zbajerowany Kartoffelsalat (P)

1. Data: 2002-08-21 18:20:58

Temat: zbajerowany Kartoffelsalat (P)
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

Teutonska klasyka z odrobina wloskiej fantazji :-)- zrobilam dzis na kolacje
i zostala zakwalifikowana jako "zrobmy to jeszcze raz " ;-)
Salatka ziemniaczana z majonezem bazyliowym
70 dag ziemniakow ugotowanych w mundurkach - najlepiej ugotowanych
poprzedniego dnia i wlozonych do lodowki (salatkowych, nierozlatujacych sie)
2 jajka ugotowane na twardo
2 czerwone, male cebulki
2 duze pomidory Lima
2 garscie lisci bazylii (swiezych)
0,5 szklanki jogurtu naturalnego
Marynata
3 lyzki octu winnego bialego
1 lyzeczka cukru
1 lyzeczka soli
Majonez: (jak sie wam nie chce lapek brudzic, to wezcie 2 lyzki gotowego
majonezu + kilka kropel cytryny + odrobina ulubionej musztardy)
1 lyzka musztardy dijonskiej
1 zoltko
1 lyzka soku z cytryny
sol
pieprz
ok. 0,5 szklanki oleju
Mieszamy skladniki marynaty, zagotowujemy i "pykamy" na malym ogniu przez 3
minuty.
Ziemniaki rozbieramy z mundurkow, kroimy w kostke, polewamy ciepla marynata
i odstawiamy na pol godziny (od czasu do czasu mieszamy).
Pomidory obieramy ze skorki, jajka ze skorupek, cebulke z lupinek i kroimy w
kostke.
Siekamy drobniutko tasakiem bazylie.
Pomidory, cebule i jajka mieszamy z ziemniakami. Przygotowujemy majonez a
nastepnie mieszamy go z jogurtem i bazylia - sosem polewamy salatke,
schladzamy i jemy :-)
Przepis jest wlasna interpretacja przepisu znalezionego na stronie
http://www.kartoffelsalate.de/ - ktora bardzo polecam - niestety tylko dla
tych, ktorzy znaja jezyk Goethego. A jutro bedzie chyba Kartoffelsalat mit
Bohnen (czyli z zielona fasolka) :-)
Herbatka efemeryczna i teutonska chwilowo

1. Data: 2002-08-21 18:33:13

Temat: Re: zbajerowany Kartoffelsalat (P)
Od: z...@h...com szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje za przepis.Wglada smacznie.Jutro sprobuje zrobic.
Dzieki za adress.
Moj niemiecki nie jest najlepszy ale wystarczy

1. Data: 2002-08-21 18:36:00

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-21 20:42:46

Od: "Rob" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie uproszczona salatke z ziemniakow, ale hmmm dla mnie pyszniutka,
aczkolwiek nie mozna jej jesc idac na drugi dzien do prac.
Gotuje ziemniaki, kroje w kosteczke, do tego seler naciowy w kostke , jak
nie mam to por, majonez, ziolka i duzo czosnku, naprawde dobra.
Pozdrawiam
Ala

1. Data: 2002-08-22 07:02:14

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

http://www.kartoffelsalate.de/ - ktora bardzo polecam - niestety tylko dla
tych, ktorzy znaja jezyk Goethego.

Herbatko Nieoceniona! Kartoffelsalate uwielbiam bałwochwalczo wręcz, zawsze
sobie każe jak tylko trafię za zachodiną granicę.Zaraz pognam do stronki, mój
niemiecki nie stnieje, ale w skladnikach zapewne sie jednak zorientuję..a poza
tym - od czego są słowniki?
Mama tylko jeden problem : gdzie kupować ziemniaki salatkowe? Zwykle w
najblizszej budzie sa jakies, zwane totalnie "Irga" albo "amerykany" i koniec.
W garnku zachowuja sie róznie, a ja tęsknie wspominam czasy, kiedy kupowałam
PRAWDZIWĄ "Bryzę", ależ to był dobry ziemniak! Co się z nimi stało?
Wspomnieniowa Qd

1. Data: 2002-08-22 07:15:47

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-22 07:36:38

Temat: bylo zbajerowany Kartoffelsalat jest salatet bataata (P)
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-22 07:52:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Aug 2002 10:21:08 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>[ciach wumm smakowito?ci]
>
>a patrz?c na przepisy na www.kartoffelsalate.de zauwa?cie panie i
>panowie, ?e prawie ?aden przepis nie ma w li?cie sk?adników majonezu,
>tak tu (na li?cie) cz?sto u?ywanego. U mnie majonez to tylko do frytek
>albo na chleb z pomidorami ;-)
>
>Waldek

moze zapomnieli dodac majonez, hehehe

ja samego majonezu to tez uzywam tylko do frytek. do roznych
innych rzeczy jest czescia (w salatce jarzynowej - wieksza, w
roznych innych salatkach - bardzo mala)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-22 08:21:08

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

[ciach wumm smakowitości]

a patrząc na przepisy na www.kartoffelsalate.de zauważcie panie i
panowie, że prawie żaden przepis nie ma w liście składników majonezu,
tak tu (na liście) często używanego. U mnie majonez to tylko do frytek
albo na chleb z pomidorami ;-)

Waldek

1. Data: 2002-08-22 08:34:47

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]
> panowie, że prawie żaden przepis nie ma w liście składników majonezu,
> tak tu (na liście) często używanego. U mnie majonez to tylko do frytek

E tam, u mnie na chleb z pomidorami tylko prawdziwe maslo. I sol. Zaden
majonez.

Maria co kiedys majonez bardzo lubila, ale wrzody jej na takie bezecenstwa
nie pozwalaja.

* ciasto piaskowe
ciasto z jablkami i cynamonem
Ciasto przkladane