wafle przedkladane masa

1. Data: 2001-04-11 20:11:20

Temat: wafle przedkladane masa
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos zna dobry przepis na mase do wafli (takich duzych, okraglych lub
kwadratowych, sprzedawanych w wielu sklepach).

--
Rena

PuszKKKa http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-04-11 20:14:50

Temat: Re: wafle przedkladane masa
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> czy ktos zna dobry przepis na mase do wafli (takich duzych, okraglych lub
> kwadratowych, sprzedawanych w wielu sklepach).

Rewelacyjny jest opisywany tu wiele razy kajmak z puszki mleka...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-11 20:36:37

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

| Rewelacyjny jest opisywany tu wiele razy kajmak z puszki mleka...

No i esztki kremów do toru, jak zostaną po wysmarowaniu biszkoptów.

--
K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
private velvet animal oldsmobile mind

1. Data: 2001-04-11 21:43:32

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> Rewelacyjny jest opisywany tu wiele razy kajmak z puszki mleka...

...a propos - czy ktoś próbował wzbnogacać mleko w puszce dodatkami
smakowymi PRZED gotowanien?
tzn:
1. czy ktoś próbował gotować otwartą wcześniej puszkę (na zdrowy rozum
powinno się dać)
2. czy ktoś dodawał do mleka np. posiekane orzeszki, migdały, lub
cokolwiek innego?

sadyl

1. Data: 2001-04-12 06:19:07

Od: Tib <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktos zna dobry przepis na mase do wafli (takich duzych, okraglych lub
> kwadratowych, sprzedawanych w wielu sklepach).

Znam,ale bardzo kaloryczna ta masa..Moja Mama zawsze ucierala po prostu
kostke masla(moze jakas niskokaloryczna margaryna?)z kakaem albo
kwaskiem cytrynowym i cukrem..Sama zrobilam kiedys takie wafle
przekladane Nutella,o ile pamietam,albo jakims innym slodkim,gotowym
kremem i musze przyznac,ze wyszly przepyszne:)

Róda
mamo pomurz chomik uciekl.

1. Data: 2001-04-12 06:53:44

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote:

> [...]
> powinno się dać)
> 2. czy ktoś dodawał do mleka np. posiekane orzeszki, migdały, lub

A i owszem - ja taki kaimak (jeśli jest do wafli) mieszam z lampką koniaku,
orzechami, migdałami, czasem dodaję rodzynek albo np. skórki pomarańczowej.
Rewelacja! Tylko PO ugotowaniu puszki, a nie przed. Myślę, że jakby takie
orzechy na przykład 'rozgotowały' sie w puszce to nie byłyby chrupiące i
straciłyby na smaku. Nie widzę powodu, żeby cokolwie dodawać przed
ugotowaniem. Jeśli coś nawet wymaga 'obróbki termicznej' to można to chyba
obrobić termicznie później. Ewentualnie podgotować w już ugotowanym
kaimaku. Chyba ;-)

GB

1. Data: 2001-04-12 07:06:50

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

GB <g...@n...usa.net> wrote in message
> [...]
koniaku,
> orzechami, migdałami, czasem dodaję rodzynek albo np. skórki

To ja mam pytanie nastepujace:
Kajmaku jeszcze niegdy nie robilam, a przymierzam sie do masy kajmakowej na
mazurek. Znalazlam przepis na mase, do ktorej po zagotowaniu mleka w puszce
dodaje sie do niego pokruszonej chalwy i miksuje chyba. Jak myslicie czy
warto tak mieszać czy tez moze sie nie udac. Chalwe uwielbiam, ale czy w
polaczeniu z kjmakiem bedzie ok? Czy macie jakies doswiadczenia w tym
temacie?
I jeszcze jedno pytanie: w tym przepisie mleko gotuje sie tylko 1 godzine,
czy to nie za krotko?

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2001-04-12 07:21:08

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> [...]
> myslicie czy warto tak mieszać czy tez moze sie nie udac. Chalwe
> uwielbiam, ale czy w polaczeniu z kjmakiem bedzie ok? Czy macie jakies

Tu się nie wypowiem, bo nigdy tak nie robiłam, natomiast brzmi interesująco
- eksperymentuj, myślę, że warto!

> I jeszcze jedno pytanie: w tym przepisie mleko gotuje sie tylko 1 godzine,
> czy to nie za krotko?

Jak dla mnie to na 100% za krótko. Nawet po 2 godzinnym gotowaniu jak dla
mnie to ta masa leje się za bardzo (zwłaszcza, jak ma być na mazurek).
Myślę, że 2,5 godz. to minimum. Ja gotuję 2,5 na wafle (łatwiej smarować) i
3 na mazurek i jest pycha.

GB

1. Data: 2001-04-12 07:38:56

Temat: Kajmak na mazurek? bylo: Re: wafle przedkladane masa
Od: "GosiaP" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie to ta masa leje się za bardzo (zwłaszcza, jak ma być na mazurek).
> Myślę, że 2,5 godz. to minimum. Ja gotuję 2,5 na wafle (łatwiej smarować)

Czy zeby zrobic kajmak na mazurek wystarczy ugotowac zamknieta puszke mleka
przez te kilka godzin a potem wylozyc to na ciasto, czy trzeba jeszcze cos
do tej masy dodawac?
Bede robic kajmak pierwszy raz i zupelnie nie wiem jak to ma wygladac.
Chetnie przyjme wszelkie sugestie i pomysly
Z gory dziekuje

Pozdrawiam

Gosia

1. Data: 2001-04-12 08:26:35

Od: GB <g...@n...usa.net> szukaj wiadomości tego autora

GosiaP wrote:

> Czy zeby zrobic kajmak na mazurek wystarczy ugotowac zamknieta puszke
> mleka przez te kilka godzin a potem wylozyc to na ciasto, czy trzeba
> jeszcze cos do tej masy dodawac?

Moim zdaniem tak. Niektórzy do masy z mleka ucierają trochę masła. Ja za to
dodaję koniaku (nie próbowałam z innym alkoholem, ale można chyba
poeksperymentować) - bardzo 'uszlachetnia' smak. W samym 'kaimakowym'
mazurku to dla mnie najważniejsze są te wszystkie bakalie, którymi się
ozdabia wierzch. Musi być tego, jak dla mnie, duuużo i w ładne wzorki. Ja
używam mnóstwa migdałów, orzechów, udładam też rodzynki, suszone morele -
wygląda i smakuje naprawdę super. Wtym roku zamierzam ułożyć kurczaka
(morele) na łące. Nobaczymy, co wyjdzie ....

GB

Najbardziej wstretne danie
CO ZA CZAD!
Witam:)