Otwór w ścianie

1. Data: 2006-10-12 08:48:08

Temat: Otwór w ścianie
Od: "Wojtek" <a...@a...lo> szukaj wiadomości tego autora

Zaszła potrzeba abym zrobił dziurkę w ścianie (grubość ok.30cm - maxy ) o
średnicy 4-5 cm. Musze przeprowadzić kilka kabli do sąsiedniego
pomieszczenia. Czym to najlepiej zrobic? Frezy do ściany chyba się nie
nadają (za gruba ściana).

2. Data: 2006-10-12 11:33:32

Temat: Re: Otwór w ścianie
Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek napisał(a):
> [...]
> średnicy 4-5 cm. Musze przeprowadzić kilka kabli do sąsiedniego
> pomieszczenia. Czym to najlepiej zrobic? Frezy do ściany chyba się nie

4-5 cm to kilka kabli ????
to niezel te kable musza byc
do takich otworow to sa spore mlotowiertarki maja chyba az takie
wiertla
bo do zwyklego malego sds'a chyba nie ma az takich wiertel

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

3. Data: 2006-10-12 12:13:42

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Seneczko <a...@g...pl> wrote:

> bo do zwyklego malego sds'a chyba nie ma az takich wiertel

Są koronki, na upartego można próbować przez maxa się koronką na
wylot przekuć, ale chyba szkoda zachodu na jedną dziurę, wiertłem
naokoło obwiercić, wykuć środek i tyle.

J.

4. Data: 2006-10-12 12:55:57

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <a...@a...lo> napisał w wiadomości
> [...]
> średnicy 4-5 cm. Musze przeprowadzić kilka kabli do sąsiedniego
> pomieszczenia. Czym to najlepiej zrobic? Frezy do ściany chyba się nie

Jaka to ściana? Wielka płyta? To masz dużą szansę na trafienie
na pręty zbrojeniowe. Nie bardzo sobie wyobrażam jak je
będziesz ciąć...

Miroo (http://miroo.ovh.org)

5. Data: 2006-10-12 13:13:57

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał

Jak rozumiem, nie jesteś skłonny wydać paru stów na wypożyczenie sprzętu i
kupienie odpowiedniego wiertła.
Ale na pewno zdobędziesz zwykłą pneumatyczną wiertarkę z jednym wiertłem,
prawda?
Już tłumaczę: zamiast wiercić jeden wielki otwór, zrobisz kilka mniejszych
obok siebie. Wystarczy jedno wiertło - o średnicy takiej, jaką ma najgrubszy
z tych kilku kabli.
Jeśli jeszcze znajdziesz trochę miejsca aby później zasłonić rząd otworów
(warto aby były na jednym poziomie - o o o o o) np. zamykanym listwą
korytkiem instalacyjnym, to problem masz rozwiązany.
Trochę bólu może być tylko z wierceniem pod kątem 90 st. w stosunku do
ściany tak aby wylot otworu pod drugiej stronie ściany "się nie rozjechał" w
stosunku do otworów sąsiednich. Ale jeśli podłogi po obu stronach masz na
jednym poziomie i podłożysz coś pod wiertarkę, coś tam sobie narysujesz
ołówkiem równo i symetrycznie, to będzie dobrze.

M.

6. Data: 2006-10-12 13:16:55

Od: "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał
> Jaka to ściana? Wielka płyta? To masz dużą szansę na trafienie
> na pręty zbrojeniowe. Nie bardzo sobie wyobrażam jak je
> będziesz ciąć...

Wielka płyta raczej nie ma 30cm grubości...
Ścianka działowa (u mnie) to 5 cm a "nośna" 15 cm. Grubsze są/mogą-być chyba
tylko zewnętrzne ale przecież nie chodzi o wyjście z kablami na świeże
powietrze :)

M.

7. Data: 2006-10-12 13:27:57

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> średnicy 4-5 cm. Musze przeprowadzić kilka kabli do sąsiedniego
> pomieszczenia. Czym to najlepiej zrobic? Frezy do ściany chyba się nie

jak koledzy pisali albo spory SDS-MAX i wiertlo odpowiedniej srednicy, albo
kombinacje:)
skoro max to zbrojenia niema, mozna wierlem np 10mm o dlugosci powiedzmy 40
cm wywiercic dziure i z dwoch stron koronka do puszek(srednica kolo 60mm:) z
dwoch stron nawiercac sciane. ladna dziurka wypadnie, sam tak robilem:) ale
dziura bedzie spora no i te kilka kabli zamienic mozna na kilkadziesiat:)
drugi sposob to wiertlo jak poprzednio kolo 10mm nawiercic kika (2-3) otwory
w odstepach powiedzmy co 2 cm i potem jakims wiertlem 22mm powiekszyc je.
nawiercanie jest o tyle dobre ze sa mniejsze szanse ze nam wiertlo ucieknie
i przewiercimy sie pod katem do sasiedniego otworu. mnie sie w 50 cm
scianach z cegly udawalo tym sposoben wywalic takie dziurki ze moglem
wpuscic dwie rury po 40mm, po zagipsowaniu na okolo idealne otworki do
przecigania kabli:)

minusem jest to ze trzeba miec wiertarke z SDS i nie tanie wiertla (np 22mm
x 40cm kosztowalo mnie kolo 160 zł)

--
pzdr
piotrek

8. Data: 2006-10-13 00:39:44

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli dobrze zrozumiałem to ściana jest z pustaków max.
Skoro tak, to w czasie, który poświęcasz na czytanie naszych wypocin przy
pomocy majzla i młotka miałbyś już dawno poł wykute ;-)
Jacek

9. Data: 2006-10-13 06:35:08

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Muran" <n...@n...spam.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> Ścianka działowa (u mnie) to 5 cm a "nośna" 15 cm. Grubsze są/mogą-być
> chyba tylko zewnętrzne ale przecież nie chodzi o wyjście z kablami na

Nie znam się na budownictwie i może dlatego słowo "maxy" nic
konkretnego mi nie powiedziało.
Co do grubości ścian - wydaje mi się, że w wieżopwcu w którym
mieszkałem (wielka płyta oczywiście, koniec lat 70ych) pomiędzy
mieszkaniami (w dwóch osobnych klatkach) ściana była dość
gruba i raczej grubsza niż 15 cm.

U mnie ścianki działowe (gipsowe) to chyba coś koło 8-9 cm,
a ściany betonowe (między pokojami) chyba właśnie koło 15,
może nieco więcej.

Miroo (http://miroo.ovh.org)

10. Data: 2006-10-13 09:06:46

Od: "pejurek" <j...@q...rq> szukaj wiadomości tego autora

Człowiek podpisany jako "Jarek P." napisał:
> Są koronki, na upartego można próbować przez maxa się koronką na wylot
> przekuć, ale chyba szkoda zachodu na jedną dziurę, wiertłem naokoło
> obwiercić, wykuć środek i tyle.

tylko że nie lada sztuką jest wywiercić kilka otworów w 30cm ścianie tak,
aby były choć w miarę równoległe.

odkurzacz bezworkowy
Przewóz lodówki
kuny na poddaszu jak przeciwdziałać ? (długie)
Co poradzić na srające wróble?
Ścianka działowa z suporexu 5 cm??