Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy

Data: 2006-02-20 13:10:31
Temat: Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy
Od: "MD" <a...@p...onet.pl>

> Witam,
> kilka tygodni temu dosyc nagle w Szpitalu Miejskim w Gdyni zmarła moja
> Babcia. Była robiona sekcja zwłok, której wyniki bardzo nas interesują.
> Szpital, zasłaniając się ustawą o ochronie danych osobowych, nie chce ich
> niestety nam - najbliższej rodzinie - udostępnić. Twierdzą, że Babcia na
> izbie przyjęć powinna wyrazić na to pisemną zgodę. Paranoja.
> W związku z powyższym potrzebuję pomocy. Może ktoś z grupowiczów zetknął się
> z podobnym przypadkiem i wie, jak zmusić Szpital do udostępnienia tych
> [...]
A zwracaliście się o to na piśmie, czy była wyłącznie rozmowa? Czasem zwykłe
pisemko czyni cuda, bo odmówić ustnie, a na papierze, to zupełnie inna para
kaloszy. Na odmowę pisemną można napisać skargę, czy inne odwołanie, są kolejne
instancje, oni też o tym wiedzą, może ustąpią. A jeśli nie, pozostaje faktycznie
zasięgnąć języka na grupie prawnej, komu i po spełnieniu jakich warunków te
wyniki mogą zostać udostępnione (pewnie prokuraturze lub sądowi, pytanie tylko,
jakie ruchy należy w tym celu wykonać). Możesz też sam poczytać ustawę o
ochronie danych osobowych, będziesz miał większe rozeznanie. Potem można wrócić
do pana ordynatora/dyrektora i grzecznie powiedzieć, że chodzi wyłącznie o
uspokojenie mamy, dla której stało się to idee fix i naprawdę wielka szkoda, że
nie można sprawy załatwić polubownie, bo wy wcale nie chcecie wszczynać jakiś
drastycznych kroków, tylko po prostu nie macie wyjścia...

Pozdrawiam
MD