Re: zupa czosnkowa w 20 min.

From: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: zupa czosnkowa w 20 min.
Date: Sun, 27 Oct 2002 21:47:02 +0100

> Moja ulubiona zupa! Najprostsza na swiecie, a niezwykle smaczna i
> aromatyczna. Rozgrzewa lepiej niż rosol z kury. Polecam!

Ja robie na zwyklym rosole, ktory np zostaje z niedzieli ( na kostkach
jeszcz enie probowalam), do tego jak pisalm wczesniej czosnku tyle, zeby
bylo go bardzo mocno czuc, czyli conajmniej jedna glowka
podprawiam ja tez mocno pieprzem czarnym, troche maggi (choc jesli to rosol
to maggi raczej juz niepotrzebna)

do miseczek (bulionowek) daje ser zolty pokrojony w kosteczki drobne (z
serow ktore dorwalam w sklepie obok najbardziej nadawal sie krolewski,
salami i edamski, niestety takiego jaki byl w zupie w Czechach nie moge
nigdzie dostac, wiem tylko ze mozarella do tego sie nie nadaje)
dodaje takze pokrojana w kotke szynke chuda, na koniec grzanki
Jelsi chodzi o grzanki.. musza byc dodane bezposrednio przed jedzeniem,
zrobione domowym sposobem szybko nasiaknely i zrobily sie papkowate, kupilam
pewnej firmy... w nazwie takie zwierze co to juz dawno wyginelo, a podobne
do slonia jakby ;)
Sadze ze najlepsze bylyby te z reklamy z piosenka w tle .. "I feel good.."
:))

Nie mniej jednak odpowiednio doczosnkowana zupka wymiata. Ale rrzeczywiscie
najlepiej jesc ja we dwoeje, nie muszac nigdzie wychodzic, ani nikogo goscic
tego dnia ;)
Moje kochanie po 6 godzinach od zjedzenia miseczki tejze, bedac w odleglosci
jakiegos pol metra ode mnie zrobil *niuch* *niuch* poczym powiedzial
"czosnek zarlas!" ;)

Aha, pierwszy raz zupke jadlam w Czechach - Kralikach (czy jakos podobnie
brzmiaca nazwa;) )

Marta.