Re: wanna - blaszana czy akryl?

Data: 2006-08-23 15:49:20
Temat: Re: wanna - blaszana czy akryl?
Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

> Mam akrylową i drugi raz napewno bym jej nie kupił. Również zasugerowałem
> się zachwytami na forum o tym jak bardzo jest cicha przy nalewaniu wody,
> ciepła w dotyku itd. Z moich obserwacji:
Ja mialem wanne akrylowa 6 lat i kupilem nastepna (do kolejnego lokum).

> 1. Nie jest wcale cichsza od zwykłej wanny blaszanej którą miałem w
> poprzednim mieszkaniu. Zresztą dużo większy hałas przy nalewaniu wody
> generuje g.....na bateria i źle dobrane rurki (zbyt mały przekrój) niż
> bębnienie wody o wannę.
kwestia wanny i wanny. spotkalem juz blaszane takie do ktorych wlewanie
wody przypomina odglosi sikania do wiarda...

> 2. Kwestia "ciepłego dotyku" jest zdecydowanie przeceniana.
nie zgadzam sie i bylo to juz wyjasniane, wiec pomine.

> Również kwestia szybkości wystygania wody w wannie jest
> dyskusyjna. Trzeba moczyć się w niej przez kilka godzin żeby zauważyć
> różnicę.
wystarczy pol godziny. chyba ze masz male dzieci ktore lubia sie pobawic
dluzej. Do szybkiego mycie to sie bierze prysznic.

> 3. Wanna akrylowa jest zdecydowanie trudniejsza w montarzu. Akryl jest
> elastyczny i cały czas pracuje.
akryl i akryl. Rozne grubosci, rozne jakosci. Poza tym czasem warto
wziac Fachowca a nie 'fachowca'.

> Nie udało mi się to do końca, tak więc od strony ściany wanna pracuje i
> szlag mnie trafia za każdym razem kiedy o to miejsce się oprę.
trzeba bylo wolac zeby poprawil. To nie jest wada wanny tylko montazu.
Wanna jest bee bo fachowiec spieprzyl montaz?

> 4. Akryl jest miękki jak g........ i trzeba się z nim obchodzić jak z
> jajkiem. Na moje nieszczęście nie mogłem cały czas pilnować swoich
> "fachowców", tak więc zanim ułożyli do końca płytki, powierzchnia wanny
> przypominała zaorane pole.
jak wyzej. u mnie do momentu zakonczenia prac wanna byla w fabrycznej folii
i dodatkowo jakies kartony w srodku. Zreszta wanne montuje sie praktycznie
na koncu wiec...
Wanna jest bee bo fachowcy ja porysowali przy montazu? Emalie pewnie tez
by porysowali...

> Idę o zakład że za jakiś czas zaczniesz się zastanawiać czy
> przypadkiem mleczko CIF nie jest za ostre, a gąbko-zmywak do naczyń nie ma w
> swojej strukturze metalowych niteczek.
fanzolenie. Mylem wanne cifem czy innymi podobnymi bez wiekszego zastanawiania
sie. I bez zadnych negatywnych skutkow. Nie uzywam gabko-zmywaka tylko
szmatke, ktore na pewno nie ma niteczek. Po 6ciu latach glowne 'rysy'
to sie pojawily w miejscu gdzie przez wiekszosc czasu byla regularnie
opierana wanienka dla dziecka taka nawannowa. Tylko slabo pasowala
bo byla prostakatna a wanna 'kszatlna'. Emalia tez by zeszla, bo to
juz uszkodzenia mechaniczne po prostu.
Za to zepsul sie korek automatyczny. Wanna jest bee, bo sie w niej
korek zepsul (kupowany osobno).

> 5. Plusem wanien akrylowych są z pewnością bardziej fantazyjne kształty niż
> standard wytłoczek metalowych, lecz z perspektywy czasu mogę stwierdzić że
> te fikuśne przetłoczenia, pseudo-oparcia itp. jedynie zabierają miejsce
> którego i tak nie mam w wannie zbyt wiele.
nie zgadzam sie zupelnie, wlasnie te ksztalty czynia wanne wygodna, i daja
wiekszy wybor rozmiarow dokladnie pasujacych do konkretnej lazienki.
Zreszta takie proste wanny tez mozna dostac, jak ktos lubi.

Nie twiedze ze akrylowa jest super a metalowa jest be.
natomiast nie zgadzam sie ze stwierdzeniami ze akrylowa jest be bo jest
akrylowa. Podobnie w innym poscie, w ktorym ktos pisze o peknieciu
wanny i nieuznaniu reklamacji. Osoba ta dosc regularnie wypowiada sie
i zawsze przytacza ten przyklad jako minus wanny akrylowej. Podczas
gdy znowu byla to wina zlego montazu, jak wynikalo z opisow.
To tak jakby pojawil sie tutaj ktos komu pekla plyta ceramiczna i zaczal
glosic ze plyta ceramiczna jest bee bo mi pekla.
A mnie nie pekla, wiec jest cacy ;)

Rozumiejac doswiadczenia wlasne proponuje jednak troche wiecej obiektywizmu

pozdrawiam
Bruno