znowu ryba, ale inaczej

1. Data: 2010-03-16 09:32:40

Temat: znowu ryba, ale inaczej
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rybe przed smazeniem rozmrazacie?
chozi konkretnie o:
1. kostki rymne nie panierowane
2. filety rybne mrozone (typu morszczuk, mintaj)
3. mrozone tuszki rybne wyfiletowane
druga sprawa - rybe panierujecie? Jesli tak to ktore z powyzszych i jak?
I czwarta sprawa - jak smazycie swieza rybe?
Panierujecie? filetujecie? w calosci? czy w dzwonkach? czy filety?
prowsze o wszystkie rady (najlepiej z podzialem na ryby heh)
I jakie ryby najbardziej preferujecie?
1. halibut
2. dorsz
3. mintaj
4. morszczuk
5. karp
6. karas
7. mintaj
8. szczupak
9. karas
10. ploc
11. inne (jakie)

2. Data: 2010-03-16 10:02:56

Temat: Re: znowu ryba, ale inaczej
Od: "Piotr P." <p...@p...plNIELUBIESPAMU> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:
> Rybe przed smazeniem rozmrazacie? chozi konkretnie o:
> 1. kostki rymne nie panierowane
> 2. filety rybne mrozone (typu morszczuk, mintaj)

rozmrażam i przyprawiam

> 3. mrozone tuszki rybne wyfiletowane

j.w.

> druga sprawa - rybe panierujecie? Jesli tak to ktore z powyzszych i jak?

tylko filety (i to nie zawsze). Różnie:
- jajko, mąka,
- mąka, jajko, bułka
- w cieście naleśnikowym

> I czwarta sprawa - jak smazycie swieza rybe?

Na patelni grillowej (bez panierki) lub w piekarniku w folii aluminiowej.

> Panierujecie? filetujecie? w calosci? czy w dzwonkach? czy filety?

Filety panierowane albo w folii i piekarniku. Całe ryby w folii, dzwonki
także.

> prowsze o wszystkie rady (najlepiej z podzialem na ryby heh)
> I jakie ryby najbardziej preferujecie?
> 1. halibut
> 2. dorsz
> 3. mintaj
> 4. morszczuk
> 5. karp
> 6. karas
> 7. mintaj
> 8. szczupak
> 9. karas
> 10. ploc
> 11. inne (jakie)

Pstrąg, łosoś, tuńczyk, mintaj, morszczuk.

Pozdrawiam,
Piotr

3. Data: 2010-03-16 10:03:31

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Rybe przed smazeniem rozmrazacie?

Rozmrażam, lubię jak towar przed zjedzeniem jest osobiście umyty.

> druga sprawa - rybe panierujecie? Jesli tak to ktore z powyzszych i jak?

Panierujecie. Mąka, jajko z mlekiem rozbełtane, bułka tarta.

> I czwarta sprawa - jak smazycie swieza rybe?

Taka z haczyka wedkarza, to tylko w make i na goracy olej, solenie po
usmażeniu.

> Panierujecie? filetujecie? w calosci? czy w dzwonkach? czy filety?

Zależy, co za ryba. Ale filetowania w zaszadzie nie praktykuję, a dzwonka
czy w całosci, zależy od wielkości ryby.

J.

4. Data: 2010-03-16 12:02:56

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr P." <p...@p...plNIELUBIESPAMU> napisał w wiadomości

> rozmrażam i przyprawiam

Kostki rybne po rozmrozeniu nie rozlatuja Ci sie?

> [...]
> - w cieście naleśnikowym

> Na patelni grillowej (bez panierki) lub w piekarniku w folii aluminiowej.

Hmm na patelni grilowej jeszcze nie probowalem. Mam takowa - zeliwna z
"rowkami" i... ciezko mi sie na niej cokolwiek smazy...

> Filety panierowane albo w folii i piekarniku. Całe ryby w folii, dzwonki
> także.

> Pstrąg, łosoś, tuńczyk, mintaj, morszczuk.

O pstragu zapomnialem heh... taki pstrag - tuszka- nadziany pietruszka i
meslem czosnkowym nastepnie pieczony we folii w piekarniku lub na grillu..
Pycha

Losos i tunczyk przewaznie mi suche wychodza niestety...

Jeszcze fladra, ale ta to "sote"...

5. Data: 2010-03-16 12:06:51

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozmrażam, lubię jak towar przed zjedzeniem jest osobiście umyty.

I (chodzi glownie o kostki rybne) nie rozlatuuja ci sie po rozmrozeniu? ja z
tym mam przykre doswiadczenia... Moze teraz daja wlecej wody heh (ostatnio w
Tesco kupowalem mintaja i morszczuka - filety "w glazurze" - ta glazura jak
dla mnie to woda po prostu. Pisali 25 % "glazury", czyli z kilograma ryby
zamrozonej po rozmrozeniu wyjdzie... 75 dkg? heh

> Panierujecie. Mąka, jajko z mlekiem rozbełtane, bułka tarta.

Tego sposobu (jajko rozbeltane z mlekiem) nie znalem - wyprobuje i zdam
relacje

> Taka z haczyka wedkarza, to tylko w make i na goracy olej, solenie po
> usmażeniu.

Taka swizo z chaczyka to na grillu najlepsza :-) albo pieczona na ognisku...
ech rozmarzylem sie...

> Zależy, co za ryba. Ale filetowania w zaszadzie nie praktykuję, a dzwonka
> czy w całosci, zależy od wielkości ryby.

Tilapii nie jadlem, o tej drugiej wogole nie slyszalem...
A wegorza smazonego jedliscie kiedys?

6. Data: 2010-03-16 12:17:18

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Użytkownik "krys" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> I (chodzi glownie o kostki rybne) nie rozlatuuja ci sie po rozmrozeniu?

Ostatnio nie kupuję kostek, bo wole gatunki niekostkowane, ale... do
opłukania kostkę wystarczy rozmrozić _prawie_ do końca;-). I jak jest z
ryby, a nie z resztek ryby, to nawet rozmrożona się nie rozpada.

> [...]
> ta glazura jak dla mnie to woda po prostu. Pisali 25 % "glazury", czyli z
> kilograma ryby zamrozonej po rozmrozeniu wyjdzie... 75 dkg? heh

Ryby kupuję z pewnego źródła, troche droższe, ale za to płace za rybę, a nie
za wodę. w supermarketach wystarcza mi zapach jako odstraszacz od zakupu;-)

> Tego sposobu (jajko rozbeltane z mlekiem) nie znalem - wyprobuje i zdam
> relacje

> Taka swizo z chaczyka to na grillu najlepsza :-) albo pieczona na
> ognisku... ech rozmarzylem sie...

Z grilla to leszcz jest pyszny - skorę tylko trzeba ponacinać, żeby ości
powyłaziły samoczynnie.

> Tilapii nie jadlem, o tej drugiej wogole nie slyszalem...
> A wegorza smazonego jedliscie kiedys?

Tilapia to ryba słodkowodna. Notatenia sprzedawana jest w tuszkach, z
ościami, trzeba ja oskrobać. Obie uwielbiam.

Węgorz to jak szynka parmeńska...
J.

7. Data: 2010-03-16 12:25:34

Od: "Piotr P." <p...@p...plNIELUBIESPAMU> szukaj wiadomości tego autora

Misiek wrote:

> Użytkownik "Piotr P." <p...@p...plNIELUBIESPAMU> napisał w wiadomości

> Kostki rybne po rozmrozeniu nie rozlatuja Ci sie?

Kostek jeszcze nigdy nie robiłem. Komentarz był do filetów.

> Losos i tunczyk przewaznie mi suche wychodza niestety...

Do łososia w folii dorzuć po kawałku masła, powinno pomóc.

Pozdrawiam,
Piotr

8. Data: 2010-03-16 14:19:40

Od: Marek <n...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Misiek
Tue, 16 Mar 2010 13:02:56 +0100 w
<news:hnns63$fs4$1@atlantis.news.neostrada.pl> napisałeś:

> Hmm na patelni grilowej jeszcze nie probowalem. Mam takowa - zeliwna z
> "rowkami" i... ciezko mi sie na niej cokolwiek smazy...

taka patelnia musi 'dymić' zanim na nią wrzucisz filet (obojetnie czy
ryba, kurczak czy stek) za to smazy sie bardzo krotko, z obu stron. a to
co wrzucasz na nią - przesmaruj lekko oliwą , obsyp pieprzem i solą.
Marek
"Przelecę was wszystkich!" -- Neutrino

9. Data: 2010-03-16 22:51:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Mar 2010 13:06:51 +0100, Misiek napisał(a):

> czyli z kilograma ryby
> zamrozonej po rozmrozeniu wyjdzie... 75 dkg? heh

Mnie z kilograma glazurowanej (dwucentymetrowa warstwa lodu!!!) wychodziło
po rozmrożeniu 0,4 kg nasiąknietej wodą jak gąbka ryby, bo takie się
zamraża, prócz glazurowania z zewnątrz.
Od pewnego czasu kupuję więc tylko ryby świeże w Makro - albo do
bezpośredniego użycia, albo mrożę na potem.
--

Ikselka.

10. Data: 2010-03-17 08:30:45

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Od pewnego czasu kupuję więc tylko ryby świeże w Makro - albo do
> bezpośredniego użycia, albo mrożę na potem.

do makro mam dosc daleko, nie mam poza tym "wejsciowki" hehehe
ale poprobujemy iedys... zobaczymy... Mowisz ze w makro kupie ryby "swieze"
? W "przyzwoitych" cenach? Jasne ze wole swieza rybe :-)

Gdzies Ty ta 2-cm warstwe lodu miala? Mrozony filet z morszczuka caly ma 1-2
cm grubosci :-)
Z mintaja podobnie...

Sklepy z akcesoriami kuchennymi w Białymstoku
Ryba- suche mieso
Temperatura patelni
JAK...
Jaka jest dobra i prosta mikrofalówka?