Re: z PAP

1. Data: 2002-07-31 10:55:27

Temat: Re: z PAP
Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

aha, no fajnie
a czy przypadkiem cala podtawowke nas nie zmuszali do czyszczenia zebow
jakims plynem z fluorem??

kazow

zeszow.tpsa.pl...

3.html

2. Data: 2002-07-31 11:36:46

Od: "StandBy" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> aha, no fajnie
> a czy przypadkiem cala podtawowke nas nie zmuszali do czyszczenia zebow
> jakims plynem z fluorem??
> kazow

sadzisz, ze stosowano fluor jako uzupelnienie technik indoktrynacyjnych w
poprzednim ustroju?;)
mysle, ze tylko niewiedza medyczna jest coraz mniejsza, a nikt nikomu
krzywdy zrobic specjalnie nie chcial...
postroofka:)

Janusz vel StandBy
s...@p...fm
gg#685067

3. Data: 2002-07-31 12:30:11

Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> aha, no fajnie
> a czy przypadkiem cala podtawowke nas nie zmuszali do czyszczenia zebow
> jakims plynem z fluorem??

Fluor wzmacnia szkliwo zebow, ale glownie dzialajac miejscowo w jamie
ustnej. Natomiast wchlaniany do organizmu moze miec dzialania niepozadane.
Tak wiec nie ma sensu branie tabletek z fluorem, czy dodawanie fluoru do
wody pitnej, jak to jakis czas temu bylo praktykowane.

4. Data: 2002-07-31 13:47:11

Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

dobra, ale chyba pamietacie te akcje w szkolach podstawowych z czyszczeniem
zebow czyms co polewala pani higienistka i bylo strasznie niedobre. ktos
sobie przypomina co to bylo ?

kazow

5. Data: 2002-07-31 14:59:55

Od: "McKwack" <m...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

hej!
jestem z wroclawia, gdzie woda byla fluorowana juz od bardzo dawna i dopiero
po powodzi w 1997 roku zaprzestano tej paktyki. na swoje zabki nie narzekam,
jak rowniez na inteligencje, i kosci. poniewaz jednak dozowanie fluoru do
wody odbywalo sie na zasadzie "ile sie panu mieciowi na lopate nabralo" to
powaznym problemem staly sie przebarwienia zebow u dzieci wywolane nadmiarem
fluoru. dlatego uwazam ze profilaktyka zwiazana z utrwalaniem szkliwa
fluorem powinna byc kontynuowana, jednak pod bacznym okiem stomatologa. poza
tym rzeczywiscie powinna odbywac sie w obrebie samej jamy ustnej, a nie
przez fluoryzowanie wody pitnej czy podawanie tabletek z fluorem.
pozdro
mckwack

6. Data: 2002-07-31 15:03:10

Od: "Evian" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> wrote in message
> dobra, ale chyba pamietacie te akcje w szkolach podstawowych z
czyszczeniem
> zebow czyms co polewala pani higienistka i bylo strasznie niedobre. ktos
> sobie przypomina co to bylo ?

Nie pamietam co to bylo ale cala akcja nosial miano "fluorowania zębów". Na
tej podstawie domnimuję iz był to ...fluor ;) pewnie na dodatek ze
"zgniłego" zachodu

Gosia

7. Data: 2002-07-31 15:32:48

Od: "kazow" <k...@s...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale teraz moge ich zaskarzyc za moje kosci :)

kazow

8. Data: 2002-07-31 16:03:14

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

kazow wrote:

> dobra, ale chyba pamietacie te akcje w szkolach podstawowych z czyszczeniem
> zebow czyms co polewala pani higienistka i bylo strasznie niedobre. ktos
> sobie przypomina co to bylo ?

Płyn z fluorem, ale kazali ci myć zęby i wypluć, a nie łykać, prawda? Oczywiście
zawsze się łyknie trochę przy okazji...

Leszek

wyrwane dwa zeby
zarazenie AIDS przez sline?