w czym gotujecie powidła śliwkowe?

1. Data: 2006-08-30 06:48:12

Temat: w czym gotujecie powidła śliwkowe?
Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam powidła śliwkowe:-)

jak sobie radzicie z gotowaniem powideł śliwkowych, jakich garnków do tego
używacie?
Ma ktos sposób na to aby powidła sie nie przywierały do dna garnka?
Czy kupienie super naczyń za super cene jest jedynym rozwiązaniem?

Pozdrawiam

Monika /w trakcie zbierania śliwek/

2. Data: 2006-08-30 06:58:11

Temat: Re: w czym gotujecie powidła śliwkowe?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ma ktos sposób na to aby powidła sie nie przywierały do dna garnka?
> Czy kupienie super naczyń za super cene jest jedynym rozwiązaniem?

Ja od wczoraj gotuję powidła, ale mam kiepski garnek i niestety przywierają
do dna. Moja Mama kilka dni temu gotowała powidła w starym emaliowanym
garnku o dużej średnicy i wyszły jej bez problemu - 2 kg śliwek gotowąła
jakieś 2 godziny. Moje 4 kg gotują się na razie 3 godziny i zobaczymy, kiedy
zgęstnieją.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka, co tez lubią domowe powidła śliwkowe :-)

3. Data: 2006-08-30 07:07:43

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> Barbara i Maleńka, co tez lubią domowe powidła śliwkowe :-)

W jakim wieku jest Maleńka?
--
pa, BBjk

4. Data: 2006-08-30 07:49:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message
> [...]
> Ma ktos sposób na to aby powidła sie nie przywierały do dna garnka?
> Czy kupienie super naczyń za super cene jest jedynym rozwiązaniem?

35 - 50 litrowe gary aluminiowe, na kuchence gazowej położona paro-warstwowa
podkładka blaszana (można było taką kupić w sklepach a artykulami AGD),
drewniana kopyść do mieszania i cierpliwość. Na koniec używam (od niedawna)
automatu do pieczenia chleba, który ma opcję "marmelade", co prawda w
dołączonych przepisach jest tylko dżem z cukrem żelującym, ale ja daję
zgęszczone powidła i kilo cukru i startuje program. A później prosto do
słoików i krótka pasteryzacja "na wszelki wypadek", chociaż część mam bez
pasteryzacji - słoiki były wydezynfekowane roztworem matabisulfatem sodu,
który wysychając wydziela dwutlenek siarki... Metabisulfat sodu możesz kupić
wysyłkowo:
http://www.browamator.pl/katalog.php?pwd[6]=%2F16392
9%2F165992&sortuj=&grp=&start=&grupa_p=6&grupa_rek[6
]=&aukcja=&pwd[6]=%2F163929%2F165992%2F2134618
albo:
http://www.muntons.pl/index.php?d=kategoria&k=2

Osobiście polecam zakup kapslownicy i kapsli - do niezwrotnych butelek np.
po piwie można wlewać soki i przeciery... Szybko łatwo i przyjemnie, a
zwłaszcza niekosztownie.

5. Data: 2006-08-30 07:52:50

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jakim wieku jest Maleńka?

zostało jej jeszcze 6 tygodni w brzuszku :-)

Pozdrawiamy
Barbara i Maleńka

6. Data: 2006-08-30 07:55:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message

> [...]
> i zobaczymy, kiedy zgęstnieją.
>
> Pozdrawiam
> Barbara i Maleńka, co tez lubią domowe powidła śliwkowe :-)

Moja babcia brała starą blachę do pieczenia ciast i nasypywała do niej
piasku - troszkę śmierdziało, zanim w piasku powypalały się
zanieczyszczenia. Na ten piasek stawiała garnek.
Nigdy się jej nie przypalily. Na gazie blacha dość szybko przepala się,
więc lepiej byłoby taką nieckę zrobić z grubej blachy lub nawet z pokryw
aluminiowych jakimi dawniej przykrywano pojemniki z mięsem dostarczanym do
sklepów, piasek po wystygnięciu można zsypać do jakiegoś naczynia i uzywać
wielokrotnie - już nie będzie śmierdział, chyba, że podczas degustacji
zostanie pochlapany powidłem...

7. Data: 2006-08-30 10:04:37

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> emaliowanym garnku o dużej średnicy i wyszły jej bez problemu - 2 kg
> śliwek gotowąła jakieś 2 godziny. Moje 4 kg gotują się na razie 3 godziny

Wreszcie odparowały :-) Z 4 kg śliwek wyszły 3 słoiki 0,5-litrowe powideł. A
spalenizna która pojawiła się na dnie o dziwo sama odeszła w postaci całego
plastra :-)

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

8. Data: 2006-08-30 10:07:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wreszcie odparowały :-) Z 4 kg śliwek wyszły 3 słoiki 0,5-litrowe powideł.
> A spalenizna która pojawiła się na dnie o dziwo sama odeszła w postaci
> [...]

Nie ma się cieszyć z czego - widocznie powidła stały na spaleniźnie, aż
odpuściła - ale swąd pozostał... Chyba, że tylko "przychwycone".

9. Data: 2006-08-30 11:34:38

Od: "piotr'ek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sklepie kupujemy, bo koszty samodzielnie robionych powideł wielokrotnie
przekraczają ich cenę zakupu.

*piotr'ek*

10. Data: 2006-08-30 15:04:47

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sklepie kupujemy, bo koszty samodzielnie robionych powideł wielokrotnie
> przekraczają ich cenę zakupu.

Ale jaka różnica w smaku... I wiesz, co dodałeś. A poza tym, jak tak sobie
policzyłam, to cena moich powideł nie przewyższyła ceny sklepowej :-) tylko
trochę pracy to niestety kosztuje, a nie wszyscy mają na to czas. Ja jestem
w tej dobrej sytuacji, że siedzę sobie w domu i czekam na pojawienie się
Małej, więc mogę trochę czasu "zmarnować" na domowe przetwory.

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

dynia - popsuła się :-(
KANIE !!!