Re: zatkany pion kanalizacyjny - rura zeliwna

From: "Kris_eS" <slebioda@USUŃbiol.uni.torun.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: zatkany pion kanalizacyjny - rura zeliwna
Date: Mon, 16 Oct 2006 20:38:36 +0200

Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
news:eh0hkp$6jp$1@atlantis.news.tpi.pl...
| Witam
| Mam problem... Zatyka mi sie pion kanalizacyjny, jeszcze poniemiecki
| zapewne, rura stalowo-zeliwna, fi okolo 70. Troszke woda odcieka, ale
| dluzsze mycie garow powoduje powodz.
| Jak wyglada pion kazdy chyba wie, w do tego pionu jestem podlaczony
| tylko ja. Wysokosc = wysoka piwnica + strop + pietro + strop + 40cm od
| podlogi u mnie, czyli razem jakies 7m. Dorwalem spirale o dlugosci okolo
| 8-10m - ale dochodze (chyba) do kolana w piwnicy i halt, nijak nie chce
| sie zagiac i isc dalej. W piwnicy nie ma zadnej (!) wyczystki, idzie
> [...]

Wpolczuje bo robota smierdzaca i niejedna godzine na takiej spedzilem. Tez
mam w domu zeliwne stare rury.
Skoro rura wypelnia sie tak powoli to zapewne korek jest gdzies dalej. U
mnie w podworzu pekla taka stara kamionkowa rura kanalizacyjna i piasek
wpadal do srodka zatykajac swiatlo rury co jakis czas. Musialem10m row na
glebokosci 2,5m kopac. Jak sobie to przypomne to mnie skreca.
Skoro sie zapycha to widocznie jakies czastki sa temu winne. Albo piasek
gdzies dalej albo rdza i kamien skutecznie zasklepiaja swiatlo. Czesto fusy
od kawy lub herbaty- wazne zeby nie wrzucac tego do zlewu.

Wyjscia sa 3
1 bawic sie kretem do konca swiata i o jednen dzien dluzej- jesli korek jest
daleko to zanim NaOH dotrze do niego dawno zostanie zneutralizowana przez
kwasy w sciekach. Kret dziala przy zapchaniu syfonu.
2 kupic porzadna spirale i meczyc sie co jakis czas, pamietajac o wywalaniu
resztek organicznych do kosza a nie zlewu.
3 wymienic pion- wbrew pozorom to nie tak duzo pracy, albo ostatecznie jakos
wstawic jeden odcinek z otworem rewizyjnym w piwnicy

Tak czy siak bez smrodu sie nie obedzie