twardy orzech do zgryzienia (P!)

1. Data: 2004-10-07 10:14:08

Temat: twardy orzech do zgryzienia (P!)
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

No po prostu nie wierze, ze w tak zacnym gronie nikt nie ma pomyslu!
Wyrzucam moj problem na osobny watek, moze ktos mnie zauwazy w tym
zapracowanym i zagonionym kuchennym kosmosie ;-).

Jak dlugo mzna trzymac orzechy suszone? Rok? Dwa?? Bo ja mam kosz z
zeszlego roku i nie wiem, jak dlugo je w spizarni trzymac. Orzechy na
pierwszy rzut oka wygladaja normalnie, na drugi (blizszy) rzut oka i po
wyjeciu z dziadka do orzechow tez nadaja sie do uzytku wewnetrznego
:-). Tylko nie chcialabym przesadzic z mumifikacja i znaczac ich wiek
za pomoca metody wegla c14 ;-).

I od razu zapytam o jakies rewelacyjne przepisy na dania (nie ciasta) z
orzechami wloskimi (lub innymi) w roli glownej?

Bardzo dziekuje,
eM ciekawska

PS. Google cos wie i powie, ale ja wole osobiste rekomendacje :-)

1. Data: 2004-10-07 10:23:13

Temat: Re: twardy orzech do zgryzienia (P!)
Od: "Ania z Zielonego Wzgórza" <Y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eM" <...@...c> wrote in message news:ck34t8$pgu$1@news.onet.pl...
> [...]
> wyjeciu z dziadka do orzechow tez nadaja sie do uzytku wewnetrznego
> :-). Tylko nie chcialabym przesadzic z mumifikacja i znaczac ich wiek

Ja moje po rocznym pobycie w skorupkach oproznilam je z nich i wlozylam do
sloików. I jak potrzebuje np. do ciasta to poprostu odkrecam sloik i ....
gotowe a w woreczki po starych wlozylam nowe :)

Pozrdawiam
AAnka

1. Data: 2004-10-07 13:06:22

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania z Zielonego Wzgórza wrote:

> [...]

No jak nie do ciasta, to najchetniej do sałatek chyba i do muesli
własnej roboty.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-10-07 15:57:19

Od: "katarzyna ms" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM <...@...c> napisał(a):

>Jak dlugo mozna trzymac orzechy.......
> I od razu zapytam o jakies rewelacyjne przepisy na dania (nie ciasta) z
> orzechami wloskimi (lub innymi) w roli glownej?<

Zalezy w jakich warunkach je trzymasz, temperatura, wilgotnosc? orzechy maja
spora zawartosc tluszczu, a ten jelczeje,wiec na to pytanie nie potrafie Ci
odpowiedziec.
Jesli chodzi o przepisy, sos typu pesto do makaronu, poszukaj tez przepisow
kuchni gruzinskiej, nie pamietam szczegolow i nie mam przepisow pod reka, ale
sporo orzechow tam sie uzywa, wlasnie nie do ciast.
katarzyna

1. Data: 2004-10-07 16:26:57

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"katarzyna ms" pisze:

> [...]
> przepisow kuchni gruzinskiej, nie pamietam szczegolow i nie mam
> przepisow pod reka, ale sporo orzechow tam sie uzywa, wlasnie nie do

Brawo! Zupelnie zapomnialam, zeby szukac wedlug klucza kuchni
tambylcow. Poszukam i dam znac, jak znajde cos interesujacego. Swoja
droga, o kuchni gruzinskiej nic nie wiem, wiec najwyzszy czas wskakiwac
na stolek, odgarniac pajeczyny i siegac po uczone ksiegi ;-).

Pozdrawiam,
eM

1. Data: 2004-10-07 19:18:08

Od: "katarzyna ms" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

eM <...@...c> napisał(a):

> ... Swoja
> droga, o kuchni gruzinskiej nic nie wiem, wiec najwyzszy czas wskakiwac
> na stolek, odgarniac pajeczyny i siegac po uczone ksiegi ;-).<

bardzo dawno temu jadlam jakiegos kurczaka w sosie z orzechow wloskich w
restauracji gruzinskiej w Moskwie, od pewnego czasu miesa nie jem, ale
pamietam te wizyte ze wzgledu na doznania smakowe. Moze zreszta to wino
bylo, nie kurczak:-)
katarzyna

1. Data: 2004-10-08 06:33:35

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:

> I od razu zapytam o jakies rewelacyjne przepisy na dania (nie ciasta) z
> orzechami wloskimi (lub innymi) w roli glownej?

Ja mam z serii "Biblioteczka Poradnika Domowego" ksiazeczke "Potrawy z
orzechami" autorstwa H. Szymanderskiej. Jest tam 101 przepisow w
dzialach: Przekaski i Pasty, Salatki, Zupy, Dania obiadowe, Ryby, Drob,
Miesa, Dodatki do dan obiadowych , Sosy, Desery. Moge Ci cos podrzucic,
ale napisz co by Cie konkretniej interesowalo. A ponizej 3 z nich:

Sos orzechowy:
Szklanka posiekanych orzechow wloskich lub laskowych; 2-3 zabki czosnku,
lyzeczka mielonych nasion kolendry, cwierc lyzeczki pieprzu cayenne, 3
lyzki soku z cytryny, szklanka bialego wytrawnego wina, sol, pieprz,
szczypta cukru.

Wszystkie skladniki sosu zmiksowac na gladka, jednolita mase, lekko
schlodzic. Podawac do gotowanych mies lub ryb.

Pasta orzechowa:
25 dag twarozku, 5 lyzek gestego majonezu, szklanka drobno posiekanych
orzechow, po straku zielonej i czerwonej papryki, 3 lyzki rodzynek,
kilka kropli tabasco, 2-3 liscie salaty, kilka listkow swiezej melisy,
cwierc lyzeczki pieprzu cayenne, sol

Dokladnie wymieszac majonez z orzechami i twarozkiem, dodac drobno
pokrojona papryke, sparzone i osaczone rodzynki, tabasco, sol, cayenne,
dokladnie wymieszac, przykryc i do lodowki na 2-3 godz. Przed podaniem
ulozyc w salaterce na lisciach salaty, udekorowac paseczkami papryki i
listkami melisy.

Pasztet z pieczarek
40 dag pieczarek, srednia cebula, 2-3 zabki czosnku, szklanka drobniutko
posiekanych orzechow lub migdalow, pol lyzeczki suszonego tymianku, pol
lyzeczki bialego pieprzu, 2 lyzki masla, 2 lyzki oliwy, sol.

Cebule i pieczarki drobno pokroic, usmazyc na stopionym masle, dokladnie
odparowac, ostudzic, wrzucic do miksera, dodac orzechy, tymianek, sol,
pieprz, zmiksowac na gladka, jednolita mase, stopniowo dodajac oliwe.
Przelozyc do formy, przykryc folia, wstawic do lodowki na 2-3 godz.
Podawac z ostrymi sosami.

Zycze smacznego
Maria

1. Data: 2004-10-08 08:42:51

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]

Zajrzyj do Puszkkki.
Tam powinien być spory wybór dań z orzechami.

Sowa

1. Data: 2004-10-09 20:06:29

Od: Jasia <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-07 12:14, Użytkownik eM napisał:
> [...]
>
> Bardzo dziekuje,
> eM ciekawska
>
> PS. Google cos wie i powie, ale ja wole osobiste rekomendacje :-)

Przyznam się publicznie do posiadania w zasobach kuchni domowej
orzechów, które łuskałam trzy lata temu. Są smaczne i nie zjełczałe.
Stoją sobie w słoiczku na parapecie, przy dość nieszczelnym oknie, może
te przeciągi im pomagają.

1. Data: 2004-10-11 11:39:45

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Maria" napisala:

> Ja mam z serii "Biblioteczka Poradnika Domowego" ksiazeczke "Potrawy
> z orzechami" autorstwa H. Szymanderskiej. Jest tam 101 przepisow
> (itd.)

Mario,
Bardzo dziekuje. Za studenckich czasow namietnie kupowalam kolejne
ksiazeczki "Bibiloteczki Poradnika Domowego", a ta umknela mi jakos.
Bardzo dziekuje za przepisy, wyprobuje je na pewno. Sos orzechowy do
mies pojdzie na pierwszy ogien pewno juz dzis :-).

Pozdrawiam,
eM

Uszczelki do starego robota
szybkowar-jak gotowac?