Salatka z pomidorow

1. Data: 2003-12-02 23:15:39

Temat: Salatka z pomidorow
Od: "Kalina" <k...@U...TO.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ogromna ochote na salatke na bazie pomidorow. Ale nie, zeby pomidory
stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
Dodawalam dymke (szczypior) i koperek, ale jakos malo mnie to
satysfakcjonuje:)
Jakies fajne oryginalne pomysly?

Kalina

--
galeria fotografii:
www.kalina73.republika.pl

1. Data: 2003-12-02 23:25:07

Temat: Re: Salatka z pomidorow
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-12-03 00:15:39 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Kalina* skreślił te oto słowa:

> [...]
> stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
> Dodawalam dymke (szczypior) i koperek, ale jakos malo mnie to

Pewnie niezbyt oryginalne, ale ulubione u mnie:
- sparzone pomidory pokrojone w ósemki albo jeszcze drobniej (zaleznie od
wielkosci) do tego cebula sparzona pokrojona w piórka, przyprawione solą
ziołową, i do tego albo oliwa albo smietana kwasna.
- do tego co powyzej dodajemy ogorka zielonego i kiszonego (najlepiej
malosolnego).

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-12-02 23:31:17

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam ogromna ochote na salatke na bazie pomidorow. Ale nie, zeby pomidory
> stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
Pomidory + awokado (dojrzałe) + ogórek albo papryka (coś chrupiącego). Sos:
dwie łyżki oliwy z oliwek, łyżka octu winnego, sól, pieprz, dobrze posiekana
papryczka chilli (można wyjąć pestki, jak ktoś nie lubi za ostro), no i
oczywiście czosnek!

Hania

1. Data: 2003-12-02 23:45:43

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
> stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
> Dodawalam dymke (szczypior) i koperek, ale jakos malo mnie to

Ostry tarty zolty ser (duzo), czosnek wycisniety, sos z majonezu
i/lub jogurtu naturalnego, pieprz, sol.

Ale pomidory o tej porze roku to jakies takie plastikowe
w smaku sa, juz takie z puszki bardziej smakuja jak pomidor... :(

Pozdrawiam,

Evva

1. Data: 2003-12-02 23:49:02

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
> Dodawalam dymke (szczypior) i koperek, ale jakos malo mnie to
Salatka Caprese? Pomidory + mozarella + oliwa + bazylia swieza +
sol, pieprz i tyle ;)

Zofia Gebert

1. Data: 2003-12-03 00:00:42

Od: b...@o...pl (BEATA) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-12-03 00:02:40

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Salatka Caprese? Pomidory + mozarella + oliwa + bazylia swieza +
> sol, pieprz i tyle ;)
A widziałam dziś w sklepie prawdziwą mozarellę (przecenioną :-)) i nie
kupiłam tylko dlatego, że nie wiedziałam, co z nią zrobić. :-(

Hania

1. Data: 2003-12-03 00:16:16

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A widziałam dziś w sklepie prawdziwą mozarellę (przecenioną :-)) i nie
> kupiłam tylko dlatego, że nie wiedziałam, co z nią zrobić. :-(
Bardzo polecam, pychota! Ale rzeczywiscie wymaga to prawdziwej
mozarelli, a nie jakiejs polskiej, a juz nie daj boze tej zoltej - wedzonej.
Maja sie one do oryginalu jak splesniala gouda do francuskiego sera
plesniowego ;)

Poza tym mozna ja zapiekac - z papryka, pomidorami, baklazanami i beszamelem
na przyklad. Mozna klasc na kanapki jak zwykly ser i przyprawiac (oregano,
bazylia albo np ziola prowansalskie). I generalnie chulaj dusza ;)

Zofia Gebert

1. Data: 2003-12-03 13:19:13

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kalina <k...@U...TO.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bqj6es$4bb$...@n...onet.pl...
> [...]
> stanowily jeden ze skladnikow, ale zdecydowanie glowy skladnik. Co dodac?
> Dodawalam dymke (szczypior) i koperek, ale jakos malo mnie to

....pomidory obrane, feta w kawalkach, cebula i smietana :))))))))

lekki "b....łt" ale wciaga

agataw

1. Data: 2003-12-03 18:41:20

Od: "Profil1" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje salatke z serem Feta, a dokładnie : pomidory, papryka no i
oczywiscie ser Feta najlepiej light, wszystko kroimy w kostke, nie dodajemy
zadnych przypraw, majonezu ani oleju. Smakuje wysmienicie i nie wymaga wiele
zachodu, smacznego .

i co dalej???
pomocy
o lasagne raz jeszcze