Re: wielozadaniowosc osrodka mowy

Data: 2015-04-03 16:39:23
Temat: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: Fragi <s...@o...pl>

Dnia Thu, 2 Apr 2015 14:25:18 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> Czy istnieją ludzie, którzy potrafią jednocześnie pisać (komponować email)
> i słuchać uważnie tego co się do nich mówi?

Myślę, że istnieją. Znam takich :)

> Mój szef mnie przekonuje, że on umie... Ale z pytań jakie zadaje po
> skończeniu pisania emaila wnioskuję, że nie słuchał (albo słuchał ale nie
> słyszał...). Często mamy konflikty na spotkaniach gdy on własnie jest
> pół-obecny w taki sposób...

Może wyłapuje badź zapamiętuje tylko to, co wg. niego jest ważne? :)

> Ja nie umiem - słychanie tekstu czytanego rozprasza mnie przy pisaniu i
> odwrotnie: skupienie się na pisaniu nie pozwala skupić się na słuchaniu.
> Coś jakbym miał tylko jeden, jednowątkowy ośrodek mowy...
>
> A jak jest z tym u Was?

Różnie. Słucham zawsze bardzo uważnie, więc nikt mnie "nie zagnie", że
czegoś nie posłyszłam, czy też, że nie byłam wystarczająco skupiona na tym,
co ktoś mówi. Natomiast jeśli chodzi o pisanie/"tworzenie" w tym samym
czasie listu o odmiennej tematyce, to owszem, jest to w moim przypadku jak
najbardziej wykonalne, ale zajmuje więcej czasu. Pisałabym wówczas (czy też
"komponowała", jak to nazywasz), zdecydowanie wolniej, niż gdybym mogła być
skupiona tylko i wyłącznie na tym. Jednak jest to w moim przypadku
wykonalne. Jeśli w grę wchodziłby jedne/dwa języki, polski i/lub angielski
- nie mam problemu. Myślę i po polsku, i po angielsku, więc jest ok.
Odpada skupienie na kwestiach językowych. Natomiast gdybym miała słuchać
niemieckiego, a pisać np. po duńsku, czy rosyjsku, to, hmm, mógłby być to
większy problem :)

M.