Re: zakwaszanie-odpowiedz

Data: 2000-03-22 23:25:27
Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl>

>zachodzące w nim po jego obumarciu są bardzo ograniczone i nie zachodzi tam
>proces rozwoju bakterii i grzybów.
>Wprost przeciwnie. Jest on niemal sterylny.

Zgadza się, jest sterylny, ale wg. mojej teorii zawiera duże ilości
"nieprzetworzonych" do końca pierwiastków kwasotwórczych, które przy
odpowiednich warunkach są właśnie odpowiedzialne za kwasowość podłoża. (na
"odpowiednie warunki" już chyba znalazłem wytłumaczenie, o czym będzie za
chwilę).
Pierwiastki te nie zdążyły po prostu "odparować", jak ma to miejsce w
czystszych postaciach węgla, bo te wszystkie "bulgoczące" bagna to właśnie
uciekający np. H2S.

Pozdrowienia
p...@r...pl