szybkowar, węgierski staruszek

1. Data: 2003-07-22 06:55:50

Temat: szybkowar, węgierski staruszek
Od: "kameljanda" <k...@w...i.to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki. Nie używany. Instrukcja po węgiersku ;-)
Przeglądając archiwum grupy zauważyłam, że są osoby które miały do
czynienia z obsługą takiego urządzenia :-)
Czy mogę prosić o słów kilka na temat obsługi szybkowara? :-)
--
kameljanda

1. Data: 2003-07-22 13:22:05

Temat: Re: szybkowar, węgierski staruszek
Od: "kajacek" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też mam taki, ale pamiętam, że miałem do niego instrukcję po polsku wraz z
czasami gotowania poszczególnych rodzajów potraw; jak znajdę, to zeskanuję i
wyślę.... :)

1. Data: 2003-07-22 16:21:30

Od: "kameljanda" <k...@w...i.to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kajacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wraz z
> czasami gotowania poszczególnych rodzajów potraw; jak znajdę, to

O bardzo będzie mi przyjemnie :-)
Podaję prawidłowy adres: k...@w...pl :-)
--
kameljanda

1. Data: 2003-07-23 08:27:43

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czynienia z obsługą takiego urządzenia :-)
> Czy mogę prosić o słów kilka na temat obsługi szybkowara? :-)
no to sie wystraszylam. bo ja mam takie szybkowary, nawet dwa, i nigdy na
oczy zadnej instrukcji nie widzialam!!! wrzucam jedzonko i gotuje. tylko
pamietac trzeba o wodzie, zeby niby eksplozji nie bylo. raz mialam
niesprawny wentylek i wyparowala mi zupelnie woda z buraczkow, ktore
gotowalam i zaczely sie przypalac. smrod byl taki, ze zorientowalam sie
zanim cokolwiek wybuchlo :)) generalnie bardzo lubie gotowac w szybkowarze -
krocej to trwa, mieso bardziej aromatyczne jest a warzywa nie wymoczone w
wodzie i pelne smaku. tylko czy ja krzywdy sobie nie zrobie, bo nie czytalam
instrukcji????

pzdr marta

1. Data: 2003-07-23 09:34:36

Od: "kameljanda" <k...@w...i.to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> no to sie wystraszylam.

A ja stracha dostałam, gdy oglądałam zdjęcia zawarte w instrukcji, po
węgiersku ;-)
Dlaczego szybkowar trzeba wkładać pod strumień wody? Czy ciepłej czy
zimnej?

bo ja mam takie szybkowary, nawet dwa, i nigdy na
> oczy zadnej instrukcji nie widzialam!!! wrzucam jedzonko i gotuje

Zamykam i co dalej? Na jaki ogień? Duży, czy powoli doprowadzać do
wzrostu ciśnienia?
Kiedy będę wiedzieć, że jest już danie ugotowane? Jak otworzyć
ustrojstwo, by się nie poparzyć?

> tylko
> pamietac trzeba o wodzie, zeby niby eksplozji nie bylo.

A ile wody powinno być?

> tylko czy ja krzywdy sobie nie zrobie, bo nie czytalam
> instrukcji????

Ja właśnie nie chcę jej sobie uczynić ;-))
--
kameljanda; "Dzieci niepełnosprawne różnią się bowiem od wszystkich
innych dzieci tym,

1. Data: 2003-07-23 09:58:15

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:bfll9h$7i3$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> węgiersku ;-)
> Dlaczego szybkowar trzeba wkładać pod strumień wody? Czy ciepłej czy

po zakonczeniu gotowanie pod strumien zimnej wody, zeby cisnienie w nim
spadlo i otworzyl sie. niektorzy podwazaja zawor widelcem i para z wielkim
gwizdem przezen wylatuje, ale nie polecam tej metody bo mozna sie poparzyc i
warzywa sie moga rozpierniczyc wskutek roznicy cisnien czy co

> Zamykam i co dalej? Na jaki ogień? Duży, czy powoli doprowadzać do
> wzrostu ciśnienia?

na poczatek daje duzy gaz, zeby sie zawartosc zagotowala w srodku i
cisnienie wzroslo. jak zacznie syczec i pyrkac, to skrecam mocno, ale tak
zeby rytmicznie pyrkalo

> Kiedy będę wiedzieć, że jest już danie ugotowane?

szybkowar skraca czas gotowania o polowe, wiec sprawa jest prosta

Jak otworzyć ustrojstwo, by się nie poparzyć?

no ta zimna woda trzeba polac

> A ile wody powinno być?

no jesli gotujesz zupe czy gulasz to sprawa jest jasna - tyle ile normalnie.
natomiast jesli gotujesz warzywa to lejesz szklanke wody. i juz :))

pzdr
marta z takim szybkowarem co to jedna dluga raczke ma :))

1. Data: 2003-07-24 00:10:28

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-07-24 07:44:15

Od: "kameljanda" <k...@w...bez_spamowo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Respondent "Martka"=<b...@w...pl> wedle
<news:bflm70$9s8$1@news.onet.pl> tak oto powiada:

> po zakonczeniu gotowanie pod strumien zimnej wody, zeby cisnienie w
> nim spadlo i otworzyl sie.

Tak się domyślałam.

> na poczatek daje duzy gaz, zeby sie zawartosc zagotowala w srodku i
> cisnienie wzroslo. (...)

Za te porady masz u mnie słodkiego :-* i baaaardzo Ci dziękuję :-)
Wprost życie mi uratowałaś ;-) nie wiedziałam jak się zabrać do tego
tajemniczego instrumentu kuchennego ;-)

--
kameljanda;"Kobiety noszą jedwabne albo aksamitne czerwone lub czarne
suknie z trenem, obrączki w nosie i liczne bransoletki,

1. Data: 2003-07-24 11:26:38

Od: "kameljanda" <k...@w...bez_spamowo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Respondent "Barbara Czaplicka"=<b...@i...com.pl> wedle
<news:02ba01c35174$6dd7eef0$348a573e@home68z1dftw81> tak oto powiada:

> chwalaca sobie bardzo wegierskie szybkowary

Barbaro, dziękuję pięknie za słów kilka o szybkowarze :-)
Zabieram się wobec tego za takowe gotowanie :-)
--
kameljanda;
"W domu nie są zawoalowane, natomiast wychodząc nakładaja na twarz kawał

salatka z baklazana?
Sałatka w arbuzie (P)
wisnie robaczywe?
Grilluj z fantazją