Robienie wina

1. Data: 2002-07-22 09:28:54

Temat: Robienie wina
Od: "Przemas" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Jestem w trakcie robienia wina z wisni. Pieknie robi, duzo szumow,
buzuje, ale nie puszcza zadnych babelkow. Mam wlozony korek z rurka
fermentacyjna, szczelnie zalepiona, wlalem wode i nic nie pyka. Pomozcie.

1. Data: 2002-07-23 11:51:26

Temat: Re: Robienie wina
Od: "Piotr Zajączkowski" <P...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemas" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> Witam. Jestem w trakcie robienia wina z wisni. Pieknie robi, duzo szumow,
> buzuje, ale nie puszcza zadnych babelkow. Mam wlozony korek z rurka
> fermentacyjna, szczelnie zalepiona, wlalem wode i nic nie pyka. Pomozcie.

Prawdopodobnie uszczelnienie miedzy korkiem a balonem lub (i) rurka a
korkiem jest zbyt slabe. Jesli korek jest z korka naturalnego to z reguly
pomaga wygotowanie go razem z osadzona w nim r. ferm. w wodzie.
Robi = powstawanie CO2, wiec przy szczelnym zamknieciu tzw. czopem
fermentacyjnym (korek + rurka)
uchodzacy tamtedy dwutlenek wegla tworzy banieczki w plynie wypelniajacym
ryrke fermentacyjna.

zupa czosnkowa z serem z jajkiem i grzankami
kwasnica ze scierki
Danie jednogarnkowe z soczewicy (P)
kieliszki ( troche OT)
witam po przerwie