temperatura oleju na patelni.

1. Data: 2004-04-13 14:59:53

Temat: temperatura oleju na patelni.
Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam zapytanie/prośbę od naszej grupowiczki na priva
Przytaczam w całości i proszę o odpowiedź:

Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-13 15:30:26

Temat: Re: temperatura oleju na patelni.
Od: sulaco <baldoto_no@spam_rocketmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wrote:

> Dostałam zapytanie/prośbę od naszej grupowiczki na priva
> Przytaczam w całości i proszę o odpowiedź:

Najprostszym, choc pewnie nie najtanszym, rozwiazaniem bedzie porzadna
frytkownica.

sulaco

1. Data: 2004-04-13 15:59:47

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sulaco wrote:

> Najprostszym, choc pewnie nie najtanszym, rozwiazaniem bedzie porzadna
> frytkownica.

Oj dzisiejsza mlodziezy!
Bez techniki tylko zginac Ci przyjdzie! ;)
A jak termostat we frytkownicy nawali, to juz nic nie poradzisz?

Tak powaznie:
Nie da sie tego powiedziec, bez cwiczenia i praktyki, ale mnie jeszcze w
Japonii uczono, ze temperature oleju poznaje sie po ... wygladzie,
chociaz na wlasne oczy widzialem, jak jeden szef w knajpie
specjalizujacej sie w tempura i tonkatsu temperature oleju mierzyl...
wlasnym palcem :o Mie polecam tej metody, bo zapewne jest w niej jakis
haczyk (pewnie mial ten palec czyms wysmarowany, albo cus), bez
znajomosci ktorego moze to byc cokolwiek bolesne... ;)

Osobiscie sprawdzam wyglad ojeju.
Olej pod wplywem temperatury zmienia lepkosc i inaczej w nim wygladaja
prady konwekcyjne, jak jest juz goracy.

Jesli do tego wezmie sie odrobine maki kartoflanej, lub zwyklej na
paleczke i na chwile zanurzy, to widac kiedy temperatura jest odpowiednia.

Podobnie koniec pieczenia odroznia sie po wygladzie bombelkow.

Serio, to dziala. Potrawy gotowane na glebokim oleju, zeby wyszly
chrupkie, a nie przesiakniete olejem, trzeba wrzucac na goracy olej (jak
bedzie za zimny, to nasiaknie), ale nie za goracy (bo sie spali i bedzie
smierdzialo).

Pozdr.,

Shrek

1. Data: 2004-04-13 16:51:28

Od: "Goosie" <g...@d...astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Tu Gosia od pierwotnego zapytania (dziekuje Asi za posrednictwo i Shrekowi
za odpowiedz) - poczytalam troche w necie i najczesciej stosowanym
miernikiem (sprawdza sie przy pieczeniu paczkow na przyklad) to zanurzenie w
oleju drewnianej lyzki - jesli pojawia sie babelki, to temp. wynosi ok.
150-170 st. A podgrzanie do 190 trzeba juz zrobic na oko.
Frytki wyszly pyszne (po raz pierwszy smakowaly tak, jak pamietam z
dziecistwa - pod chrupka skorka babelki powietrza i miekki srodek. Tylko
roboty z tymi frytami duzo, bo przy przekladaniu brudzi sie sporo naczyn (i
paluchy sie parza). Ale bylo warto.
Hamburgery (w pakiecie Pascala) mi sie zdziebko rozsypaly na patelni (nie
bylo zadnego spoiwa, normalnie stosowanego do mielonego), ale po wlozeniu do
buly daly nadspodziewanie smakowity smak
PS. wszystkie dziewczyny u mnie w firmie ogladaja Pascala (naprzemiennie z
Maklowiczem) - czyzbysmy i w Polsce mieli mode na gotowanie na ekranie? a
Pascal zbije fortune niczym Martha Stewart? ;-)

Gosia

1. Data: 2004-04-13 17:09:19

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5gv7l$4l9$1@news.onet.pl> Joanna_Duszczyńska wrote:
> Dostałam zapytanie/prośbę od naszej grupowiczki na priva
> Przytaczam w całości i proszę o odpowiedź:

Po pierwsze frytek nie smaży się na patelni, lecz w głębokim tłuszczu.
temperaturę frytury sprawdzić można w następujący, tradycyjny sposób:

Frytura umiarkowanie gorąca: kawałek chleba wrzucony do frytury powinien
natychmist zostać otoczony drobnymi bąbelkami. To jest właściwa
temperatura na pierwsze smażenie frytek.

Frytura gorąca: wokół kawałka chleba wrzuconego do frytury pojawia się
gwałtowne wrzenie, sam kawałek chleba dość szybko się rumieni. Nad
fpowierzchnią frytury unosi się delikatny dym. To jest właściwa frytura
do zarumienienia różnych potraw podgotowanych wcześniej, np. krokietów,
kawałków kurczaka w panierunku.

Frytura bardzo gorąca: Intensywnie dymi. Nie trzeba już pzeprowadzać
testu z chlebem. Uważać, by takiej frytury nie przegrzać i nie spalić.
Stosuje się do szybkiego smażenia niewelkich kawałków i do drugiego
smażenia frytek.

Władysław

1. Data: 2004-04-13 18:36:19

Od: sulaco <baldoto_no@spam_rocketmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Shrek wrote:

> Oj dzisiejsza mlodziezy!

Nie szafowalbym tym okresleniem na wyrost.

> Bez techniki tylko zginac Ci przyjdzie! ;)

Dzieki Bogu bez techniki w postaci frytownicy przetrwalem jakos
jedenascie lat malzenstwa. Owej techniki dorobilem sie dopiero na
poczatku biezacego roku.

> A jak termostat we frytkownicy nawali, to juz nic nie poradzisz?

Jak wczesniej wspomnialem, wiele lat obchodzilismy sie bez termostatu we
frytkownicy i jakos sobie radzilem. Tak sie sklada, ze jakos wiem, kiedy
temperatura oleju jest "dobra" do smazenia. Jednak, jak okreslic,
kiedy jego temperatura wzrosnie do owych 180 stopni, dalibog - nie mam
najmniejszego pojecia.

Poza tym - mam wrazenie, ze moja odpowiedz byla merytorycznie poprawna,
nieprawdaz?

Pozdrawiam,
sulaco

1. Data: 2004-04-13 21:50:55

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Po pierwsze frytek nie smaży się na patelni, lecz w głębokim
tłuszczu.

Dla mnie rewelacyjnymnaczyniem do smazenia frytek jest wok. Nie
przypalaja się i nie sklejają, zawsze dodaję do smażenia dwa-trzy
zabki czosnku w łupinie.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-04-14 07:56:58

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie szafowalbym tym okresleniem na wyrost.

> Dzieki Bogu bez techniki w postaci frytownicy przetrwalem jakos
> jedenascie lat malzenstwa. Owej techniki dorobilem sie dopiero na
> poczatku biezacego roku.

Aaaa! zwracam honor i przepraszam jesli urazilem ;)

> [...]
> temperatura oleju jest "dobra" do smazenia. Jednak, jak okreslic, kiedy
> jego temperatura wzrosnie do owych 180 stopni, dalibog - nie mam

No wlasnie o tym staralem sie napisac, ale problem w tym, ze nie da sie
bez demonstracji :(

> Poza tym - mam wrazenie, ze moja odpowiedz byla merytorycznie poprawna,
> nieprawdaz?

To prawda. Nie neguje tego ;)

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-04-14 09:35:48

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Frytura bardzo gorąca: Intensywnie dymi.

IMHO, jak intensywnie dymi to już jest spalona
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-04-14 14:03:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c5j4e4$50g$1@nemesis.news.tpi.pl> batory wrote:

> IMHO, jak intensywnie dymi to już jest spalona
> Pozdrówka - Agnieszka

Zależy jak intensywnie. ;-)

Władysław

Re: kotlety z jajka, prosze o przepis
Re: Czym przyprawiacie (czosnek)
Re: Czym przyprawiacie (czosnek)
[zabudowa] Candy vs Gorenje - pomozcie wybrac
Re: SMARDZ jak najlepiej przyrzadzic ?!