zaniedbanie lekarskie?

1. Data: 2001-10-17 10:08:48

Temat: zaniedbanie lekarskie?
Od: "Siuto" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z piatku na sobote zostalam przyjeta na oddz. gin. z goraczka 38st i bolami
podbrzusza. Bylam w 14 tyg. ciazy. Goraczka przez weekend utrzymywala sie. W
niedziele pokazala sie ropna wydzielina. Pielegniarka powiedziala, ze to nie
jest powod do zmartwien. Dopiero w poniedzialek zrobili mi usg - okazalo
sie, ze brak tetna plodu i trzeba czyscic. Godzine po zabiegu wyladowalam na
reanimacji ze wstrzasem septycznym i DICiem. Acha, stwierdzili jeszcze
zespol Shwartzmana. (pisownia z karty inf.) Do tego doszla jeszcze ostra
niewydolnosc oddechowa i krazeniowa. Stan byl tak powazny, ze musieli usunac
macice. Wyszlam z tego cudem, ale teraz chce zlozyc doniesienie do
prokuratury o popelnieniu przestepstwa. Prawdopodobnie juz w piatek plod byl
martwy - stad goraczka. W zwiazku z tym moje pytanie: czy zrobienie usg w
sobote rano i ewentualne czyszczenie tego samego dnia uchroniloby mnie od
wstrzasu? Czy usg jest rutynowym badaniem wykonywanym przy przyjeciu kobiety
w ciazy na oddzial? Wiem, ze lekarze solidaryzuja sie ze soba i niechetnie
wypowiadaja sie, kiedy zaistnial blad lub zaniedbanie ze strony lekarza,
dlatego bardzo prosze o obiektywna odpowiedz. Jestem mloda kobieta, to mialo
byc moje pierwsze dziecko. Nie bede miala juz zadnego i chcialabym, zeby
ktos poniosl za to kare. I zeby nie zdarzyly sie podobne historie na
oddziale ginekologicznym...
Ps. Kilka dni temu na ten oddz. trafila kolezanka w trzecim miesiacu.
Krwawila. To bylo w sobote, w niedziele zrobili jej usg. Jednak mozna?
Prosze o pilna odpowiedz na grupie albo na adres t...@f...onet.pl
Agn.

2. Data: 2001-10-17 10:55:03

Temat: Re: zaniedbanie lekarskie?
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Oct 2001, Siuto wrote:

> [...]
> sobote rano i ewentualne czyszczenie tego samego dnia uchroniloby mnie od

nie wiadomo, to jest niestety bardzo trudne pytanie. Z chwila kiedy
nastepuje obumarcie plodu jest Pani narazona na toksyczne dzialanie
obumarlych poplodow w kazdym etapie. Wielu rzeczy nie da sie przewidziec
bo w kazdym momencie toksyny moga sie uwolnic (takze w momencie zabiegu)
i spowodowac powiklania, z ktorych cudem Pani wyszla. Na pewno
nie powinna Pani miec pretensji do tego zespolu, ktory Pania operowal,
znieczulal, konsultowal, podawal leki dozylne itp. Zwracam Pani
na to szczegolna uwage aby - jesli juz - wina nie obciazac tych,
ktorzy przyczynili sie do uratowania Pani zycia.

> [...]

> wypowiadaja sie, kiedy zaistnial blad lub zaniedbanie ze strony lekarza,
> dlatego bardzo prosze o obiektywna odpowiedz.

bardzo trudno bedzie ta sprawe obiektywnie rozpatrzyc.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-10-17 15:08:52

Od: "Ania Rokicinska" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Siuto" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ps. Kilka dni temu na ten oddz. trafila kolezanka w trzecim miesiacu.
> Krwawila. To bylo w sobote, w niedziele zrobili jej usg. Jednak mozna?

Bardzo wspolczuje...

Jedyne co moge Ci powiedziec, to, ze gdy ja zglosilam sie do szpitala w 25
tygodniu ciazy, bo slabo czulam ruchy dziecka USG zrobiono mi od razu
(lekarz zabral mnie na oddzial z Izby Przyjec). Dodam, ze byla to godzina
21. Badanie wykazalo, ze dzidzius zyje (bije mu serdeuszko), wiec przyjeto
mnie na trzy dni na obserwacje, a potem wyszlam do domu.
Rowniez na Izbie Przyjec mialam robione USG pod koniec ciazy, gdyz istnialo
podejrzenie, ze dzidzius jest ulozony posladkowo i badanie mialo
rozstrzygnac czy maja mnie 'zapisac' na cesarke czy puscic do domu.

Tak wiec moze nie jest to rutyna, ale przy odrobinie dobrej woli da sie
zrobic.

Pozdrawiam,

Ania

4. Data: 2001-10-17 20:02:01

Od: "Siuto" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na to szczegolna uwage aby - jesli juz - wina nie obciazac tych,
> ktorzy przyczynili sie do uratowania Pani zycia.

Jak moge miec pretensje do kogos, kto mnie uratowal? Tylko czy musialo dojsc
do zagrozenia mojego zycia? TO jest zasadnicze pytanie. Oczywiscie, ze nie
mam pretensji do zespolu, ktory mnie operowal. Decyzja o operowaniu byla
nastepstwem wstrzasu, ktory rozwinal sie podczas mojego pobytu na oddz.
gin.-pol, czyli w miejscu, gdzie powinnam sie czuc bezpieczna. Pytam czy
mozna bylo zapobiec sepsie wykonujac usg i zabieg zaraz po przyjeciu mnie na
oddzial, a nie czekac 2,5 doby. Czy o rozwinieciu sie sepsy nie decydowaly
te dni? Przez dodatkowe dwa i pol dnia (sobota, niedziela) namnazaly sie
bakterie, ktorych to toksyny doprowadzily do stanu w jakim sie znalazlam.
Jestem dozgonnie wdzieczna lekarzom i pielegniarkom pracujacym na oddziale
reanimacji , bo wiem w jakim bylam stanie. I dzieki nim (oraz cudowi - bo to
niewatpliwie byl cud) zawdzieczam zycie. Teraz juz wiem na czym polega praca
anestezjologow. Ze to nie tylko usypianie pacjentow do zabiegow, ale tez
(przede wszystkim?) ciezka walka o zycie ludzi na OIT.
Pozdrawiam, Agn.

5. Data: 2001-10-17 20:11:43

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zdecydowanie zglos lobuzow do prokuratury! Na pewno byli pijani przez weekend i
szkoda im bylo przyrzadu USG!

6. Data: 2001-10-17 20:15:06

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiadomo, to jest niestety bardzo trudne pytanie. Z chwila kiedy
> nastepuje obumarcie plodu jest Pani narazona na toksyczne dzialanie
> obumarlych poplodow w kazdym etapie. Wielu rzeczy nie da sie przewidziec
ale da sie przewidziec, zeby zobaczyc co jest w srodku poprzez USG, a nie
wrozyc z fusow po kawie, ktora tzw. polscy lekarze sobie popijali!

> nie
nie?!

7. Data: 2001-10-17 20:33:25

Od: "Siuto" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj zlozylam donmiesienie do prokuratury.. Klamka zapadla....zobaczymy
jak to sie potoczy i czy da sie glowa przebic mur solidarmosci zawodowej
lekarzy...

--
A.

8. Data: 2001-10-17 22:34:27

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zdecydowanie zglos lobuzow do prokuratury! Na pewno byli pijani przez
weekend i
> szkoda im bylo przyrzadu USG!

Jasne, w końcu w weekend wszyscy wypoczywają i dobrze się bawią, więc w
szpitalu była zapewne ostra popijawa. Cud, że pacjentka w ogóle przeżyła. A
te paskudne konowały doszły w piciu do takiej wprawy, że totalnie zamroczeni
zbadają, zoperują, znieczulą i czasem nawet ktoś ujdzie z życiem....

9. Data: 2001-10-18 06:05:37

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jak to sie potoczy i czy da sie glowa przebic mur solidarmosci zawodowej

no to juz nie ma o czym pisac. Byc moze prokuratura przekaze cala
sprawe do rzecznika odpowiedzialnosci zawodowej przy adekwatnej
izbie lekarskiej i sprawa bedzie rozpatrywana przez sad lekarski.
Zwykle tak sie dzieje w tego typu sprawach.

P.
----

10. Data: 2001-10-18 06:07:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Oct 2001 i...@p...onet.pl wrote:

> ale da sie przewidziec, zeby zobaczyc co jest w srodku poprzez USG, a nie
> wrozyc z fusow po kawie, ktora tzw. polscy lekarze sobie popijali!

albo cala noc operowali lub przyjmowali porody - ale skoro zostalo
zlozone doniesienie do prokuratury to zostanie to obiektywnie sprawdzone

> nie?!

prosze mi powiedziec, co Pan/Pani rozumiem przez pojecie
badanie rutynowe? Bo moze tu sie niedogadujemy?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

Jedzenie a istnienie.
swinka i inne...
gielda medyczna
Wszy
Jedzenie czy to napewno jest koniecznosc a moze jest to zbedny nalog ?