zupka sojowa

1. Data: 2000-03-30 05:42:09

Temat: zupka sojowa
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio wymyslilam swietne danko: plateczki sojowe na mleczku sojowym
(mleko zawsze produkuje sama, platki sie kupuje), a do tego lycha
(porzadna) sezamu. Pyyycha!

Polecam

Gosia

1. Data: 2000-03-30 06:55:10

Temat: Re: zupka sojowa
Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak robisz mleko sojowe i jak dlugo mozna je przechowywac?
Asia

1. Data: 2000-03-30 10:14:06

Od: p...@y...com (Johny) szukaj wiadomości tego autora

A w jaki sposob mozna produkowac w domu mleko sojowe?

Pozdrawiam - Piotr

1. Data: 2000-03-31 20:57:46

Od: "de gzyra" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia <g...@p...fm> wrote:

> Ostatnio wymyslilam swietne danko: plateczki sojowe na mleczku sojowym
> (mleko zawsze produkuje sama, platki sie kupuje), a do tego lycha
> (porzadna) sezamu. Pyyycha!

Mniam. A te płatki to można z powodzeniem dodawać do niemal wszystkich
zup, one trochę pęcznieją i są jak orzeszki. Chrupią z lekka.

Co do płatków, to jako zagęszczacz zup znakomicie się sprawdzają
błyskawiczne płatki gryczane. Nawet jak się do cna rozgotują to
nieszkodzi - są smaczne. Taka pomidorowa nabiera nowego wyrazu. :-)

smacznego,
gzyra

1. Data: 2000-04-02 09:49:58

Temat: Re: Re: zupka sojowa
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <j...@h...com.pl> napisał(a):

>A jak robisz mleko sojowe i jak dlugo mozna je przechowywac?
>Asia

Mocze soje (jak inne straczkowe). Jak sie juz wymoczy, odcedzam, wrzucam
do "miksera" dolewam swiezej wody i miksuje az powstanie papka. Pozniej
przez dosyc geste plotno odciskam "biala wode". To, co zostanie (takie
trocinki) znow do miksera i znowu dolewam wody, powtarzajac cala
czynnosc z odciskaniem. I tak mam mleko, ktore stawiam na ogien i gotuje
kilka minut (mozna dodac ciupke soli). Mozna go uzywac do wszystkiego,
jak zwykłe krowie mleko (nawet robi sie podobny kozuszek!). Polecam np.
zmiksowanie takiego z bananem i wiorkami kokosowymi (+ miod, jak ktos
lubi).
Ile mozna je przechowywac? nie mam pojecia, bo zawsze robie taka ilosc,
by spozyc "od reki". Przypuszczam, ze kilka dni w lodowce mu nie
zaszkodzi.

Gosia

1. Data: 2000-04-02 10:06:21

Temat: sos rybny
Od: j...@d...zabrze.pl (Jerzy Matysiakiewicz) szukaj wiadomości tego autora

Pewnie to juz przerabialiscie na liscie, ale powedzcie
do czego sie uzywa sosu rybnego.
Widzialem taki tajlandzki. Cuchnie jak ........

Jerzy Matysiakiewicz M.D., Ph.D
Poland-Polska

j...@d...zabrze.pl

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-04-04 06:46:47

Temat: Odp: zupka sojowa
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Johny <p...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...ict.pwr.wroc.pl...
> A w jaki sposob mozna produkowac w domu mleko sojowe?

zajrzyj na www.polskavege.ircx.pl ;-) mnóstwo użytecznych przepisów.
na mleko sojowe też.

pozdrowienia!

--
wojmat
OOO

kasza
Re: sie mie lniane przypomnialo...
Puk, puk, jest tu kto?
Nowe przepisy!
herbata TWININGS - czy jest w Polsce ...?