Re: test online - pierwsza pomoc

From: "Tomasz Bandurski" <t...@n...gda.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: test online - pierwsza pomoc
Date: Fri, 31 Jan 2003 20:15:06 +0100

Użytkownik "Michal Jaskiewicz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b1cd8g$4ck$1@news.tpi.pl...

> Przeciez to jest zrozumiale. Test nie sprawdza wiedzy wrodzonej :)) tylko
> jak najbardziej nabyta.
To raczej oczywiste, ale odpowiadalem w kontekscie czyjejs wypowiedzi, ze
test sie powinno rozpropagowac, zastanowilo mnie, czy zacheci on do nauki
BLS czy raczej odstraszy jak od czegos bardzo skomlikowanego. Dla mnie test
wydaje sie skomplikowany dla kogos spoza branzy medycznej, ale moze ja zle
to oceniam. W sumie na pewno zle bo w koncu rozumiem, ze zrobiles go wedlug
norm dla ludu. Ale w Polsce sa inne warunki, obawiam sie.
Kogo chcesz spawdzic? Pytalem raczej o opinie ludzi spoza branzy.
Przyznaje, troche chcialem sprowokowac dyskusje, ale w sumie jestem
sceptykiem:
Mimo iz kazdy kierowca powinien udzielic I pomocy, ba nawet za nieudzielenie
pomocy groza sankcje, rzadko kto robi to prawidlowo, bo rzadko kto cwiczy to
nawet na kursie prawa jazdy, nie piszac o doskonaleniu.
Chcialbym zebys mnie zaskoczyl pozytywnie wynikami tego testu na duzej
probie.
Obserwujac ludzi mam jednak najgorsze przeczucia.

> Z tym sie nie zgadzam.
> Nalezy uczyc czynnosci tak, jak one maja wygladac. Nie mozna nauczyc
czesci
> postepowania, poniewaz nagle przypadkowy ratownik stanie jak baran i powie

Oczywiecie teoretycznie to ja podpisuje sie pod tym cztrerma konczynami. Ale
ja nie jestem juz idealista. Praktyka zaskakuje. Na kursie kazdy przeciera
Anie alkoholem. Ale ze czesm trzeba dmuchnac zarzyganego smierdzacego
alkoholem krwawiacego z ust majac (albo i nie) tylko chusteczke to na kursie
nikt nie mowi. (no dobrze to prowokacja, ale ja to przeszedlem)

> Nie ma zadnych niuansow. Jest jeden schemat postepowania ktory trzeba
> opanowac. Jest uniwersalny i maksymalnie uproszczony.

zacytuje moze przekrce, ale czy to nie sa niuanse:
BTW gratuluje 100/" efektywnnie przez dluzej niz 5 minut, nie bede brutalny
nie kaze przez sredni czas przyjadu karetki w Polsce. Norma chyba
amerykanska? (wiem czepiam sie, ale tego nie wiedzialem)

> Nieprawda.
> Powszechne szkolenie spoleczenstwa ma ogromne znaczenie.
Tak, ale ja chyba zwatpilem w spoleczenstwo :-\\\

Sorry za pesymizm, ale mam dola psychicznego.
T.