zupa cebulowa

1. Data: 2002-03-27 18:23:25

Temat: zupa cebulowa
Od: Aneta Makowska <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo, bardzo prosze o przepis na pyszna zupe-krem cebulowa
pozdrawiam i dziekuje
aneta

1. Data: 2002-04-02 13:10:16

Temat: Re: zupa cebulowa
Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta Makowska" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> bardzo, bardzo prosze o przepis na pyszna zupe-krem cebulowa
> pozdrawiam i dziekuje
> aneta

Z archiwum Magdaleny Bassett:

Nie jest to krem cebulowy, a raczej klasyczna francuska zupa cebulowa.
Latwo sie robi, jest pyszna i moze postac w lodowce.
Zupa Cebulowa
6 srednich lub 4 duze cebule pokroic w plastry, przysmazyc na patelni,
az zloto-brazowe. Przelozyc cebule do granka. Do goracej patelni dodac
pol szklanki wytrawnego, bialego wina, zamieszac, przelac do garnka z
usmazona cebula. Nastepnie dodac do garnka 3 szklanki rosolu, lyzeczke
soli i pol lyzeczki bialego pieprzu. Dusic 20 minut.
Czerstwy, ciemny chleb pokroic na kawalki i na pol. Na dnie
zaroodpornych miseczek ulozyc po pol kawalka chleba. Zalac zupa. Zakryc
zupe plastrem sera, np. gruyere. Zapiec pod opiekaczem az ser zacznie
brazowiec miejscami. Podac natychmiast.
Magdalena Bassett

Pozwoliłem sobie zacytować wprost z archiwum grupy gdzie znajdziesz również
i inne przepisy
http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&q=cebulowa&
meta=

Artur
----

1. Data: 2002-04-05 00:31:04

Od: "Urszula" <u...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arturze!

Ja daje wiecej cebul niz opisano ponizej... a jesli chodzi o KREM...
> [...]
> usmazona cebula. Nastepnie dodac do garnka 3 szklanki rosolu, lyzeczke
> soli i pol lyzeczki bialego pieprzu. Dusic 20 minut.

Jesli chcesz miec krem, to radze w tym miejscu, po duszeniu, zmiksowac to
wszystko, naklepiej nasadka na mikser z nozykami. Pozniej, zamiast chleba i
zapiekania, wrzuc na zupe, zaraz przed podaniem, grzanki (kosteczki chleba
grzankowego/tostowego/pszennego podsmazone na masle) i starty zolty ser.
mam nadzieje, ze nie za pozno :-)

Pozdrawiam

Urszula

Witryny