15:35:51

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2015 o 22:15 zlotowinfo <u...@g...pl> pisze:

> Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> mniejsze niż 4litry ciężko znaleźć
> sprawdzałem dziś garnek jeden z domowych
> to 2litrowy jest duży, a 4 litry to będzie masakra

Stokrotka coś pomyliła i dobudowała do tego jakieś teorie!

W szybkowarach oznaczany jest poziom _maksymalny_ tylko i wyłącznie!
Po to, żeby płyn w stanie wrzenia nie zatkał zaworu bezpieczeństwa!
Ten maksymalny poziom i tak jest podawany orientacyjnie - niektóre potrawy
w trakcie wrzenia podnoszą się dużo bardziej, niż np. zwykła woda. I
zatkać zawór potrafią dość skutecznie - a to już jest niebezpiczne.
Dlatego lepiej wlewać mało, albo polegać na rzetelnym doświadczeniu.

Zapewniam, że do szybkowara (nawet największego) można wlać szklankę wody
i ugotować np. jedną wstążkę makaronu.
:)

IMHO duży szybkowar ma tylko jedną wadę - wymiary i ich konsekwencje
(przechowywanie, strata energii itp.).
Cała reszta to same zalety, zatem lepiej kupić większy!

--
Trefniś

17. Data: 2015-04-28 16:41:19

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam 3,2 litra i jestem zadowolona, ale uszczelka pszepuszcza,
nowa niedostępna, bo koniec seri.

>Stokrotka coś pomyliła i dobudowała do tego jakieś teorie!
>W szybkowarach oznaczany jest poziom _maksymalny_ tylko i wyłącznie!

Bzdura, są 3 kreski : minimum, jakaś w środku i maksimum.
Dokładnie oglądałam 2 szybkowary, duży i mały, każdy innej firmy, oba miały
po 3 kreski i zaznaczenie w instrukcji by nie nalewać mniej wody niż
minimum.

>Zapewniam, że do szybkowara (nawet największego) można wlać szklankę wody
>i ugotować np. jedną wstążkę makaronu.
>:)
W tym jest odrobinę prawdy, nawet w instrukcji pisze, by pszed pierwszym
użyciem wlać szklanke wody - czyli sporo poniżej minimum- i pszetestowac
użądzenie.

Pozim minimum jest to po to by nie brakło wody podczas gotowania-szybkowar
jest pszecież zamknięty i nie ma możliwości dolania wody, a zaworem ucieka
para, wcale nie mało. W moim odczuciu kreska minimum pozwala na bezpieczne
gotowanie około 40-60min - idealnie dla grohu i starej kukurydzy, kapusty,
fasoli, soi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2015-04-28 18:19:36

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2015 o 16:41 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

(...)

> [...]
> Dokładnie oglądałam 2 szybkowary, duży i mały, każdy innej firmy, oba
> miały po 3 kreski i zaznaczenie w instrukcji by nie nalewać mniej wody

Istotą jest, żeby woda nie wyparowała do cna w trakcie gotowania w trakcie
gotowania.
Dlatego rzeczywiście producenci podają minimalną ilość wody, na przykład:

Tefal-Clipso o pojemności 6 litrów - minimalna ilość płynu to 250 ml
(dokładnie, jak pisałem - szklanka!).
Ta woda pewnie nie pokryje nawet dna w całości, zatem na pewno nie
zaznaczono tego poziomu.

http://www.tefal.pl/instructions-for-use/Przygotowan
ie-potraw/Szybkowary/Clipso-%2B-6-L/csp/1500437861#c
ollapse-0

W szybkowarze o pojemności małego wiadra może sobie spokojnie ugotować
jeden talerz zupy!

Podobnie Berghoff dla _wszystkich_ pojemności szybkowarów linii Eclipse
zaleca użycie minimum 250 ml. wody.

Tu cała instrukcja:
http://www.berghoff.pl/uploadedFiles/pdf/us_1f11c6.p
df

Warto zauważyć, że zaznaczono _dwa_ poziomy - 2/3 całkowitej pojemności
jako maksimum dla potraw nie zwiększających objętości podczas gotowania,
oraz 1/4 pojemności dla potraw zwiększających objętość (dżem jabłkowy, ryż
kleisty, algi, płatki owsiane, fasola) i pieniących się (tu zwłaszcz
trzeba uważać i lać jak najmniej).

Tutaj też można swobodnie ugotować nawet talerz zupy!

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że korzystamy z niepełnej pojemności szybkowaru
(1/4 lub 2/3), to tym bardziej należy zakupić ten o większej pojemności.
Zaznaczam - to _nie_ wymusza gotowania dużej ilości jednorazowo, jak
uparcie twierdzi Stokrotka.

> W tym jest odrobinę prawdy, nawet w instrukcji pisze, by pszed pierwszym
> użyciem wlać szklanke wody - czyli sporo poniżej minimum- i pszetestowac
> użądzenie.

I tak _wielokrotnie_ - żeby gotować takie ilości potrawy, jakie nam
potrzebne.
Przy czym przestrzegam - jeśli owym minimum jest owe 250 ml. to lepiej się
tego trzymać i nie lać "sporo poniżej minimum" jak sugerujesz :)

> [...]
> minimum pozwala na bezpieczne gotowanie około 40-60min - idealnie dla
> grohu i starej kukurydzy, kapusty, fasoli, soi.

Twierdziłaś, że jest wyłącznie kreska (lub kreski) minimum, co ogranicza
przydatność dużych szybkowarów. Ja udowodniłem, że są to kreski _maksimum_
dla poszczególnych rodzajów potraw.
Minimum nawet dla szybkowara sześciolitrowego to 250 ml - taki poziom
byłoby trudno oznaczyć.

Dlatego wbrew Twoim informacjom - do pewnego stopnia im większa pojemność,
tym większa przydatność!

Nalegam, żebyś dokładniej poznała problem gotowania w szybkowarze, zanim
zaczniesz propagować nieprawidłowe informacje!

Jeśli masz jeszcze jakieś uwagi - to wyjaśnij je u producenta. Namiary na
Berghoffa masz w podlinkowanej instrukcji. Warto poczytać!

--
Trefniś

19. Data: 2015-04-28 19:04:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Apr 2015 16:41:19 +0200, Stokrotka napisał(a):

> W moim odczuciu kreska minimum pozwala na bezpieczne
> gotowanie około 40-60min - idealnie dla grohu i starej kukurydzy, kapusty,
> fasoli, soi.

Nie wolno gotować żadnych nasion strączkowych w szybkowarze! - ich
cząsteczki mogą zatkać wylot pary.

20. Data: 2015-04-28 19:26:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wolno gotować żadnych nasion strączkowych w szybkowarze! - ich
> cząsteczki mogą zatkać wylot pary.

NIe prawda:
fasola , soja wcale nie zatyka, wyłazi czysta woda i fasola.
Pomyliłaś z potrawami pieniącymi się, jak np. groh i zupy.
Groh psuje zawory: to jest należy bardzo dokładnie umyć zaworek po
gotowaniu- co jest kłopotliwe - bo wymaga rozbierania zaworu.

W jednej instrukcji obsługi znalazłam zalecenie,
by groh
zagotować bez pokrywki szybkowaru;
odlać wodę,
wlać nowa wodę,
i dalej gotować w szybkowarku normalnie.
Testowałam tę metodę: jest lepiej, ale nie rewelacyjnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

zaproszenie na wyżerkę
Dwie różne zupy w jednym garnku...