Sadzenie bylin - ile egzemplarzy na metr kw.

1. Data: 2007-02-08 22:06:20

Temat: Sadzenie bylin - ile egzemplarzy na metr kw.
Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanowną grupę.

Nie będę ukrywał - poszukuję na gwałt informacji nt. sadzenia bylin:
ile egzemplarzy danego gatunku przypadać powinno na metr kwadratowy.
Roślinek mam 11, są to:

a. Typha angustifolia:

b. Glyceria maxima:

c. Iris pseudoacorus:

d. Butomus umbellatus:

e. Acorus calamus:

f. Eremurus stenophyllus 'Bungei':

g. Eremurus robustus:

h. Delphinum x culturoum:

i. Kniphofia uvaria:

j. Astilbe 'Bressingham Beauty':

k. Astilbe 'Amethyst':

Jeśli ktokolwiek ma wiedzę / wie gdzie to znaleźć w internecie
(szukałem dłuuuugo, ale bezowocnie niestety) / ew. wie w jakiej
książce znajdę takie informacje, bardzo bym prosił o wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie

2. Data: 2007-02-09 06:44:51

Temat: Re: Sadzenie bylin - ile egzemplarzy na metr kw.
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanowną grupę.
>
> Nie będę ukrywał - poszukuję na gwałt informacji nt. sadzenia bylin:
> ile egzemplarzy danego gatunku przypadać powinno na metr kwadratowy.

Dla siebie, po jednej, dwie. Jeśli dla klieta zakładasz ogród, to po 12.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-02-09 08:04:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Nie będę ukrywał - poszukuję na gwałt informacji nt. sadzenia bylin:
>ile egzemplarzy danego gatunku przypadać powinno na metr kwadratowy.
>Roślinek mam 11, są to:
:)
pytanie nieprecyzyjne:
masz lacznie jedynascie roznych roslinek
czy jedenascie odmian i zastanawiasz sie po ile z danego taksonu posadzic
na 1m.kw
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2007-02-09 09:22:24

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
ps.com Użytkownik
<n...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> (szukałem dłuuuugo, ale bezowocnie niestety) / ew. wie w jakiej
> książce znajdę takie informacje, bardzo bym prosił o wskazówki.

Hejka. W posiadanej książce "Zagospodarowanie działek i ogrodów
przydomowych" z wymienionych roślin znalazłem właściwie tylko ostróżkę
ogrodową - 3 do 5 sztuk na m2. :-) Tawułka Arendsa - 5-8 szt/m2
Pozdrawiam detalizująco Ja...cki

5. Data: 2007-02-09 09:38:26

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

n...@t...pl <n...@t...pl> napisał(a):

Pałkę wąskolistną, manne mielec, kosaciec żółty, łączeń i tatarak sadzi
się kępami. Ilość roślin zależy od rodzaju zbiornika wodnego i upodobań.
Nie zapomnij posadzić ich w wodzie.

Pustynniki sadzi się 100 x 100 cm, Ostróżki ogrodowe 30 x 50 cm,
Trytomę groniastą 40 x 40 cm a Tawułki 30 x 30 cm.

Szczegóły uprawy znajdziesz w książkach:
_Weekend na działce_ Franza Bohmiga
_Uroki bylin_ Barbary Mika.

Pozdrawiam, Jacek

6. Data: 2007-02-09 09:44:52

Od: "n...@t...pl" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim

Pytanie faktycznie nieprecyzyjne, generalnie chodzi o to: we wtorek
mam oddanie projektu semestralnego, i mam fragment parku w którym
zrobiłem nasadzenia z tych właśnie roślin. Muszę teraz sporządzić
tabelkę ile sztuk będzie mi potrzebnych, mnożąc sugerowaną ilość/m2
razy całkowitą powierzchnię przeznaczoną pod nasadzenia, stąd właśnie
poszukuje informacji jakimi podzielili się Dirko i Jacek

Pozdrawiam serdecznie

7. Data: 2007-02-09 16:00:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Gucio wrote:

> Pustynniki sadzi się 100 x 100 cm, Ostróżki ogrodowe 30 x 50 cm

W którą stronę 30 cm, a w którą 50 cm? Zależy to od ustawienia
rośliny, czy od strom świata? :-)

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2007-02-09 17:13:33

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> W którą stronę 30 cm, a w którą 50 cm? Zależy to od ustawienia
> rośliny, czy od strom świata? :-)

Jasne, że od ustawienia rośliny.
Od stron świata to by było: 50 x 30 cm.

Gratuluję spostrzegawczości i przepraszam za pomyłkę ;-)

Pozdrawiam, Jacek

9. Data: 2007-02-09 19:30:51

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik n...@t...pl napisał:
- poszukuję na gwałt informacji nt. sadzenia bylin:
> ile egzemplarzy danego gatunku przypadać powinno na metr kwadratowy.

Żeby dobrze rosły, wymagany jest rozstaw 1/2 do 1/3
wysokości rośliny. Pobiegaj po googlach a znajdziesz wysokość
i szerokość Twoich roślin. A tak średnio 3 -5 bylin dużych, 6-9 małych
na 1qm.
Nim się rozrosną, można wysiać pomiędzy rośliny jednoroczne, żeby
urudnić życie chwastom no i wypełnić puste początkowo miejsca.

Pozdrawiam, Barbara

Róże
Niesamowite rośliny
sianie petunii i tytoniu - co o tym sadzicie?
to jak, tniemy jablonki?
Za "czapkę" się nie obrażam - bo tak cię(z małej) nazywali