wykonczenie scian kartonowo-gipsowych(?)

1. Data: 2006-10-12 18:25:31

Temat: wykonczenie scian kartonowo-gipsowych(?)
Od: "Tomasz Skonieczny" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W związku z remontem w domu bardzo proszę o opinie dotyczące wykończenia
ścian kartonowo-gipsowych. Czy po zamontowaniu ścianki (przedłużenie już
stojącej ściany murowanej) pokrywa się gipsem całą ścianę czy tylko
szpachluje łączenia? Czy wełna mineralna wewnątrz to standard czy wersja "de
lux"?Fachowiec z każdym dniem wydaje sie byc coraz słabszym fachowcem a wiem
, że tutaj zawsze znajdzie się dobra rada.Z góry dziękuję.
Kasia

2. Data: 2006-10-12 19:44:59

Temat: Re: wykonczenie scian kartonowo-gipsowych(?)
Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Skonieczny" <s...@o...pl> napisał
> [...]
> ścian kartonowo-gipsowych. Czy po zamontowaniu ścianki (przedłużenie już
> stojącej ściany murowanej) pokrywa się gipsem całą ścianę czy tylko

Chodzi Ci o łączenie 'starej' ściany z 'nową' czy też ta stara też została
pokryta płytą g-k celem wyrównania całości?

> Czy wełna mineralna wewnątrz to standard czy wersja "de lux"?

IMO to niezbędne minimum. Jeśli fachowiec nie wie po co stosuje się
wypełniacz, to zrzuć go ze schodów. Im prędzej tym lepiej. I jeszcze parę
kopów za niewiedzę na temat budowania ścian w ogóle ;)

> Fachowiec z każdym dniem wydaje sie byc coraz słabszym fachowcem a wiem ,
> że tutaj zawsze znajdzie się dobra rada.

Pewnie dostał zaliczkę? ;)

M.

3. Data: 2006-10-12 20:02:23

Od: "Tomasz Skonieczny" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> wrote in message

> Chodzi Ci o łączenie 'starej' ściany z 'nową' czy też ta stara też została
> pokryta płytą g-k celem wyrównania całości?

Chodzi o łączenie starej ściany z nową ( bez wyrównywania starej)

> [...]
> wypełniacz, to zrzuć go ze schodów. Im prędzej tym lepiej. I jeszcze parę
> kopów za niewiedzę na temat budowania ścian w ogóle ;)

Oczywiście :(
Jutro chce gładzić papierem ściernym to co zaszpachlował, mówi, że po to
jest kartonowo-gipsowa żeby ją od razu malować.
Nowa ścianka nie licuje się ze starą (jeśli dobrze to nazwałam), jest
"chudsza" o około 5 mm i zupełnie nie rozumię jego toku myślenia.

P.S. ma ktoś pistolet do pożyczenia na jeden raz? :):)

4. Data: 2006-10-12 20:33:19

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Skonieczny" <s...@o...pl> napisał

> Chodzi o łączenie starej ściany z nową ( bez wyrównywania starej)

Tu musiałby wypowiedzieć się ktoś jeszcze. Póki co, sam bandaż może nie
wystarczyć jeśli ta nowa ścianka zacznie pracować. A zacznie...

> Jutro chce gładzić papierem ściernym to co zaszpachlował, mówi, że po to
> jest kartonowo-gipsowa żeby ją od razu malować.

W sumie ma rację. Sufit w mojej łazience też nie był gipsowany po całości,
ale też ...

> Nowa ścianka nie licuje się ze starą (jeśli dobrze to nazwałam), jest
> "chudsza" o około 5 mm

... nie było tych 5 mm do wyrównania :)
Ogólnie rzecz biorąc można śmiało malować płytę g-k. Należy się jednak
spodziewać 'niedomalowania' gołej płyty w stosunku do powierzchni pokrytej
gipsem. Dlatego pytałem o wyrównanie ścianki.
A te 5mm też można spokojnie wyrównać - byle odpowiednim gipsem. Niedawno
był tu wątek, bodajże o łuszczeniu farby, ileś warstw różnych typów gipsu,
gruntów, itp...

Więcej już nie pomogę o ile w ogóle udało mi się to zrobić;)

M.

5. Data: 2006-10-13 08:19:44

Od: "Skokasia" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuję
pozdrawiam
Kasia

6. Data: 2006-10-14 21:56:44

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Skonieczny napisał(a):

> Chodzi o łączenie starej ściany z nową ( bez wyrównywania starej)

ja gipsowalem takim czyms elastyczniejszym od zwyklego gipsu, tz byl
to gips do fugowania, wlasnie do takich rzeczy

> Jutro chce gładzić papierem ściernym to co zaszpachlował, mówi, że po to
> jest kartonowo-gipsowa żeby ją od razu malować.

i ma racje, samej sciany nie ma sensu gipsowac, jest przecie gladka,
akurat do malowania

> Nowa ścianka nie licuje się ze starą (jeśli dobrze to nazwałam), jest
> "chudsza" o około 5 mm i zupełnie nie rozumię jego toku myślenia.

no to akurat dziwne, przeciez nie nalozysz na calosci teraz 5mm
gladzi... bez sensu

Sierp

7. Data: 2006-10-15 08:52:14

Od: "profimal" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał

> no to akurat dziwne, przeciez nie nalozysz na calosci teraz 5mm
> gladzi... bez sensu

bo to akuart partactwo te 5 mm - na płytę kg tynk gipsowy cienkowarstwowy
najlepiej z zatopioną siatką właśnie te 5mm a potem jak ma byc jak po
remoncie to i tak raz gładź na całość bo różnice zawsze wypatrzysz jak nie
przetrzesz całości

Potrzebny fachowiec.
Otwór w ścianie
odkurzacz bezworkowy
Przewóz lodówki
kuny na poddaszu jak przeciwdziałać ? (długie)