wekowanie mięsa

1. Data: 2004-07-07 17:42:25

Temat: wekowanie mięsa
Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
jestem nowy w tej grupie. Wybieram się z rodzinką na kilkudniowy odpoczynek
, żeby sobie umilić i ułatwić życie postanowiłem zrobic w domu gotowe porcje
duszonego mięsa i zawekować. Na miejscu odgrzewam , dodaję ryż czy makaron i
jedzonko gotowe. Nie wiem jednak jak sie wekuje mieso jak długo gotować
słoiki, ile razy itd. Proszę więc o pomoc każda porada na wage złota, z góry
dziękuję i pozdrawiam
Grzegorz

1. Data: 2004-07-08 07:33:23

Temat: Re: wekowanie mięsa
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mięso należy pasteryzować trzykrotnie w odstępach jednodobowych, za każdym
razem przynajmniej po pół godziny. Inaczej może być bardzo trujące
(śmiertelnie!)
Lepiej sobie kup jedzonko na miejscu
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-07-08 08:55:05

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mięso należy pasteryzować trzykrotnie w odstępach jednodobowych, za każdym
> razem przynajmniej po pół godziny. Inaczej może być bardzo trujące
> (śmiertelnie!)

Zrozumiałam, że można zatruć się fatalnie, na amen :-(((. Mimo, że będzie
mięsko ładnie wyglądało i ładnie pachniało? Tak. Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-09 11:28:36

Temat: Odp: wekowanie mięsa
Od: "agatonek" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik batory <b...@p...wywaltoonet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ccitcv$t9e$...@a...news.tpi.pl...
> Mięso należy pasteryzować trzykrotnie w odstępach jednodobowych, za każdym
> razem przynajmniej po pół godziny. Inaczej może być bardzo trujące
> (śmiertelnie!)
> Lepiej sobie kup jedzonko na miejscu

ale co w tym trudnego? 3 dni sie je robi a potem jest pyszne! tyle razy je
juz mialam w roznych warunkach (m.in na jachcie, w akademiku bez lodowki
zawsze pyszne) warto robic weki. (tak mi sie zdaje), a oszczedza sie na
kupowaniu miesa na wyjazdach.

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-07-09 11:38:50

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 9 Jul 2004 13:28:36 +0200 I had a dream that agatonek
<a...@g...univ.gda.pl> wrote:
> zawsze pyszne) warto robic weki. (tak mi sie zdaje), a oszczedza sie na
> kupowaniu miesa na wyjazdach.

Moim zdaniem warto na wyjazdach w ogóle nie jeść mięsa, no chyba że
będzie zimno, albo czekają nas jakieś ekstrema.

1. Data: 2004-07-09 11:59:25

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agatonek" <a...@g...univ.gda.pl>
> Użytkownik batory <b...@p...wywaltoonet.pl>
[...]

To dobrze, ze jeszcze żyjesz. Masz dużo szczęścia, naprawdę.

> ale co w tym trudnego? 3 dni sie je robi a potem jest pyszne! [...]

Możesz opisać swoją metodę?

Mięso należy konserwować w temp. 110-115*C przez 50-100 minut.
W domowych warunkach jest to praktycznie nieosiągalne dlatego wydłuża
się czas gotowania do 90-120 minut. Drugie gotowanie można skrócić o
połowę.
Chcąc osiągnąć wyższą temperaturę w garze wsypuje się sól do wody co
podwyższa temp. wrzenia i umożliwia skrócenie czasu gotowania.
Pierwsze gotowanie niszczy bakterie znajdujące się już w pełni rozwoju,
drugie (po 2-3 dniach) niszczy bakterie rozwijające się (w ciągu 1-2
dni) z zarodników, które nie ulegają zniszczeniu w wysokiej temp.

Jest też sposób na zamkniecie przy pomocy spirytusy, wówczas nie jest
wymagane gotowanie słoi.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-09 12:58:54

Od: "Katalizator" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> Możesz opisać swoją metodę?

> Chcąc osiągnąć wyższą temperaturę w garze wsypuje się sól do wody co
> podwyższa temp. wrzenia i umożliwia skrócenie czasu gotowania.

Mozesz mnie oswiecic w jaki sposob powyzszasz temp. wrzenia wody?
--
PozdKa

1. Data: 2004-07-09 13:19:35

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Mięso należy konserwować w temp. 110-115*C przez 50-100 minut.
> W domowych warunkach jest to praktycznie nieosiągalne

zastanawiam sie nad mozliwoscia wykorzystania frytkownicy z termostatem
i ustawienie termostatu na 115 stopni c.

> Chcąc osiągnąć wyższą temperaturę w garze wsypuje się sól do wody co
> podwyższa temp. wrzenia i umożliwia skrócenie czasu gotowania.

zeby odczuc roznice trzeba by chyba gotowac sol z domieszka wody ;)))
4 lyzki stolowe na litr wody ponosza temperature wrzenia o 0,6 stopnia
c. , jak latwo obliczyc, aby osiagnac temp. 112 stopni c. trzeba by
wsypac 80 lyzek soli do litra wody

pozdrawiam
wiku

1. Data: 2004-07-09 13:22:00

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam sie nad mozliwoscia wykorzystania frytkownicy z termostatem
> i ustawienie termostatu na 115 stopni c.

zapomnialem dodac, ze chodzi o czysto akademickie rozwazania, zmywanie
oleju ze sloika byloby dosc uciazliwe :)))

wiku

1. Data: 2004-07-09 13:29:00

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katalizator" <d...@p...pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>
>
> Mozesz mnie oswiecic w jaki sposob powyzszasz temp. wrzenia wody?

Wsyp pół kilograma soli na gar.

--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

Pomysł na ciasto urodzinowe i pytanie
Jagodzianki -czemu pękają?
jagodzianki - kilka pytań
ciasto do pizzy
gdzie fajne jedzonko - świnujście (okolice)