Re: zagrozenia ze strony testow

Data: 2003-05-23 11:25:09
Temat: Re: zagrozenia ze strony testow
Od: k...@p...onet.pl

> witam

> A mozesz jakies odnosniki podac?

Nie w tym sensie :) Popatrzeć - tylko jako popatrzeć :)
Klucze do wielu testów udostępniane są tylko "na miejscu" w czytelni - bywało
że formularz testowy można było sobie wziąć, a klucz - najwyżej przepisać.

> Tu sie nie zgadzam, akurat uzywa sie powszechnie oprogramowania ktore
> nie jest dobre tylko wypromowane, ale to ogolnie NTG

Hm. Dziwne. Ostatnio nowej wersji SPSSa jakoś nie pozwolili mi sobie tak po
prostu ściągnąć.

> Nikt nie prosi o interpretacje, poslugujac sie ponownie przykladem z
> cisniniomierzem, on tylko podaje wartosc w pewnych jednostkach. Tutaj
> mozna by podobnie.

A co Ci da wiedza, że Twój wynik jest w którejś tam staninie? Albo że Twój
dominujący profil to 4-9?

> Mysle ze to akurat nie jest tylko problem automatycznego testowania.

Myślę, że ten problem można ograniczyć. I skutecznie ogranicza go odpowiednia
motywacja badaniej osoby i obecność np. psychologa.

kohol