złoskliwy wegetarianin i bigos z kostka sojowa i grzybami suszonymi

1. Data: 2001-10-20 15:21:46

Temat: złoskliwy wegetarianin i bigos z kostka sojowa i grzybami suszonymi
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przychodzi złoskliwy wegetarianin do sklepu miesnego .
- czy ma pani swinskie nozki ?
- tak mam
- i nie przeszkadzaja pani w chodzeniu .......

a zeby nie bylo ot to podaje przepis na
bigos z kostka sojowa i grzybami suszonymi
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2119

"Grzegorz 'Czajla' Chyła: Nabralem tym bigosem juz kilku wszystkozercow
:-)))))"

Informacje ogólne:

Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: dania gorące
Skala trudności: *

Składniki:

Soja - kostka albo cos podobnego
grzyby suszone
sos sojowy
dwa kilo kiszonej kapusty
olej
ew. cebula
pieprz czarny i bialy
sloiczek koncentratu pomidorowego
po kilka ziaren ziela angielskiego i jalowca
ze dwa listki laurowe
ew. ze dwie pokrojone marchewki

Przepis:

Soje (kostka albo cos podobnego) i grzyby suszone zalewam wrzatkiem i
zalewam sosem sojowym, zostawiam na jakis czas.
Biore dwa kilo kiszonej kapusty i odciskam. To co zostanie to sok.
Kapuste szatkuje i do gara, zalewam woda i niech sie gotuje.
Soja i grzyby juz namokly. Grzyby wrzucam do kapusty, kostke sojowa
odciskam i wrzucam na patelnie z rozgrzanym olejem, przysmazam. (odsaczony
sos sojowy wlewam do kapusty). Kiedy kostka sie smazy polewam ja jeszcze
sosem sojowym - podsmazony na oleju ma specyficzny aromat.
Albo jeszcze lepiej: olej, na to cebula w polplastrach, na to sos
sojowy, na to kostka sojowa. Po chwili wszystko do gara. Doprawiam: pieprz
czarny i bialy, sloiczek koncentratu pomidorowego, po kilka ziaren ziela
angielskiego i jalowca, ze dwa listki laurowe, ze dwie pokrojone marchewki.
Jeżeli wyjdzie za mało kwaśne dolewam do smaku sok z kiszonej kapusty.
Gotowac dlugo, zostawic na noc, zagotowac, zostawic na noc, zagotowac.
Bigos sie przegryza - kazda nastepna porcja jest lepsza.

moje komentarze:

A my z wojtkiem dodalismy jeszcze majeranku - wyszło pycha!
zrobilismy raz z marchewka i bez grzybkow, drugi raz z grzybkami ale
bez marchewki. ten z marchewka byl mniej bigosikowy, ale tez dobry :)
tym razem wojtek postawil na swoim i byly bez koncentratu, nastepny bedzie
z, bo bardzo lubie :)
aromat jalowca jest cudny! pycha wychodzi! :)

pozdr.
pat :)
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-21 15:30:40

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...pl> wrote in message

> Przychodzi złoskliwy wegetarianin do sklepu miesnego .
> - czy ma pani swinskie nozki ?
> - tak mam
> - i nie przeszkadzaja pani w chodzeniu .......

widze Pat ze sie tobie spodobał dowcip :))

> a zeby nie bylo ot to podaje przepis na
> bigos z kostka sojowa i grzybami suszonymi
> http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2119

zamiast kostki moze byc gluten .
pozdro arielka

1. Data: 2001-10-21 16:20:50

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"arielka" <a...@s...ca> wrote in message
> zamiast kostki moze byc gluten .

Wszystko może być, tylko dlaczego ma się to nazywać bigos? :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-10-21 19:06:28

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

arielka wrote:

> widze Pat ze sie tobie spodobał dowcip :))

szalenie! rechotalam jak szalona :)

> zamiast kostki moze byc gluten .

nawet chyba czegos takiego na oczy nie widzialm :)

pat

1. Data: 2001-10-21 19:07:32

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:

> Wszystko może być, tylko dlaczego ma się to nazywać bigos? :-)

bo z kapusty kiszonej i z jalowcem itd i duszone/gotowane? ;)

pat

1. Data: 2001-10-21 20:22:12

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> bo z kapusty kiszonej i z jalowcem itd i duszone/gotowane? ;)

Ale już Wieszcz pisał o stosownych mięsiwach w kontekście bigosu. :-)

Czy wegetarianie zawsze muszą udawać, że zrobili coś, czego nie zrobili?
Nie możecie napisać, że to duszona kapucha z grzybami? Po co do tego
mieszać zacne imię bigosu?

--
Konrad J. Brywczyński "Okienka, które nie działają,
b...@w...pdi.net to się za duże pieniądze

1. Data: 2001-10-21 22:42:58

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński wrote:
> Czy wegetarianie zawsze muszą udawać, że zrobili coś, czego nie zrobili?
> Nie możecie napisać, że to duszona kapucha z grzybami? Po co do tego
> mieszać zacne imię bigosu?

spokojnie :)
a po co pisac duszona kiszona kapusta z jalowcem, kostka sojowa,... i
wymieniac cala litanie?
jak ktos mowi bigos to i tak wiadomo o co chodzi.
nie rozumiem czemu sie tak obruszasz?
przeciez te nazwy nie sa zastrzezone :)
a leczo? ta nazwa dopiero jest naduzywana! :)

pat

1. Data: 2001-10-21 22:58:52

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> szalenie! rechotalam jak szalona :)

mnie takze ,dlatego go wrzuciłam na nasza grupe .

> nawet chyba czegos takiego na oczy nie widzialm :)

wyglada podobnie do kostki sojowej ,popularny w kuchni buddyjskiej
weganskiej .
niektorzy myla go z soja :)

arielka

1. Data: 2001-10-22 08:14:48

Od: wojmat <w...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze "arielka" <a...@s...ca>:

> zamiast kostki moze byc gluten .

czyli seitan którego w polsce ni chu chu.

--
wojmat
http://piksele.vege.pl/

1. Data: 2001-10-22 08:38:32

Od: 6...@p...onet.pl (Karol Sliwinski) szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam sie, w Poznaniu mozna za bardzo wygorowana cene kupic
sejtan na Zeylanda

aga

mrożenie drożdży
Ciasto z mąki kukurydzianej?