SKANDAL!!!!

1. Data: 2002-02-17 18:48:22

Temat: SKANDAL!!!!
Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znam ludzi, który schudli 20 kg na diecie optymalnej (chyba wiesz,że
chodzi
> o jedzenie dużych ilości tłuszczów zwierzęcych - jeśli nie to zapraszam na
> http://optymaln.republika.pl ) i miażdżyca też się cofa.

> Pozdrawiam - Wiesław Kaniowski

Szanowny Panie!

Wypisywanie i publikowanie takich bredni jak "dieta optymalna"
powinno byc nie tylko zabronione, ale wrecz KARALNE!
Dlaczego?
Jak ja dam komus pistolet do reki i namowie go, zeby sobie strzelil
w glowe, to pojde siedziec za podzeganie do samobojstwa.
Pan robi to samo - tyle ze na raty.

Namawianie kogos, aby absolutnie nie jadl owocow i warzyw,
tylko jak najwiecej tluszczu znacznie przyspieszy marsz tej osoby
do grobowej deski.
Nie jest to przypuszczenie, ale pewnik, poparty bardzo wieloma
badaniami, o najwyzszych standardach i na calym swiecie.
No, chyba ze chodzi o napedzenie dochodowej koniunktury pogrzebowej...

Pan - opierajac sie na wymyslach schizofrenikow, namawia ludzi
do samobojstwa.

Polska niestety jest (jeszcze) krajem biednym, o jednym z najnizszych
w Europie odsetku ludzi wyksztalconych, wychowanych na telenowelach
i brukowych magazynach.
W takich krajach dziala wielu cudotworcow, uzdrawiaczy, znachorow,
cwaniakow i oszustow, ktorzy wykorzystujac ludzka ciemnote i biede,
obiecuja wieczna mlodosc, zdrowie i szczescie.

Oczywiscie za "drobna" oplata...

Mimo ze jestem lekarzem niecale 10 lat, spotkalem wiele osob, ktore
ulegajac takim chochsztaplerom, zrezygnowali z leczenia, doprowadzajac
sie do stanu, w ktorym postepujaca choroba stala sie trudna, lub nawet
niemozliwa do wyleczenia.
Najczesciej dotyczy to chorob nowotworowych (np. rak skory, "leczony"
chinskimi masciami za jedyne 200zl), ale byli wsrod nich pacjenci stosujacy
"diete Kwasniewskiego" z choroba wiencowa i zaawansowana miazdzyca.

Dlatego takim osobom jak Pan, powinno sie zakazac dzialalnosci w internecie,
wedlug takich samych regul jak sodomii czy dzieciecej pornografii.

A to, ile osob wyslal Pan na cmentarz, pozostawiam pod rozwage Panskiemu
sumieniu.
Choc tacy ludzie czesto go nie maja...

Z powazaniem
Piotr Zielinski

PS
Na stronie http://optymaln.republika.pl podaje Pan swoja date urodzenia.
15-letni wiek w pewnym stopniu usprawiedliwia publikowanie podobnych bzdur,
ale jak widac, nawet w tak mlodym wieku mozna juz narobic wiele szkody...
PZ

2. Data: 2002-02-17 18:54:11

Temat: Re: SKANDAL!!!!
Od: "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pezet" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Namawianie kogos, aby absolutnie nie jadl owocow i warzyw,
> tylko jak najwiecej tluszczu znacznie przyspieszy marsz tej osoby

Szanowny Panie, abstrahując od pozostałych nieścisłości oraz demagogicznych,
niemerytorycznych, niezwykle emocjonalnych (w sposób na pewno nie służący
sprawie) okrzyków z Pańskiego postu, pragnę uczulić na fakt, że to, co
napisał Pan o rzekomym "absolutnym zakazie" spożywania warzyw i owoców w
diecie optymalnej NIE MA NIC wspólnego z prawdą. Być może obiła się Panu o
uszy tzw. dieta Atkinsa i myli Pan obie diety ze sobą. Jeżeli do wszystkich
mniej lub więcej medycznych nowinek i ciekawostek (aczkolwiek dieta
optymalna do nowości nie należy), podchodzi Pan z podobną "dociekliwością" i
"wnikliwością", to kto wie, może właśnie Pan stanie kiedyś przed sądem...
Pozdrawiam
Iwona

3. Data: 2002-02-17 22:13:44

Od: "lolo" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kudlata" <i...@m...amu.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> "wnikliwością", to kto wie, może właśnie Pan stanie kiedyś przed sądem...

A ja wam powiem tak przestać żreć a zacząć jeść i to jest najlepsza dieta
heheheh.

lolo

4. Data: 2002-02-18 00:16:51

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

lolo napisał(a):

> A ja wam powiem tak przestać żreć a zacząć jeść i to jest najlepsza dieta
> heheheh.

A ja Wam powiem, że to NTG!
Do dyskusji na temat diet powstala już jakiś czas temu specjalna grupa!

Kaja

5. Data: 2002-02-18 02:12:00

Temat: Re: medyczny SKANDAL!!!!
Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

"pezet" <p...@p...onet.pl> wrote in message news:<a4otqf$es2$1@news.tpi.pl>...

Szanowny Panie lekarzu Zielinski,

Sprawia Pan wstyd swojemu szlachetnemu ( w zalozeniach ) zawodowi
z kilku powodow :

1. Nie postepuje Pan zgodnie z przysiega Hipokratesa, ( nie
zamierzam tego tematu dalej ciagnac, prosze sobie tylko odswiezyc
wiadomosci ).

2. Sposob w jaki Pan odpowiedzial stwarza Panu wielka ujme, ktorej
Pan naturalnie nie dostrzegl. Lekarz nie powinien w taki sposob
odpowiadac, bo jak przypuszczam nie jest Pan 15-sto letnim
mlodziencem.
Sposob Pana wypowiedzi wybitnie nie licuje z zawodem jaki Pan
wykonuje.

3. Najwiekszy problem Pana wypowiedzi lezy jednak w tym, ze nie jest
Pan zainteresowany w jaki jeszcze inny, moze lepszy, sposob mozna
cierpiacemu czlowiekowi pomoc.
Jesli lekarz nie jest zainteresowany tym, ze jego koledzy oddaleni
o przyslowiowy "rzut kamieniem" potrafia leczyc znacznie lepiej
niz on schorzenia takie jak tzw. wiencowka, hypercholestrolemia,
cukrzyca, choroba Bechterewa czy tez choroba Buergera itd ....
to , to dopiero jest skandal.

Jest to podstawowe zaniedbanie obowiazkow jakie narzuca etyka
lekarska.
Jesli choroby uznawane za nieuleczalne sa bardzo skutecznie leczone,to
samo to zasluguje na zainteresowanie sie tym. Za takie zainteresowanie
sa odpowiedzialni wlasnie lekarze.
Nikt nie mowi, zeby kazdy lekarz bezkrytycznie sie "rzucil" na
stosowanie Zywienia Optymalnego czy pradow selektywnych, ale ... sam
fakt powtarzalnosci efektow terapeutycznych powinien wzbudzic
zainteresowanie z punktu widzenia profesjonalnego.

Opinia ostrozna, zrownowazona, a przede wszystkim oparta na
rzeczywistych faktach bylaby bardzo mile widziana przez innych
lekarzy jak tez przez ludzi chorych i zdrowych.

Ja moge Pana lekarza Zielinskiego zapoznac z wieloma przykladami
konkretnych, szybkich i pozytywnych efektow stosowania tego wlasnie
modelu zywienia, gdzie konwencjonalne metody terapeutyczne oparte na
srodkach farmakologicznych zupelnie zawiodly.
Przerazeniem napawa mnie fakt, ze wielu ( bo nie wszyscy ) lekarzy
wykazuje tak zastraszajacy brak zainteresowania sie tym tematem.

Zgadzam, sie z tytulem Pana wypowiedzi, to rzeczywiscie jest
SKANDAL !!! ale... przed sadem nie powinien stawac Wieslaw Kaniowski,
a byc moze wlasnie Pan ?

Jak mozna podejsc do tego zjawiska inaczej, kiedy przykladowo :
kieruje Pan chorego z Buergerem na amputacje nogi, bo innego juz
sposobu "leczenia" Pan nie zna. Chory ten jedzie do Jastrzebiej Gory,
a tam Panscy koledzy, lekarze, w ciagu kilku tygodni doprowadzaja
do tego, ze nogi amutowac nie potrzeba, chory o wlasnych silach
i na wlasnych nogach wychodzi z osrodka.
Tutaj jeszcze nie nalezaloby Pana czy innego lekarza potepiac.
Po prostu zabraklo Panu wiedzy, ale ... jesli Pan juz wie ,
ze sa INNE, moze kontrowersyjne metody uratowania chorego przed
amputacja nogi, a Pan, lekarz, nic w tym kierunku nie zrobil,to ... ?

Prosze pamietac,ze Pana jako lekarza , ta INNA metoda moze szokowac,
czy tez Pan moze sie z nia nie zgadzac, dla pacjenta przed amputacja,
to jednak nie ma najmnieszego znaczenia. Pan mu juz szansy nie daje,
inni lekarze mu noge ratuja, a Pan nadal nie jest zainteresowany tym
JAK oni to robia ! Tak , to jest wlasnie ten skandal !

To tylko przypadek choroby Buergera, a takich krytycznych
przypadkow jest duzo , duzo wiecej.
W zwiazku z tym , stwierdzenie, ktore skierowal Pan do Wieslawa
Kaniowskiego ja teraz kieruje do Pana :

> A to, ile osob wyslal Pan na cmentarz, pozostawiam pod rozwage
> Panskiemu sumieniu.

Jerzy Zieba
Sydney, Australia
5-ty rok na Zywieniu Optymalnym

6. Data: 2002-02-18 04:15:59

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie - proszę przedstawić dowody na powtarzalność efektów
terapeutycznych diety optymalnej.
Dla ułatwienia powiem, że chodzi mi o dane zebrane na podstawie badań
przeprowadzonych zgodnie z metodologią, która wyklucza wystąpienie
efektu placebo.
BTW. Ja osobiście nie dam się namówić na dietę optymalną, ale nie
dlatego że uważam ją za bezwartościową, ale dlatego, że nie lubię
tłustych rzeczy.:-)))
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

7. Data: 2002-02-18 07:28:11

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wypisywanie i publikowanie takich bredni jak "dieta optymalna"
> powinno byc nie tylko zabronione, ale wrecz KARALNE!
[ciach]
> Pan - opierajac sie na wymyslach schizofrenikow, namawia ludzi
> do samobojstwa.
[ciach]
> [...]
> ulegajac takim chochsztaplerom, zrezygnowali z leczenia, doprowadzajac
> sie do stanu, w ktorym postepujaca choroba stala sie trudna, lub nawet
[ciach]

Służę (na priva) telefonami do LEKARZY stosujących w praktyce zasady
Żywienia Optymalnego - niech Pan z nimi sobie pogada bo tutaj są same głupki
co to nie wiedzą , że tylko patentowany lekarz ma wyłączność oceniania co
jest dla zdrowia człowieka dobre a co złe...

"Jadarek" - Dariusz Kral (2.5 roku na ZO)

PS. Jak Pan sobie życzy podam też telefony do osób, którym ZO uratowało
zdrowie a może i życie (marskość wątroby, SM, cukrzyce , ch.Burgera ,
eeeehhh... starczy)

8. Data: 2002-02-18 09:42:54

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadarek wrote:

> Służę (na priva) telefonami do LEKARZY

Kolego, jeżeli ci LEKARZE stosują w praktyce techniki lecznicze niepotwierdzone
w dobrych badaniach naukowych, to w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek szkód
dla zdrowia wynikłych w trakcie takiej terapii ich sytuacja prawna i zawodowa
będzie nie do pozazdroszczenia. Stosowanie metod nie uznawanych przez
konwencjonalną medycynę jest możliwe w zasadzie tylko w ramach eksperymentu
naukowego (podwójnie ślepa próba, poprzedzona testami na zwierzętach, badaniami
przedklinicznymi itd.) oraz eksperymentu leczniczego (śmiertelna lub poważnie
okaleczająca choroba, wobec której medycyna konwencjonalna już okazała się
bezradna).

> "Jadarek" - Dariusz Kral (2.5 roku na ZO)

2,5 roku to znacznie poniżej oczekiwanej długości życia w Polsce. Radziłbym się
wstrzymać z ocenami efektów. Miażdżyca - której tu się najbardziej bać należy -
rozwija się jednak nieco dłużej.

> PS. Jak Pan sobie życzy podam też telefony do osób,
> którym ZO uratowało zdrowie a może i życie
> (marskość wątroby, SM, cukrzyce ,
> ch.Burgera , eeeehhh... starczy)

Nie wystarczy. Kazuistyczne opisy sukcesów niczego nie dowodzą, a większość z
tego typu raportów przy bliższej analizie okazuje się nieprawdziwa (dotycząca
pomyłek diagnostycznych, nadinterpretacji rozpoznań, samoistnych remisji itd.),
niewiarygodna (BRAK rozpoznań, chaotyczne leczenie, zaburzenia psychiczne) albo
po prostu kłamliwa - tak kłamliwa, jak kłamliwe są wszystkie doniesienia o
potworze z Loch Ness. Przypominam także, że jest to grupa pl.sci.medycyna, i
pojawianie się tu "optymalnych" jest niemile przeze mnie widziane.

Leszek

9. Data: 2002-02-18 11:21:10

Od: "MK" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panie Leszku w dobie beztłuszczowych jogurtów, mleka 0%, fat burnerów i
grubasów nikt nie powie, że można żywić się inaczej jak tylko w lansowany
przez przemysł spożywczy "zdrowy" sposób, nawet gdyby nie był on do końca
zdrowy. Ponieważ ma on pieniędzy na tyle dużo by obronić się sam, nie musi
Pan krytykować sposobu życia jaki obrali inni (żywiąc się tak czy inaczej),
powtarzając to co wszyscy oglądamy w "mądrych reklamach" i czytamy w równie
"mądrych gazetkach". Co zaś tyczy ludzi łapiących się wszystkich możliwych
metod w celu obrony życia (również i niekonwencjonalnych), to należy im
jedyni współczuć, iż są chorzy i nie pokładają zaufania w tych którzy
powinni ich leczyć. MK

10. Data: 2002-02-18 12:24:31

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> wrote in message
> Mam pytanie - proszę przedstawić dowody na powtarzalność efektów
> terapeutycznych diety optymalnej.

Panie Arturze,

Jak Pan chce , zebym te dowody Panu przedstawil ?
"Papierowych " dowodow nie mam, mam natomiast konkretnech
ludzi, ktorych moze Pan zobaczyc jesli pofatygowalby sie Pan do
Sydney.
Duzo latwiejszym rozwiazaniem jest po prostu podjechac do Jastrzebiej
Gory i po prostu samemu sie przekonac.

> Dla ułatwienia powiem, że chodzi mi o dane zebrane na podstawie badań
> przeprowadzonych zgodnie z metodologią, która wyklucza wystąpienie
> efektu placebo.

Chory ma skierowanie na amputacje nogi, ale .. jedzie to Jastrzebiej Gory
i po kilku juz dniach ma zdecydowana poprawe w ukrwieniu konczyny,
po dwoch , trzech tygodniach chodzi ku zdumieniu innych lekarzy.
Takie to jest placebo. To samo z cukrzykami, u ktorych nie
zachodzi juz potrzeba brania insuliny. Placebo ??

> BTW. Ja osobiście nie dam się namówić na dietę optymalną, ale nie
> dlatego że uważam ją za bezwartościową, ale dlatego, że nie lubię
> tłustych rzeczy.:-)))

A.... to co innego :-))

Pozdrawiam,
Jerzy Zieba