wyrywanie drzew, jaka grupa?

21. Data: 2014-07-06 14:39:10

Temat: Re: wyrywanie drzew, jaka grupa?
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 13:05, Ikselka pisze:

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Odziomek

I tak z dziesięć razy, jako merytoryczna odpowiedź na mój jeden wpis.
Taak. Przypomina mi się słynne zdjęcie notatek prezydenta Komorowskiego
przy wystąpieniu w Sejmie, w których powoływał się na Wikipedię. Poczytaj
sobie, czym jest Wikipedia, nim i Ty zaczniesz powoływać się na ten autorytet
"naukowy". Bo prezydentowi Bul-Komorowskiemu można wybaczyć, ale takiemu
użyszkodnikowi newsów jak Ty, już nie.

> http://sjp.pl/odziomek

Biedna. Pewnie w domu nie masz żadnego słownika/encyklopedii ("bo wszystko
jest w sieci") i dlatego nie wiesz, że ten wymieniony przez Ciebie "sjn"
nie ma nic wspólnego z prawdziwym słownikiem języka polskiego, wydawanym
przez PWN, a został stworzony przez entuzjastów-amatorów na użytek gier
słownych online i jest on tak samo wiarygodny jak Wikipedia. Żeby Ci
oszczędzić kasy na papierowy słownik języka polskiego PWN, zacytuję Ci
z niego definicję pojęcia "odziomek":

"ODZIOMEK - pień po ściętym drzewie, pniak" (Nowy SJP PWN, W-wa 2002)

Aha, tak na wszelki wypadek dodam, że skrót PWN oznacza: Państwowe
Wydawnictwo Naukowe.

--
collie

22. Data: 2014-07-06 15:20:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 14:39:10 +0200, collie napisał(a):

> "ODZIOMEK - pień po ściętym drzewie, pniak" (Nowy SJP PWN

Nowa świecka tradycja :->

23. Data: 2014-07-06 15:36:39

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 15:20, Ikselka pisze:

> Nowa świecka tradycja :->

Nie pal tego więcej. ;-)

--
collie

24. Data: 2014-07-06 16:40:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 15:36:39 +0200, collie napisał(a):

> Nie pal tego więcej. ;-)

"Pień drzewa widoczny od szyi korzeniowej do symetrycznie
rozłożonej korony u wierzchołka nazywamy strzałą.(...)
Cześć pnia począwszy od szyi korzeniowej do miejsca, w
którym jego grubość wraz z korą wynosi 7 cm nazywana jest grubizna. Przy
czym dolną
cześć grubizny nazywamy odziomkiem."
http://mckomptech.nazwa.pl/zupelnieinnedomy.pl/ogoln
ie_wiadomosci_o_drzewach_i_drewnie.pdf

25. Data: 2014-07-06 16:54:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie pal tego więcej. ;-)

"Korzenie wraz z szyją korzeniową, tj. przyziemną zgrubiałą częścią pnia,
nazywa się karpiną. Nadziemną część drzewa stanowi pień, a gałęzie wraz z
ulistnieniem tworzą koronę. Część pnia znajdującą się ponad szyją
korzeniową, aż do miejsca, gdzie grubość pnia zmniejsza się do 7 cm, nazywa
się grubizną pnia.
Dolna partia grubizny pnia nazywa się odziomkiem. Odziomek jest zwykle
cenniejszym surowcem niż pozostała część pnia, dzięki lepszemu
ukształtowaniu (np. brakowi sęków) i właściwościom technicznym drewna (np.
większejtwardości).(...)"
http://www.ikb.poznan.pl/mariusz.gaczek/pb02_v01.pdf

I popytaj znajomego leśniczego, już on się prawidłowo ustosunkuje do
wszelkich mundrości w słownikach, tych "nowych" zwłaszcza.
No i... nie pal tego więcej :-)

26. Data: 2014-07-06 19:03:24

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 16:54, Ikselka pisze:

> I popytaj znajomego leśniczego, już on się prawidłowo ustosunkuje do
> wszelkich mundrości w słownikach, tych "nowych" zwłaszcza.

Jak myślisz, skąd się biorą definicje słów w naukowych słownikach? Zapewne
Ci się wydaje, że wymyślają je za biurkiem w PWN-ie, czy innej Radzie Języka
Polskiego jacyś jajogłowi faceci z brodami jak Bralczyk i że mają one niewiele
wspólnego z rozumieniem tych słów przez choćby takiego leśniczego z Puszczy
Białowieszczańskiej. A tymczasem słownik języka polskiego rejestruje tylko
i systematyzuje słowa będące w powszechnym użyciu, czy też w użyciu regionalnym.
A że język polski nie jest łaciną, czyli nie jest językiem martwym, to podlega
ustawicznym zmianom tak, jak zmienia się społeczeństwo. Do użytku wchodzą nowe
słowa, a inne zmieniają swoje znaczenie. I właśnie te zmiany rejestruje każde
nowe wydanie słownika - często dla podkreślenia, że nie jest to dodruk starego
wydania, z dopiskiem "nowy". A wracając do Twego leśniczego: gdy sto tysięcy
leśników (a za nimi domorośli ogrodnicy) zacznie nazywać odziomkiem tę część
drzewa, za którą teraz Ty ją uważasz, to z pewnością zostanie to odnotowane
w nowym wydaniu SJP PWN i słownikowa definicja odziomka wreszcie pokryje
się z Twoją. Bo jak powiada prof. Miodek - nec Hercules (nawet z brodą jak
Bralczyk) contra... uzus. Ale na razie odziomek to po prostu pniak.

> No i... nie pal tego więcej :-)

Ale to już było... Przez te przypały cierpi Twa kreatywność. ;-)

--
collie

27. Data: 2014-07-06 20:14:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 19:03:24 +0200, collie napisał(a):

> Ale na razie odziomek to po prostu pniak.

Nie.

28. Data: 2014-07-06 20:24:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 6.07.14 20:14, Ikselka pisze:

> Nie.

Tak. :-)

--
collie

29. Data: 2014-07-06 21:05:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Jul 2014 20:24:52 +0200, collie napisał(a):

> Tak. :-)

Tylko dla laików jak Ty.

1.
Posusz w koronie - martwe gałęzie i konary w ilości
powyej 5% masy korony.
2.
Drobny posusz - martwe gałęzie w ilości poniej 5%
masy korony.
3.
Cięcia sanitarne - cięcia w koronach drzew polegają
ce na usunięciu gałęzi i konarów
martwych, chorych i połamanych.
4.
Cięcia korygujące - cięcia polegające na korekcie k
orony w celu poprawienia statyki
drzewa - odciąanie końców konarów.
5.
Odrośla, pędy odroślowe - tu pędy wyrastające z czę
ści odziomkowej pni.
6.
Odziomek - dolna część pnia. (...)"

http://bip.oodr.pl/pdf/SIWZ-park-1-zal.nr1a-projekt-
gospodarki-drzewostanem

"(...)Pismem z dnia 23 marca br. Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych
udzieliła odpowiedzi na przedstawioną ofertę, zwracając m.in. uwagę na
nierealność założeń i wskaźników przyjętych do sporządzenia kalkulacji.
Przedstawiona kalkulacja nie uwzględniała strat Lasów Państwowych, jakie
powstaną przy sprzedaży surowca drzewnego, na skutek obniżenia jego jakości
i najcenniejszej części odziomkowej. (...)"

http://ww2.senat.pl/k5/dok/sten/oswiad/lipowski/7201
o.htm

I generalnie ludzie zajmujący się gospodarką drzewną kraju nie mają racji -
rację masz Ty, tak, odziomek to pozostałość po wycięciu drzewa, pniak, a ta
cała banda idiotów uważa go za najcenniejszą część surowcową!
:->

30. Data: 2014-07-06 21:51:21

Od: j...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 5 lipca 2014 23:43:27 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
>
> jak przywiążesz linę u podstawy odziomka, to lina jest krótsza, niż kiedy
>
> przywiązesz ją u jego szczytu - i to jest widoczne porównanie wielkosci
>
> wektorów przyłożonych sił w obu przypadkach. No tylko idiota przywiązuje
>
> linę u podstawy pnia chcąc wyrwać drzewo z ziemi. patrzyłam na filmik i
>
> przecierałam oczy, że tacy idioci naprawdę istnieją. Cóż, tegoroczne matury
>
> jednak są dowodem na powszechność tego zjawiska.
>
> --
>
> XL "Nie należy mylić prawdy z opinią większości." Jean Cocteau

Tak to jest, jak edukację zakończyło się na maturze, a praktyki brak. Mądre
słownictwo i wikipedia nie pomogą, kiedy nie wiesz co to naprężenia i jak się
rozkładają.

Program do projektowania domu
Re: Cheap Nike Air Max 2014 Shoes Air Max 2013 Shoes men's women's wholesale www.TopWholesaler168.com
Zabezpieczenie posadzki balkonu