wanna - blaszana czy akryl?

1. Data: 2006-08-18 11:09:16

Temat: wanna - blaszana czy akryl?
Od: "Maniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czolem,

Wlasnie kupilem mieszkanie, urzadzam lazienke i zastanawiam sie co bedzie
lepsze - zwykla wanna blaszana czy akrylowa?. Dzieki za sugestie

Maniek

2. Data: 2006-08-18 11:12:41

Temat: Re: wanna - blaszana czy akryl?
Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maniek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czolem,
>
> Wlasnie kupilem mieszkanie, urzadzam lazienke i zastanawiam sie co bedzie
> lepsze - zwykla wanna blaszana czy akrylowa?. Dzieki za sugestie

Akrylowa - cichsza przy nalewaniu wody, cieplej w niej jest gdy sie siedzi
(choc blaszaną mozna obudowac styropianem) i ogolnie moim zdaniem wygląda
lepiej

MaW

3. Data: 2006-08-18 11:42:49

Od: "Jacek T." <tomczak_jacek(kasujnawiasy)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a najlepiej zeliwna tyle ze trudna do dostania, droga, ciezka...

Własnie zamówiłem wanne żeliwną i rzeczywiście długi czas oczekiwania;
- droga? - podobno dobra wanna akrylowa kosztuje ok. 2/3 ceny żeliwnej (wg
mojego rozeznania i typu wanny który wybrałem) więc chyba cena nie jest aż
takim argumentem przeciw żeliwnej.
- ciężka? firma wniesie mi do mieszkania (więc się nie namęczę) ciężka
znaczy stabilna czego nie można powiedzież o wannie akryowej.
No i można ją "szorować" wszystkim i niebać się że się porysuje przebarwi
itp. (moje dzieci mają różne pomysły)
i mam nadzieję że postoi jak ta stara żeliwna, która ma 30 lat i jeszcze się
dobrze prezentuje.

Dlatego zdecydowałem się na żeliwną - choć długo się zastanawiałem.
Pozdrawiam
Jacek

4. Data: 2006-08-18 11:46:13

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> napisał w
wiadomości news:ec47a0$1s7$1@opal.futuro.pl...

> [...]
> (choc blaszaną mozna obudowac styropianem) i ogolnie moim zdaniem wygląda

Blaszana- trwalsza, latwo wykonac renowacje, wytrzymalsza (akryl zle
wykonany potrafi sie rozwarstwic- co mialo miejsce u moich rodzicow i
reklamacji nie uznali twierdzac ze to wina zlego montazu)

a najlepiej zeliwna tyle ze trudna do dostania, droga, ciezka...

Podejrzewam ze rozne glosy tu beda hehehe zaleznie od tego co kto ma w domq

5. Data: 2006-08-18 12:21:27

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie kupilem mieszkanie, urzadzam lazienke i zastanawiam sie co bedzie
> lepsze - zwykla wanna blaszana czy akrylowa?. Dzieki za sugestie

Mam akrylową i drugi raz napewno bym jej nie kupił. Również zasugerowałem
się zachwytami na forum o tym jak bardzo jest cicha przy nalewaniu wody,
ciepła w dotyku itd. Z moich obserwacji:
1. Nie jest wcale cichsza od zwykłej wanny blaszanej którą miałem w
poprzednim mieszkaniu. Zresztą dużo większy hałas przy nalewaniu wody
generuje g.....na bateria i źle dobrane rurki (zbyt mały przekrój) niż
bębnienie wody o wannę.
2. Kwestia "ciepłego dotyku" jest zdecydowanie przeceniana. Jeśli w łazience
panuje temperatura pokojowa, to wanna siłą rzeczy nie może być zimniejsza od
otaczającego powietrza. Rozumiem oczywiście kwestię wrażenia wywołanego
dotykiem metalu dużo lepiej przewodzącego ciepło, jednak w poprzednim
mieszkaniu korzystałem przez 5 lat z wanny blaszanej i jakoś sobie tyłka nie
odmroziłem. Również kwestia szybkości wystygania wody w wannie jest
dyskusyjna. Trzeba moczyć się w niej przez kilka godzin żeby zauważyć
różnicę.
3. Wanna akrylowa jest zdecydowanie trudniejsza w montarzu. Akryl jest
elastyczny i cały czas pracuje. Mimo zapewnień "fachowca" iż ma
doświadczenie i już kilkadziesiąt takich wanien zainstalował, musiałem go na
każdym kroku pilnować żeby nie spieprzył roboty. Nie udało mi się to do
końca, tak więc od strony ściany wanna pracuje i szlag mnie trafia za każdym
razem kiedy o to miejsce się oprę.
4. Akryl jest miękki jak g........ i trzeba się z nim obchodzić jak z
jajkiem. Na moje nieszczęście nie mogłem cały czas pilnować swoich
"fachowców", tak więc zanim ułożyli do końca płytki, powierzchnia wanny
przypominała zaorane pole. Plusem jej miękkości jest to że można ją
wypolerować i z pewnością to zrobię kiedy tylko znajdę na to czas. Tak samo
podczas codziennego czyszczenia trzeba się pilnować żeby nie użyć "ostrych"
środków. Idę o zakład że za jakiś czas zaczniesz się zastanawiać czy
przypadkiem mleczko CIF nie jest za ostre, a gąbko-zmywak do naczyń nie ma w
swojej strukturze metalowych niteczek.
5. Plusem wanien akrylowych są z pewnością bardziej fantazyjne kształty niż
standard wytłoczek metalowych, lecz z perspektywy czasu mogę stwierdzić że
te fikuśne przetłoczenia, pseudo-oparcia itp. jedynie zabierają miejsce
którego i tak nie mam w wannie zbyt wiele.

Tyle moich przemyśleń. Wybór należy do Ciebie ;-)

Pozdrawiam
MB

6. Data: 2006-08-18 12:27:25

Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle moich przemyśleń. Wybór należy do Ciebie ;-)

Dodam jeszcze:
6. Trudno powiedzieć jak akryl reaguje na barwniki. Na wszelki wypadek
zabroniłem kobiecie farbowania włosów oraz wchodzenia do niej z pomalowanymi
paznokciami u stóp. Ciekawe kiedy się zbuntuje...? ;-)

MB

7. Data: 2006-08-18 12:57:47

Od: "Krop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wlasnie kupilem mieszkanie, urzadzam lazienke i zastanawiam sie co bedzie
> lepsze - zwykla wanna blaszana czy akrylowa?. Dzieki za sugestie

Uważam,że lepsza jest blaszana, ale..... wybrałam akryl. Miałam żeliwną w
wieku lat ok 80.Staruszce już się trochę emalia gdzie niegdzie zniszczyła no
i miałam ten sam dylemat. niestety wanny blaszane mają część na plecy dość
pionową, a własnie w akrylu udało mi się wypatrzeć wygodną wannę. Pocieszam
się , że będę mieść też prysznic więc brudasy najpierw do opłukania , a w
wannie kąpiel w pełnym tego słowa znaczeniu. Przedtem w wannie myłam ruszt
żeliwny od kuchenki i ociekacz bo nijak nie mogłam tego zrobić pod zlewem.

8. Data: 2006-08-18 13:20:25

Od: "Maniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Podejrzewam ze rozne glosy tu beda hehehe zaleznie od tego co kto ma w
> domq

Pewenie masz racje, ale moze uda sie wyciaganc jakies suma-sumarum :-))

Maniek

9. Data: 2006-08-18 13:23:03

Od: annikka <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MB napisał(a):
> 6. Trudno powiedzieć jak akryl reaguje na barwniki. Na wszelki wypadek
> zabroniłem kobiecie farbowania włosów

to rozumiem

oraz wchodzenia do niej z pomalowanymi
> paznokciami u stóp.

tego zupełnie. Wyjaśnij, proszę, jak pomalowane paznokcie mogą szkodzić
wannie?? Przecież to nie "puszcza farby"...

Ciekawe kiedy się zbuntuje...? ;-)

Pewnie szybko ;-P

Ania

10. Data: 2006-08-18 13:24:18

Od: "Maniek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MB" <k...@p...wp.pl> wrote in message

> Tyle moich przemyśleń. Wybór należy do Ciebie ;-)
>
> Pozdrawiam
> MB

Dzieki za info. Widze ze kolega zadowolony z akrylu strasznie :-). Ja w
sumie slyszlem podobne opinie i bylem juz prawie zdecydowany na blaszaka,
ale jeden znajomy zachwalal strasznie swoja akrylowa wanne i
zglupialem.....Moze mial jakis drogi model....

Odkurzacz
[SZUKAM] - stolarz od łóżek - Poznań
Szron w lodówce Total No Frost
[SZUKAM] - tynkarze z agregatem - Trojmiasto
Posadzki żywiczne