Rozliczenie wody dostałam :/

11. Data: 2007-01-21 01:26:00

Temat: Re: Rozliczenie wody dostałam :/
Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalaena wystukała:

> może autorka przez "pranie" rozumie każde puszczenie pralki automatycznej ?
> Ja (1 os. dorosła) pranie robię zwykle raz w tygodniu, ale jest to
> cztery czy pięć wsadów do pralki.
> Pewnie mogłabym upchnąć w mniejszej ilości, ale ograniczają mnie kolory
> i faktury tkanin.

Ja mam tylko jedno pytanie - suszysz w suszarce czy wieszasz? Bo to
ostatnie w większości polskich mieszkań stanowi niezłe ograniczenie ile na
raz można uprać... :)

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

12. Data: 2007-01-21 06:00:17

Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalaena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czy pięć wsadów do pralki.
> Pewnie mogłabym upchnąć w mniejszej ilości, ale ograniczają mnie kolory i

Ja miałam na myśli 1 wsad = 1 pranie zapewne tak samo jak ewka ale po
zastanowieniu doszłam do wniosku, że faktycznie dużo zależy od ilości ubrań
ich tkanin i kolorów. Jeżeli ma się wiele ubrań w różnych kolorach i
tkaninach to faktycznie może to wymagać nawet codziennego prania. U mnie
akurat tak się złożyło, że kolory są podobne zarówno moje ubrania jak męża i
małego a do tego mamy dość dużo ubrań i nie jestem zmuszona do szybkiego ich
wyprania.
Po prostu czekam aż mi się uzbiera cała pralka i w rezultacie wychodzą mi ze
trzy pralki w tygodniu.

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 16 miesięcy

13. Data: 2007-01-22 07:09:16

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zakładając że zużywacie pół na pół ciepłą z zimną to wychodziłoby po 3
> metry,
> to jakby mniej niż ja. Niestety licznik jest ok, bo w połowie roku
> wymieniany
> i wskazania półroczne niemal identyczne :(.

Nie zuzywamy pol na pol cieplej z zimna, bo pralka ciagnie tylko zimna
przeciez i zmywarka tez tylko zimna, w kuchni na liczniku cieplej wody jest
tylko 1,cos tam, liczniki nowe, wymieniane na jesien.

--
pozdr,
ewka

14. Data: 2007-01-22 07:11:26

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Matko, ja na trzy osoby w tym jedno małe ( a więc bardzo brudne i wiecznie
> upaćkane) dziecko pranie robię max trzy razy w tygodniu

No tak to u nas wychodzi, jeden dzien biale, inny czerwone, inny czarne i do
tego osobno swetry czy reczniki ze scierkami, robie co dzien, bo wtedy mam
na biezaco, jak bym zostawila wszystko na sobote to bym sie musiala tylko
praniem bawic zamiast cieszyc wolnym dniem, poza tym zostalo by mi tylko
suszenie w suszarce, a niestety nie wszystko mozna tak suszyc.

--
pozdr,
ewka

15. Data: 2007-01-22 08:18:06

Od: " Zebra" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Luki <l...@t...pl> napisał(a):

> Witam
>
> Przy podobnych parametrach - dla 2 osób - za cały zeszły rok - średnia
> wyszła dokładnie - 4m3/osobę.

no to podniesiona trochę na duchu zostałam.
Zrobiłam śledztwo i mam wnioski:
1. baterie z wajszkami są kiepsko nastawne i w zasadzie używamy je w systemie
zerojedynkowym. Czyli jak się leje to na full.
2. spora odległość odbiorników od ogrzewacza wody (usytuowanie komina :/), więc
trochę potrwa zanim ciepła poleci.
3. choć w zasadzie to nr.1 - nastolatka pod prysznicem :D.

Ostatnia pozycja została nieco zredukowana, co do dalszych - trochę trudniej.

16. Data: 2007-01-22 08:25:25

Od: " Zebra" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bunny <m_bunny@USUŃinteria.pl> napisał(a):

> faktycznie dużo zależy od ilości ubrań
> ich tkanin i kolorów. Jeżeli ma się wiele ubrań w różnych kolorach i
> tkaninach to faktycznie może to wymagać nawet codziennego prania.

U mnie leci zgodnie z płynami do prania:
białe
czarne
kolorowe
pościel,ręczniki w 60°C

Tyle że kolorowe rzadko bo jasne trafia do białego a ciemne do czarnego. Czasem
zdarza się ekstra pranie czerwonego.

Niektóre rzeczy trudne do uprasowania, np kurtki - piorę w pralni ze względu na
prasowanie właśnie.

I z tego wychodzi mi pranie co drugi dzień.

17. Data: 2007-01-22 19:48:42

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Jan 2007 08:18:06 +0000 (UTC), " Zebra" <z...@g...pl>
wklepał(-a):

>no to podniesiona trochę na duchu zostałam.
>Zrobiłam śledztwo i mam wnioski:
(...)
>3. choć w zasadzie to nr.1 - nastolatka pod prysznicem :D.
>
>Ostatnia pozycja została nieco zredukowana, co do dalszych - trochę trudniej.

Mam nadzieję, że nie została zredukowana o głowę. ;)

18. Data: 2007-01-23 08:41:08

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Zebra napisał(a):

> no to podniesiona trochę na duchu zostałam.
> Zrobiłam śledztwo i mam wnioski:
> 1. baterie z wajszkami są kiepsko nastawne i w zasadzie używamy je w systemie
> zerojedynkowym. Czyli jak się leje to na full.

Zredukować ciśnienie wody ( szczególnie zimnej ). Jesli pod baterią są
zawory używane przy demontażu baterii, zredukować przepływ maksymalny do
akceptowalnego poziomu.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

19. Data: 2007-01-23 14:03:38

Od: "Boban" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zebra <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> zerojedynkowym. Czyli jak się leje to na full.
> 2. spora odległość odbiorników od ogrzewacza wody (usytuowanie komina :/), wię

Masz ogrzewacz przepływowy? Jeżeli tak to jak i w przypadku kotła
dwufunkcyjnego (który działa przy ogrzewaniu wody tak samo jak podgrzewacz)
niestety większe zużycie wody jest nieuniknione. Jezeli jeszcze jest on daleko
od łazienki to jego wady się zwielokrotniają. Wiem coś o tym bo mam w
mieszkaniu kocioł dwufunkcyjny i zużycie wody jest koszmarnie wysokie. Do tego
jeszcze instalacja z rur stalowych o dużej bezwładności cieplnej, horror.
Podgrzewacze przepływowe lub kotły 2F mają jako taką rację bytu tylko przy
małych odległościach od punktów wypływu. Obecnie planując instalację CWU w
domu kotła 2F w ogóle nie biorę pod uwagę - przy szambie byłaby to mordęga.

20. Data: 2007-01-23 14:22:49

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boban napisał(a):

> [...]
> domu kotła 2F w ogóle nie biorę pod uwagę - przy szambie byłaby to mordęga.

A ja mam kocioł dwufunkcyjny w piwnicy i nie więcej jak po 20 cm od
ciepłej wody do kranu nawet na drugiej kondygnacji.
Po to wymyślono pompy obiegowe.

:)

--
spp

wykończenie stanu developerskiego - od czego zacząć?
Grzejniki aluminiowe a podzielniki.
Ciśnieniowy ekspres do kawy
gdzie tani blat knglomerat?
Problem z plyta ceramiczna Whirlpoola AKR 105 IX