Re: wytyczne erc 2005

From: ika <i...@s...wody>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: wytyczne erc 2005
Date: Tue, 6 Dec 2005 20:19:07 +0100

Dnia 06.12.05, około 20:02, ape bulgocze

> polski jest jedynie ochlap dotyczacy najwazniejszych zmian.

A masz ten ochłap?

> zastanawia mnie tylko dlaczego pierwsza trzydziestka ucisniec zostala
> specjalnie wyodrebniona zaraz po wyszukaniu oddechu.

Ja to rozumiem tak, że chodzi o wyraźne odróżnienie od poprzedniej wersji,
w której zaczynało sie od 2 skutecznych oddechów, a nie 30 pompek na
rozgrzewkę.
Zastanawia mnie jednak, (chociaż nigdy nie pokusiłam się o przeczytanie
badań na ten temat), czy faktycznie ratownicy są niewyuczalni, że te
wytyczne ciągle idą w kierunku ujednolicenia precedur - dziecko/dorosły,
jede/więcej ratowników. Jakieś to dla mnie naciągane ;)

> niezaleznie od powyzszego - tak znaczne skrocenie oddechu mocno mi
> pachnie regurgitacja.

A to owszem. Na szczęście nikt nie będzie mi liczył sekund, jak będę
udzielać komuś pomocy. Ciekawe jak sobie z tym poradzą manekiny ;)

> mocno liczylem, ze w nowych wytycznych w koncu nie znajde ucisniec
> nadbrzusza przy ratowaniu zaksztuszonego. jednak sie przeliczylem mimo,
> iz zwracalem na to uwage prof. andresowi.

I co zamiast?

> a propos wstania i oddania: rk-o to nie sloneczny patrol :P

Tylko zimno i pada, zimno i pada na to miejsce w środku Europy? :]

--
ika - umop apisdn