Strona główna Grupy pl.soc.edukacja uf! podzial>30 Re: uf! podzial>30

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: uf! podzial>30

« poprzedni post
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "Belfer" <s...@e...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja.szkola,pl.soc.edukacja
Subject: Re: uf! podzial>30
Date: Sat, 26 Jan 2002 12:00:09 +0100
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 39
Message-ID: <a2u1qk$s7u$1@news.tpi.pl>
References: <a2naj4$5rh$1@news.tpi.pl> <a2ocj9$7im$1@news.tpi.pl>
<a2okj7$dip$1@news.tpi.pl> <a2p2hr$cbc$1@news.tpi.pl>
<a2pori$27a$2@news.tpi.pl> <a2r0p3$phf$1@news.tpi.pl>
<a2r3lr$reb$1@news.tpi.pl> <a2r57n$h4f$1@news.tpi.pl>
<a2rbg0$ptt$1@news.tpi.pl> <a2rcio$7rb$1@news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pc128.chelm.sdi.tpnet.pl
X-Trace: news.tpi.pl 1012042388 28926 212.160.45.128 (26 Jan 2002 10:53:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jan 2002 10:53:08 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MSMail-Priority: Normal
X-Priority: 3
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja.szkola:20846 pl.soc.edukacja:12014
Ukryj nagłówki

Tak - rzeczywiście może się na lepsze zmieni w związku z powrotem techniki
jako osobnego przedmiotu. Wydaje mi się, że podobnie powinno być w liceach
ogólnokształcących. Gdy przeglądałem archiwalne materiały znanego mi liceum,
ze zdziwueniem zobaczyłem, że w latach 60-tych (do 1968 bodajże) oprócz
przemiotu "zajęcia techniczne" (nazwy już nie pamietam) był przedmiot o
nazwie "rysunek techniczny". Szkoły miały pracownie, były narzędzia, maszyny
(tokarka do drewna, tokarka do metalu, piła tarczowa itp.). Uczniowie na
tych zajęciach wykonywali szereg użytecznych przedmiotów, naprawiali meble
szkolne - poznając przy tym technologie klejenia, obróbki drewna i metalu
itp. Na początku lat 70-tych, z braku pieniędzy (skąd my to znamy?)
zrezygnowano w tych zajęć na rzecz zajęć teoretycznych (metody obróbki
cieplnej stali, instalacje elektryczne w budynkach itp.). Skoro tyle się
teraz mówi o umiejętnościach praktycznych - może warto byłoby powrócic do
dawnych rozwiązań?
Kompletnym zaś nieporozumieniem moim zdaniem jest obecnie hasło "internet".
Wydaje się grube pieniądze na tworzenie pracowni internetowych - jakby te
miały rozwiązać wszystkie problemy edukacyjne. Rzeczywiście - szkoły zyskują
dzięki sprzęt komputerowy, oprogramowanie, sieć LAN. W praktyce okazuje się,
że pracownia komputerowa zamienia się z kawiarenkę internetową - wszyscy
zajmują się irc-em lub wysyłaniem SMS-ów. Ciężko jest zmobilizować młodzież
do bardziej ambitnych działań - np. wyszukiwanie w internecie określonych
informacji i późniejsza ich obróbka i wykorzystanie na innych leckach - z
tej prostej przyczyny, że nawet gdy np. obrabiają pobrane dane - to
jednocześnie prowadzą pogaduchy irc-owe lub SMS-owe (to tak, jakby uczeń na
dowolnej lekcji czytał jednocześnie gazetę).
Mam jakieś niejasne przeświadczenie, że dlatego niektórzy tak mocną prą, aby
uczniowie mieli jak największy dostęp do internetu, gdyż jest tam masa
informacji marketingowych - a nuż kogoś uda się namówić do zakupu tego lub
tamtego. No i oczywiście - strony z panienkami są tym miejscem, które
młodzież (męska) chetnie odwiedza. Witryny z treściami "tylko dla dorosłych"
mają teraz mechanizmy, że instalują natychmiast w kompuerach łącza do inych,
podobnych stron. Ostatnio nawet oferują usługę płatną (hard porno) za pomocą
SMS-ów. Przyznam się, że jako nauczyciel czuję się tutaj dość bezradny, bo
nie jestem w stanie śledzić jednocześnie 15 monitorów ani też blokowac
dostęp (może, jak bedę miał gotowy serwer, to coś to zmieni).
AZ



 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
26.01 Roman Stachowiak
26.01 r
27.01 Roman Stachowiak
27.01 r
27.01 Danuta Majewska
27.01 r
27.01 Roman Stachowiak
28.01 Belfer
28.01 r
30.01 Belfer
31.01 IQ
01.02 r
01.02 IQ
01.02 r
02.02 IQ
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Zbrodnia 3 Maja
"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
"Szokująca podmiana etniczna populacji Austrii" i moja recepta na imigrację
USA/ Harvard pozwał administrację Trumpa za zakaz przyjmowania zagranicznych studentów
We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
Studenci UW strajkują z głodu!!!
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem