zylaki powrozka nasiennego - operacja

1. Data: 2004-10-12 23:01:03

Temat: zylaki powrozka nasiennego - operacja
Od: "Michal" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcialbym sie dowiedziec ile trwa leczenie przed- i pooperacyjne w przypadku
operacji zylakow powrozka nasiennego? Ile czasu lezy sie w szpitalu?
Androlog ktory rozpoznal zylaki niestety tego nie wie, bo on nie jest
"czlowiekiem od operowania". Zylaki sa podobno calkiem spore.
Chcialbym wiedziec ile czasu spedze w szpitalu by jakos wstepnie zaplanowac
sobie tydzien. Bedzie to w ogole moja pierwsza operacja w zyciu, pierwszy
pobyt w szpitalu i troche sie tym wszystkim martwie.
Moze ktos z Was wie ile czasu spedza sie w samym szpitalu, tak
orientacyjnie? No i jak to wszystko wyglada po operacji. Bardzo bede
wdzieczny za jakies imformacje.

Pozdrawiam.
Michal.

2. Data: 2004-10-13 10:42:00

Temat: Re: zylaki powrozka nasiennego - operacja
Od: Wiktor Grębla <g...@n...poczta.fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> [...]
> Moze ktos z Was wie ile czasu spedza sie w samym szpitalu, tak
> orientacyjnie? No i jak to wszystko wyglada po operacji. Bardzo bede

Po pierwsze - nic się nie martw :>

W moim przypadku pobyt w szpitalu to było ZTCP 5 dni (chyba od poniedziałku
do soboty), pierwszy dzień to przygotowanie do zabiegu, nic nierobienie i
nic nie jedzenie. Nie wiem jak przy zabiegu wykonywanym metodą laparoskopową.

Sam zabieg to 30-40 minut, z czego film urwał mi się po 10-ciu minutach jak
zobaczyłem hirurga w okularach hirurgicznych (przypomniał mi się
"Judgement Day" - I need your clothes, your gun and your motorcycle,
natychmiastowy shutdown -h now ;)).

Po zabiegu dość długo nie mogłem dojść do siebie, trzeba dać sobie z dwa
tygodnie luzu. Mięśnie brzucha dawały o sobie znać chyba z 3 miesiące,
ale komfort po w porównaniu do tego co było przed, krótko mówiąc
szkoda, że nie zrobiłem tego wcześniej.

> Pozdrawiam.
> Michal.

Powodzenia
W.
--
The major sin is the sin of being born.
-- Samuel Beckett

3. Data: 2004-10-13 22:11:06

Od: "Michal" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wiktor Grębla" <g...@n...poczta.fm.spam> wrote in message
.
[...]
> [...]
> do soboty), pierwszy dzień to przygotowanie do zabiegu, nic nierobienie i
> nic nie jedzenie. Nie wiem jak przy zabiegu wykonywanym metodą

Wiec jak pojde do szpitala w srode to raczej napewno zostane tam na weekend,
no nie?
Poza tym ja nawet nie wiem jaka metoda bede mial robiona ta operacje. No i
chyba nie chcialbym tej metody laparoskopowej.

> [...]
> tygodnie luzu. Mięśnie brzucha dawały o sobie znać chyba z 3 miesiące,
> ale komfort po w porównaniu do tego co było przed, krótko mówiąc

Te "dwa tygodnie luzu" to pewnie jakies oszczedzanie sie, uwazanie by sie
nie wysilac itp. A lezy sie po takiej operacji w lozku, np. do czasu az sie
to wszystko ladnie nie pozrasta? (np. przy zasotowaniu metody w ktorej
rozcina sie moszne? - chociaz Ty prawdopodobnie miales rozcinane podbrzusze,
bo piszesz o miesniach brzucha).

I jeszcze jedno pytanie na dzis :-). Miales po operacji jakies problemy,
nawroty, obrzeki, cokolwiek?

Wybacz ze mecze Cie takimi pytaniami, ale nie mam skad sie czegokolwiek
dowiedziec na ten temat.

Dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Michal.

4. Data: 2004-10-13 23:11:42

Od: Wiktor Grębla <g...@n...poczta.fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> [...]
> ladnie nie pozrasta? (np. przy zasotowaniu metody w ktorej rozcina sie
> moszne? - chociaz Ty prawdopodobnie miales rozcinane podbrzusze, bo

Rozcinanie moszny byłoby trochę bezcelowe. Zabieg polega na podwiązaniu
żył którymi krew wpływa do żylaków. Nie chodzi tutaj o samo usunięcie
żylaków, co więcej one w ogóle nie są usuwane.

> I jeszcze jedno pytanie na dzis :-). Miales po operacji jakies problemy,
> nawroty, obrzeki, cokolwiek?

Bez komplikacji, jedyny problem jaki sobie przypominam to niemożność
oglądania komedii. Musiałem oglądać smutne filmy, bo na komediach płakałem
(z bólu powodowanego śmiechem, i była to irracjonalna reakcja łańcuchowa,
z bólu nie mogłem przestać się śmiać) ;).

> Wybacz ze mecze Cie takimi pytaniami, ale nie mam skad sie czegokolwiek
> dowiedziec na ten temat.

Niestety mnie lekarz też nic nie powiedział :( Ale dokształciłem się sam,
w internecie znalazłem nawet zdjęcia zrobione podczas operacji ;)

Pobaw się google.com np:

http://tinyurl.co.uk/e7ir
http://tinyurl.co.uk/zejo

> Dziekuje za odpowiedzi.

Nie ma sprawy.

> Pozdrawiam.
> Michal.

Pozdrawiam
W.
--
Don't abandon hope. Your Captain Midnight decoder ring arrives tomorrow.

5. Data: 2004-10-13 23:47:48

Od: Wiktor Grębla <g...@n...poczta.fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> [...]
> ladnie nie pozrasta? (np. przy zasotowaniu metody w ktorej rozcina sie
> moszne? - chociaz Ty prawdopodobnie miales rozcinane podbrzusze, bo

Pewnie z tego powodu rekonwalescencja trwała dłużej, ale w miarę normalnie
mogłem się poruszać prawie od razu. Pamiętam, że w sobotę rano nie mogłem
sobie ubrać tylko butów :> (pierwszy raz w dorosłym życiu ktoś mi musiał buty
ubrać ;) i to całkiem na trzeźwo, dlatego pamiętam) a popołudniu pisałem na
newsy i grzebałem w jakimś kodzie siedząć przy komputerze.

> [...]

Niestety mnie lekarz też nic nie powiedział :( Ale dokształciłem się sam,
w internecie znalazłem nawet zdjęcia zrobione podczas operacji ;)

Nie ma sprawy.

> Pozdrawiam.
> Michal.

Pozdrawiam
W.
--
Don't abandon hope. Your Captain Midnight decoder ring arrives tomorrow.

Niskie ciśnienie - niski wiek
problemy laryng. w ciąży-pomocy
Chore stawy ?
nadczynność fal alfa
"Psucie się" wzroku a pozycja przy czytaniu- ???