Re: wiara...

Data: 2003-02-27 08:56:13
Temat: Re: wiara...
Od: Paweł Niezbecki <t...@p...neostrada.pl>

patrycja. <p...@K...pl>
news:b3jkmb$k4f$1@atlantis.news.tpi.pl:

> tak sobie myślę że mamy /my, ludzie:)/ niesamowitą potrzebę wiary.. w
> cokolwiek
> wierzymy w Boga, w reinkarnację, w miłość, w innych ludzi...
> ta 'wiara' pozwala nam istnieć, jest czymś co nadaje sens, pozwala ~żyć.

nie wszyscy, ale faktycznie wielu

> tylko o czym to świadczy?
> o głupocie? bezsilność? naiwność? zacofaniu?
> a może o.. dobroci, ufności...

o tym, że zwierzęciu zwanemu Homo sapiens sapiens trudno jest się pogodzić
ze swoim zwierzęcym statusem

> piszę o tym bo _ja_ chyba nie wiem w co wierzę...

no przecież wierzysz w Ktosia?

> a mimo to, chyba też chciałabym mieć coś w co mogłabym bezgranicznie
> uwierzyć i się temu ~poświęcić.

w sumie szkoda, że do wiary nie można się zmusić

> czy człowiek musi mieć "coś" (muzykę, książki, rodzinę, Boga,
> działalność...) dla czego będzie mógł żyć, żeby... żyć??

jest na pewno łatwiej
i niektórzy powiedzą Ci, że tylko takie życie warte jest życia

p.