szynka wędzona surowa

1. Data: 2005-03-21 19:39:35

Temat: szynka wędzona surowa
Od: "Karola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
dysponuje taka szynka i nie wiem co z nia zrobic. znalazlam w archiwum
przepis na szynke pieczona, ktora sie szpikuje czosnkiem, ale czy wedzona
tez mozna piec, czy tylko gotowac?
jesli mozecie to poradzcie, jak ja przyrzadzic
dzieki
karolina

1. Data: 2005-03-21 23:49:52

Temat: Re: szynka wędzona surowa
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Mar 2005 20:39:35 +0100, Karola napisał(a):

> witam,
> dysponuje taka szynka i nie wiem co z nia zrobic.

Wrzucasz do wrzatku i gotujesz. Ile, to zalezy od wagi szynki, ale OIDP to
powinna pyrkac okolo 45 min na kilogram (niech mnie ktos poprawi), ale w
sprzedazy sa tez szynki wstepnie ugotowane, ktore trzeba tylko krotko
sparzyc. Pogrzeb w archiwum, na pewno bylo juz o tym.

Wody nie wylewaj, wychodzi na niej fantastyczny zurek :)

Maciek
"Everyone needs to believe in something.
I believe I'll have another beer."

1. Data: 2005-03-22 10:17:04

Od: Duży Miś <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karola wrote:
> [...]
> tez mozna piec, czy tylko gotowac?
> jesli mozecie to poradzcie, jak ja przyrzadzic

Jak dla mnie to cieniusieńkie plasterki i spożywać. Jak jest dobrze
uwędzona nic nie trzeba jej robić przeca to rarytas :-).
W ostateczności delikatnie sparzyć.

Pozdrawiam
Duży Miś

1. Data: 2005-03-22 10:26:57

Od: "Karola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tyle, ze mam male dzieci i chcialabym zeby takiej wiejskiej szyneczki tz
podjadly :)
karolina

1. Data: 2005-03-22 19:56:29

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak szynka, ale jadłam schab tylko wędzony i był o niebo lepszy od
tego potem sparzonego (i nie smakował jak surowy).Szynke niestety sparzyłam
i nie wiem jak smakuje tylko uwedzona choc śmiem przypuszczac, ze
lepiej.Sprawdze na Święta, będzie nowa dostawa i tej nie zamierzam ani
gotowac ani parzyc (też mam dziecko).

Anet

1. Data: 2005-03-22 20:16:51

Od: "Nina" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Duży Miś" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

sliwki suszone w plastry szynki zawinac moze?

1. Data: 2005-03-22 23:10:42

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 22 Mar 2005 20:56:29 +0100, Anet napisał(a):

> [...]
> i nie wiem jak smakuje tylko uwedzona choc śmiem przypuszczac, ze
> lepiej.Sprawdze na Święta, będzie nowa dostawa i tej nie zamierzam ani

No coz, nie jest to szczegolnie rozsadne, zwlaszcza jesli mieso pochodzi z
nielegalnego uboju...

1. Data: 2005-03-23 08:30:05

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No coz, nie jest to szczegolnie rozsadne, zwlaszcza jesli mieso pochodzi z
> nielegalnego uboju...

Ty, co, jeszcze w poprzednim ustroju żyjesz? Jaki nielegalny ubój? Wydaje mi
się, że to pojęcie zanikło wraz z ustrojem
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-23 08:59:27

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Mar 2005 09:30:05 +0100, batory napisał(a):

> Ty, co, jeszcze w poprzednim ustroju żyjesz? Jaki nielegalny ubój? Wydaje mi
> się, że to pojęcie zanikło wraz z ustrojem

Dobrze to ujelas - wydaje ci sie.

"Nielegalny uboj zwierzat" to uboj w nieodpowiednich warunkach i bez
kontroli weterynaryjnej (nie mylic z ubojem gospodarskim, ktory moze byc
legalny). O ile mi wiadomo, odstepstwa sa bardzo nieliczne i nie dotycza
wieprzowiny.

Maciek
"Everyone needs to believe in something.
I believe I'll have another beer."

żur barszcz zalewajka
KEKS
Jak sie nazywa ta potrawa