Re: ubezpieczenie NNW

From: "Baloo" <b...@o...eu>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: ubezpieczenie NNW
Date: Sun, 11 Oct 2009 11:42:17 +0200

"sz" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał

> Nie zakrawa. Dyrektor nie ma prawa wziąć nieubezpieczonego ucznia na
> wycieczkę, bo ma wyraźną instrukcję w rozporządzeniu.

Gdzie? W którym miejscu jest napisane, że uczestnicy podlegają OBOWIĄZKOWI
ubezpieczenia NNW, a dyrektor placówki NIE MA PRAWA podpisać karty
wycieczki, gdy uczestnicy nie są ubezpieczeni? Wskaż mi tutaj dokładny
zapis o tym mówiący:
http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
WDU20011351516&type=2&name=ATTSGKB2
Jedyne, co musi zatwierdzić dyrektor to karta wycieczki/imprezy.
§ 10. 1. Program wycieczki lub imprezy organizowanej przez szkołę, listę
uczestników, imię i nazwisko kierownika oraz liczbę opiekunów zawiera karta
wycieczki lub imprezy, którą zatwierdza dyrektor szkoły.
GDZIE tu jest mowa o jakimkolwiek ubezpieczeniu?
Z kolei § 15 jak pisałem wcześniej, jest po prostu od czapy (jak setki
innych gniotów w setkach innych rozporządzeń) i nijak nie wynika z niego,
że ktokolwiek podlega jakiemukolwiek_obowiązkowi_.

> Jedno nie przeczy drugiemu. Ma charakter dobrowolny, ale na czas
> wycieczki
> uczeń musi być ubezpieczony.

Wybacz, ale jeśli autentycznie nie rozumiesz sformułowania "Odmowa zawarcia
umowy ubezpieczenia i płacenia składek
z tytułu ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków nie może rodzić
dla uczniów (studentów) JAKICHKOLWIEK SKUTKÓW ze strony szkoły (uczelni)",
to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać. Rozumiem, że dla Ciebie odmowa
zabrania dziecka na wycieczkę szkolną wykracza poza treść "jakichkolwiek
skutków ze strony szkoły", bo Ty tak uważasz i koniec :>
Obyś jednak z takim podejście nie trafił kiedyś na wyjątkowo upierdliwego
rodzica, który będzie miał ochotę pozwać Cię do sądu.

> Udział w wycieczce też jest dobrowolny

Owszem, ale jeśli uczeń chce wziąć w niej udział, to nikt nie ma możliwości
wywarcia na nim presji, by zapłacił NNW.
Weź się chłopie nie kompromituj.

> Szkoła nie ma prawa zmusić rodziców do udziału
> dziecka w wycieczce, tak więc i ubezpieczenie, którego wymaga
> rozporządzenie,
> nie traci przymiotu dobrowolności.

Jak wyżej. Nikt nie pisze o zmuszaniu do udziału w wycieczce, tylko o
dobrowolności wyjazdu.
To Ty właśnie uważasz, że dyrektor może uczniowi zabronić uczestnictwa w
wycieczce, jeśli ten się nie ubezpieczy.

> Uczeń nieubezpieczony na czas wycieczki nie pojedzie na nią.

Jasne. Już to widzę. To znaczy oczywiście masz rację, że takie sytuacje
mają miejsce, ponieważ społeczeństwo jest do tego stopnia nieuświadomione,
że daje z siebie robić jelenia.

> A ty zamiast w nieskończoność bić pianę, dyskutując na tematy, o których
> nie
> masz zielonego pojęcia, zadzwoń do MEN z prośbą o wykładnię autentyczną.

Już Ci to dwa razy pisałem, że nie mam po co dzwonić, ponieważ NNW jest z
gruntu ubezpieczeniem dobrowolnym i nikt nie ma prawa narzucać komuś tego
ubezpieczenia niezależnie od tego, co Ty na ten temat myślisz. W
rozporządzeniu też nie ma mowy o_obowiązkowości_.

> Możesz też wrzucić temat na pl.soc.prawo, bo na razie brak ci wiedzy,
> abyś był
> poważnie traktowanym dyskutantem.

Wybacz, ale psp nie jest dla mnie żadną wykładnią prawa.
Zwłaszcza jeśli siedzą tam tak "wyedukowane" osoby, jak np. Ty.