żaówki energooszczędne

1. Data: 2006-06-18 15:21:05

Temat: żaówki energooszczędne
Od: "Karol Borowy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Planuję zmienić wszystkie żarówki na energooszczęde.
Wstępnie padł wybór na produkty firmy Philips
Na stronie producenta mowa jest o żarówkach
energooszczędnych klasy A lub B , jest to
tzw. klasa energooszczędności , niestety
nie napisano czym sie charakteryzuje.
wstępne googlowanie też nie przyniosło odpowiedzi.
Czy może ktoś z Was wie więcej na ten temat ?

pozdrawiam karol

2. Data: 2006-06-18 17:19:45

Temat: Re: żaówki energooszczędne
Od: JanuszWo <jannus_tl@gaz_co_pali.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol Borowy wrote:

> Planuję zmienić wszystkie żarówki na energooszczęde.

Błąd! Nie jestem już pewien, kiedy, ale (gdzieś w archiwum tej grupy)
poruszałem podobny wątek. Żarówek energooszczędnych używać się powinno
tylko tam, gdzie włącza się światło na dłuższy czas. Długie rozgrzewanie
się tych żarówek powoduje, że jak chcesz gdzieś wejść szybko na chwilę,
wziąć, co Ci potrzeba, wyjść to nie będziesz miał z nich pożytku. I
jeszcze podobno niektóre ich rodzaje przepalają się szybciej jak tak
włączasz i wyłączasz.... W sklepach nic o tym nie wiedzą... W hurtowniach,
chyba też... Więc albo to jest jakaś tajemna wiedza dla wtajemniczonych,
albo w nosie mają klientów... Albo ktoś tu duby smalone opowiadał na tej
grupie...
Pozdrawiam - JanuszWo
--
w adresie zagadka

3. Data: 2006-06-18 17:31:21

Od: Maciek M73 <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanuszWo napisał(a):

> [...]
> chyba też... Więc albo to jest jakaś tajemna wiedza dla wtajemniczonych,
> albo w nosie mają klientów... Albo ktoś tu duby smalone opowiadał na tej
Nie jest to wiedza tajemna :-) wie to każdy elektryk.
Częste włączanie szkodzi każdym żarówkom. Szkodzi też wszystkim
urządzeniom elektronicznym i elektrycznym.
Co do rozgrzewania to zauważa to chyba każdy ich użytkownik.
IMHO obecne ceny żarówek energooszczędnych powodują, że warto je stosować.

--
Pozdrawiam Maciek M73
Zdjecia: http://www.maciekm73.prv.pl/

4. Data: 2006-06-18 17:43:06

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj starsze posty (sam się wypowiadałem także).
Te żarówki to porażka. Jak pisze JanuszWo nadają się tam, gdzie zaświecisz i
świecisz długo. W domowych warunkach a zwłaszcza w korytarzu, czy łazience
nie obiecuj sobie trwałości nawet trochę zbliżonej do tego, co podaje
producent.
Jacek

5. Data: 2006-06-18 17:52:14

Od: "Karol Borowy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w 1996 roku kupiłem jedną sztukę żarówki
energooszczędnej na próbę , philipsa , już nie
pamiętam parametrów w każdym razie była
wtedy bardzo droga. Zamontowałem w kuchni.
Działała ponad 7 lat , pod koniec zapałała się
coraz dłużej w końcu padła.
Temat wrócił niedawno kiedy znajomy powiedział
że obserwował przesuwający się licznik
elektryczny przy wkreconej i zapalonej
żarówce energooszczędnej (120W dająca ,philipsa) i potem przy zwykłych 3x40
W , różnica poodbno
była spora (w szybkości przesuwania się licznika)
pozdro K.

6. Data: 2006-06-18 18:33:54

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamiętam parametrów w każdym razie była
> wtedy bardzo droga. Zamontowałem w kuchni.
> Działała ponad 7 lat , pod koniec zapałała się

Mam osrama 7 lat, jest w pokoju córki. Często zapala tylko na chwilę, jak na
razie działa bez zarzutu.
Kupiłem 4 philipsy, po 3 m-cach padła 1.

> [...]
3x40
> W , różnica poodbno
> była spora (w szybkości przesuwania się licznika)

Różnica jest spora. Mam elektroniczny licznik. Żarówka 21 W (około 100W
tradycyjnej) pobiera trochę powyżej 21 W.

W 1 pokoju miałem żarówki 300 W teraz mam 60 W. Nawet gdy są włączone tylko
6 godzin dziennie, to miesięcznie jestem do przodu na 1 pokoju 15 zł.

Dziwią mnie zdania o bezsensowności energooszczędnych żarówek, skoro osrama
z 2 letnią gwarancją można kupić za 9 zł

Tomek

7. Data: 2006-06-18 19:04:48

Od: "karlos" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie napisano czym sie charakteryzuje.
> wstępne googlowanie też nie przyniosło odpowiedzi.
> Czy może ktoś z Was wie więcej na ten temat ?

zastanow sie czy jest sens
po pierwsze nie sa to zarowki, ale swietlowki
a po drugie widmo swiatla jakie emituja jest dalekie od np. slonecznego,
gdyz obejmuje tylko wazki fragment widma
i najzdrowsze dla czlowieka jest swiatlo zarowe, a te oszczednosci mozna
miedzy bajki wsadzic (zaraz odezwa sie obroncy energooszczednych "zarowek")
;)

8. Data: 2006-06-18 19:09:58

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Mam osrama 7 lat, jest w pokoju córki. Często zapala tylko na chwilę, jak na
> razie działa bez zarzutu.
> Kupiłem 4 philipsy, po 3 m-cach padła 1.

Jeden Philips działa u mnie 2 rok. Osram na razie pół więc trudno coś mi
na ten temat powiedzieć. Zaryzykowałem i kupiłem kilkanaście żarówek
Polux (2 lata gwarancji). Cenowo nie są jakoś specjalnie korzystniejsze
od Osram'ów, ale są chyba najmniejsze gabarytowo spośród spotykanych. Po
kilku miesiącach działania na razie bez zastrzeżeń mimo zamontowania ich
także w łazience, korytarzu i garderobie.

Dla mnie oprócz oszczędności takie żarówki mają jeszcze jedną kluczową
zaletę - niską emisję ciepła. Przy obecnym trendzie w produkcji
żyrandoli (konia z rzędem temu kto kupi żyrandol gdzie można wstawić
kilka żarówek o mocy > 60W) umożliwiają doświetlenie pomieszczenia, bez
niszczenia oprawek żyrandola. Emitowana temperatura nie jest zbyt wysoka
(zależy przecież od ogólnie pobieranej mocy) a przy tym można wybrać
żarówki o porządanej jasności (ekwiwalencie mocy tradycyjnych żarówek).

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

9. Data: 2006-06-18 19:41:25

Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Mam osrama 7 lat, jest w pokoju córki. Często zapala tylko na chwilę, jak na
> razie działa bez zarzutu.
> Kupiłem 4 philipsy, po 3 m-cach padła 1.

Ja też kupiłem kilka osramów i kilka philipsów. Póki co wszystkie
działają ale zauważyłem kilka znaczących różnic:
- philipsy się szybciej włączają
- philipsy o takiej samej mocy co osramy świecą ze 2x słabiej, nawet po
kilkudziesięciu minutach
- barwa światła produkowana przez osramy jest bardzo ładna, żółtawa a
nie niebieska
- różnica między philipsami a żarówkami energeooszczędnymi za 3zł jest
chyba tylko w cenie

Myślałem że "Philips robi dobre tylko żarówki" ale teraz nawet tego nie
mogę potwierdzić....

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

10. Data: 2006-06-18 20:14:10

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzę, że się dyskusja rozwija to powiem tak:
miałem w sumie w całym domu 24 żarówki - 20 i 23 W Osram oraz 9 i 11 W
Philips. Od roku 1997 - 98.
Teraz z tych najstarszych pozostały przy życiu tylko 4 Philipsy (w pralni i
piwnicy). Mam jeszcze kilka Osramów, ale nie są to te najstarsze tylko
wymienione.
Co do gwarancji to kłopot w tym, że trzeba trzymać oryginalny kartonik i
paragon a ja nie mam w chałupie aż tyle miejsca, żeby gromadzić opakowania
ze wszystkiego. Na gwarancji udało mi sie wymienić 1 Osrama, ale ten padł
krótko po zakupie.
W sumie widzę tylko 1 sens zakupu tego typu lamp - niska temperatura pracy.
Nie zwęglają się oprawki, nie topią oprawy itd.
Jacek

frytownica
Acciona - Mostostal - odbiór mieszkania
Dobry stolarz Katowice i okolice
co to za robaczki
Z cyklu co sądzicie o... lodówka Gorenje RK 65365 E