Relacje lekarz-pacjent

81. Data: 2002-11-11 03:21:29

Temat: Re: Relacje lekarz-pacjent -- EU
Od: dradam <d...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

On 10 Nov 2002 19:14:05 +0100, f...@p...onet.pl wrote:

>Co si? tyczy Twojego ostatniego postu, to w pewnych kwestiach si? zgadzam z
>Tob?, w innych natomiast móg?bym dalej dyskutowa? ;-). (...)
>My?l? jednak, ?e s? to sprawy mniej istotne od tych,
>które ju? omówili?my. Dlatego sugeruj?, aby w?tek ten zako?czy?. Ma on tyle
>postów (moja odpowied? jest 73 postem), ?e chyba dla nikogo wi?cej oprócz nas
>dwóch, nie jest on ju? czytelny ;-).

Mysle ze i ja rowniez zakoncze.

Nie bylbym jednak soba gdybym nie wspomnial o jeszcze jednym aspekcie
problemu.

Otoz w EU mieszkancy maja prawo szukac opieki medycznej wedlug swojego
uznania. Oczywiscie nie chodzi tutaj o podstawowa opieke zdrowotna
(POZ) bo nikt nie bedzie jechal 500 km do swojego lekarza rodzinnego.

Ale glownie o specjalistyczna ( w tym i szpitalna).

Oczywiscie NFOZ bedzie sie bronil jak tylko mozna aby tylko nie
zaplacic szpitalowi (lekarzom) w Paryzu za opieke nad ciezarna i
ciecie cesarskie. I to zaplacic wedlug stawek uzywanych we Francji,
nie wedlug stawek uzywanych w Polsce.

I nie ma co liczyc na stosowanie systemu "promes" , tak jak to sie
obecnie robi sie, wobec pacjentow idacych do szpitala poza "swoim"
rejonem.

Jak to zostanie rozwiazane - nie mam pojecia. Bo jak narazie w EU
wszystko funkcjonuje. Miedzy innymi dlatego, ze najbiedniesza ( o ile
pamietam) Grecja wyklada na ochrone zdrowia circa 3 x wiecej niz
Polska. Wiec jakos ma z czego placic.

Wspominam o tym dlatego, ze mam taka nature aby starac sie widziec
nadchodzace problemy. W razie czego swiadczycie , wszyscy czytajacy,
ze ja o tym napisalem w listopadzie 2002 roku.

Pozdrawiam

dradam

82. Data: 2002-11-11 22:36:09

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Z całą pewnością, jest tutaj do rozwiązania jeszcze wiele skomplikowanych
problemów. Jednak jestem optymistą i myślę, że z czasem wszystko sie dotrze.

Pozdrawiam serdecznie, andrzej

83. Data: 2002-11-11 22:46:56

Od: Artur Makowski MD <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> [...]
>nadchodzace problemy. W razie czego swiadczycie , wszyscy czytajacy,
>ze ja o tym napisalem w listopadzie 2002 roku.

Sprawa leczenia w innym niz wlasny kraju UE dotyczy tylko naglych
zachorowan. Reszta z wlasnej kieszeni. (Porod w terminie nie jest
nagly... etc)

Serwery, domeny: http://serwer4you.com/
Pogadaj z maszyna: http://serwer4you.com/robot/
Linki medyczne http://medyczne.com/

84. Data: 2002-11-11 23:57:44

Od: dradam <d...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 11 Nov 2002 22:46:56 GMT, Artur Makowski MD
<n...@s...com> wrote:

>Sprawa leczenia w innym niz wlasny kraju UE dotyczy tylko naglych
>zachorowan. Reszta z wlasnej kieszeni. (Porod w terminie nie jest
>nagly... etc)

:-))))

Polka potrafi !

Pozdrawiam

dradam

PS. Problem nie lezy w porodach. A jak okreslisz jak "emergent" jest
PTCA/stenting/CABG ?

85. Data: 2002-11-12 00:00:20

Od: dradam <d...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Nov 2002 23:36:09 +0100, f...@p...onet.pl wrote:

>Z ca?? pewno?ci?, jest tutaj do rozwi?zania jeszcze wiele skomplikowanych
>problemów. Jednak jestem optymist? i my?l?, ?e z czasem wszystko sie dotrze.
>
>Pozdrawiam serdecznie, andrzej

Zwwlaszcza podstawowy wproblem ile za procedure/leczenie bierze
lekarz ( a takze/albo jego macierzysty szpital ). Mam nadzieje, ze to
sie wyklaruje w kierunku "fee for service" ( na poczatek).

Pozdrawiam

dradam

86. Data: 2002-11-12 12:23:29

Od: Marek Bieniek <mbieniek@poczta_nospam_onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Nov 2002 23:36:09 +0100, f...@p...onet.pl wrote:

> Z całą pewnością, jest tutaj do rozwiązania jeszcze wiele skomplikowanych
> problemów. Jednak jestem optymistą i myślę, że z czasem wszystko sie dotrze.

To znowu ja, ten złośliwy i podły ;)

Kiedy zdawałem egzamin na studia (a było to circa about 12 lat temu) też
wszyscy myśleliśmy, że jest źle, ale z czasem się ułoży... Tak samo
myśleli moi starsi koledzy, i tak samo myślą studenci, z którymi mam
teraz czasem zajęcia...
Myślę, że pewnie kiedyś do tego dojdzie. To znaczy do sytuacji, kiedy
ubezpieczonego będzie stać na normalną składkę, i lekarz dostenie z niej
część w postaci nie uwłaczającej przyzwoitości kwoty (mój kolega szukał
pracy jako konsultant neurolog; szpital proponował pieniądze rzędu 2.50
od pacjenta... szkoda literek na komentowanie...), a za resztę bedą
wykonane wszystkie konieczne badania, a także częściowo zrefundowane
leki.
Niestety przestałem liczyć na to, że dożyję tych czasów.
Jeśli bedę miał wnuki - to może one... Na razie boję sie myśleć o
dzieciach (paczka pampersów - 5 godzin pracy...).

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
"Rozmiary guza są niewielkie, zas położenie parszywe,..."
(dr D. J.)

87. Data: 2002-11-12 17:38:01

Od: Artur Makowski MD <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> [...]
>
>Pozdrawiam
>
>dradam
>
>PS. Problem nie lezy w porodach. A jak okreslisz jak "emergent" jest

Mysle, ze pacjent-Polak zabuli...

88. Data: 2002-11-12 22:10:21

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Z całą pewnością i tak lepiej być optymistą. Choćby tylko dlatego, że ci
ostatni dłużej żyją ;-).

Pozdrawiam, andrzej

89. Data: 2002-11-13 17:15:37

Temat: Re: Relacje lekarz-pacjent - wolny zawod
Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Postawa lekarza w stosunku do pacjenta, gdy ten
> pierwszy pracuje w luksusowych warunkach, w bałaganie podczas
transformacji
> ustrojowej, czy nawet podczas wojny nie powinna być diametralnie różna.
Gdyby
> miało być inaczej to nie tylko lekarze, ale także znakomita większość
> wszystkich pracujących w Polsce, czułaby się zwolniona, z rzetelnego
> wykonywania swoich codziennych obowiązków, ponieważ znakomita większość
czuje
> się finansowo oszukiwana ;-).

Właśnie to jest sedno o którym cześć z nas pisze. Nie wiem tylko dlaczego
inni czasem chcą sprowadzić dyskusję na zupełnie inne tory.
Myślę, że wszyscy wiedzą, że wśród lekarzy jak i w innych grupach zawodowych
są wredne szuje. Mnie zastanawia to, że elementów takich jest w tym gronie
dość dużo i są powszechnie tolerowani przez innych lekarzy... a nawet przez
pacjentów.

Marek

90. Data: 2002-11-13 18:54:46

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję za zrozumienie tematu i za wsparcie ;-).

Serdecznie pozdrawiam, andrzej

> [...]
> dość dużo i są powszechnie tolerowani przez innych lekarzy... a nawet przez

Neuroimmunologia
CZASZKE !! Kupie pilnie !! Egzamin na dniach !!
Do pediatrow
Pregnyl???
płytki krwi i ciąża??