Data: 2013-01-17 11:32:06
Temat: Re: yczenia
Od: "Ren@t@" <r...@w...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "TheDevineMe" napisał w wiadomości
news:HZwJs.8328$OQ6.4332@fx01.fr7...
| On 16/01/2013 12:09, Ren@t@ wrote:
(...)
| > Powtórzę się. Masz świadomość, że dla mnie i "kilku innych" brzmisz jak
| > nazista uzasadniający pogromy Żydów?
| > Bo ja mam świadomść, że najprawdopodobniej brzmię dla Ciebie jak dla
mnie
| > obrońcy żaby błotnej.
| > IMHO dopiero z taką obustronną świadomością można sobie jakoś
porozmawiać.
| Widzisz, teraz wydajesz mi sie pierwszym sensownym partnerem do
| rozmowy, w przeciwienstwie do innych "dyskutantow" ktorzy uwazaja ze
| jedyna sluszna racja to ich racja.
Dziękuję. Ale mam wątpliwości czy to zdanie długo utrzymasz.
Tak jak ktoś napisał faktycznie jestem "betonem" w kilku kwestiach. Chętnie
jednak poznaję, może nawet nie tyle poglądy innych - co właśnie podstawy
tych poglądów. Więc jak się da - będę chciała głównie wyciągnąć: dlaczego
myślisz tak jak myślisz i czy to jest ogólnie spójne.
| Tyle jest prawie pogladaow na sprawe ilu ludzi,
Prawie zgoda - z tym, że tych ludzi da się podzielić na kilka grup o
poglądach bardzo zbliżonych (na jedną wybraną sprawę).
| ale to nie znaczy ze
| ktorykolwiek z nich jest zly lub niemoralny,
Tutaj z kolei wszystko zależy od tego jaką hierarchię wartości/dobra - zła
oraz jaką moralność sobie przyjmiesz/masz uwewnętrznioną.
| bo ciezko jest
| wypowiedziec sie w imieniu osoby ktora w danej dramatycznej sytuacji
| sie znalazla, czy to zona meza-sadysty czy zgwalcona kobieta w ciazy.
Owszem, ciężko. Za to można mieć ogólne zasady - i w ich obrębie rozważać
wyjątki (każdy indywidualnie). Można również budować ogólne zasady w oparciu
o wyjątki. Zacytuję klasyka tej grupy: "no niestety" drugi z wymienionych
wydaje mi się mało rozsądny.
| Rozmawiam tu po to zeby rpzedstawic moj punkt widzenia a nie po to zeby
| kogokolwiek przekonac do moich pogladow.
A ja głównie po to, żeby poznać cudze punkty widzenia i nakłonić jak
najwięcej osób do refleksji w temacie podstaw i skutków określonych działań
(a także poglądów).
--
Renata
|