Sciana polek - gk czy mdf?

1. Data: 2005-04-12 11:39:05

Temat: Sciana polek - gk czy mdf?
Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wymyslilem sobie zabudowanie calej sciany w pokoju konstrukcja polek
roznych rozmiarow z wneka na telewizor itp. Taki regal z pionowymi
sciankami od podlogi do sufitu.
Chcialbym aby "scianki" i "blaty" byly "grube" - efekt jakby polki byly
wymurowane.
Widze czesto takie realizacje w sklepach i zazwyczaj sa to konstrukcje z
karton-gipsu. Karton-gips przeraza mnie troche jesli chodzi o ilosc prac
wykonczeniowych, szpachlowanie, narozniki itp a uzyskana konstrukcja z
czasem mocno sie brudzi.
Slyszalem ze mozna wykonac takie same konstrukcje z MDF-u ale kompletnie
nie wiem jak sie do tego zabrac. Przy scianie polek to chyba konieczny
jest stelaz? Czy mozna wykorzystac profile do karton-gipsu i obudowac to
MDFem?. Jak najlepiej laczyc ze soba prostopadle plyty MDF?

A moze jakis inny material?

Marcin

2. Data: 2005-04-12 11:58:01

Temat: Re: Sciana polek - gk czy mdf?
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-12 13:39, Marcin Belczewski napisał(a):
> [...]
> jest stelaz? Czy mozna wykorzystac profile do karton-gipsu i obudowac to
> MDFem?. Jak najlepiej laczyc ze soba prostopadle plyty MDF?

Płyty MDF oprócz wymienionych przez Ciebie zalet związanych z montażem
mają jedną podstawową (w tym przypadku) wadę a mianowicie ciężar - są o
wiele cięższe od płyt G-K, w związku z czym konstrukcja nośna musi być
znacznie solidniejsza - tym bardziej jak chcesz na tym jeszcze postawić
np telewizor przecież to co najmniej 20 kg. Nie wiem ale odnoszę
wrażenie iż konstrukcja z takich płyt bardziej się nada do piwnicy niż
do pokoju.

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2005-04-12 12:44:14

Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> [...]
> np telewizor przecież to co najmniej 20 kg. Nie wiem ale odnoszę
> wrażenie iż konstrukcja z takich płyt bardziej się nada do piwnicy niż

Z telewizorem to sie troche zle wyrazilem - chodzi mi o to aby zostawic
wneke na telewizor w ktora wstawialbym TV na osobnym stoliku - polki
bylyby nad telewizorem i po bokach ale zachowana by byla ciaglosc regalu
na calej scianie.

Generalnie jak przegladam gazety typu "Dobre wnetrze" to widze pelno
tego typu rozwiazan - niestety nigdzie nie pisza jak to jest zrobione.

Marcin

4. Data: 2005-04-12 12:46:49

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-12 14:44, Marcin Belczewski napisał(a):
> [...]
>
> Generalnie jak przegladam gazety typu "Dobre wnetrze" to widze pelno
> tego typu rozwiazan - niestety nigdzie nie pisza jak to jest zrobione.

Może wizyta w IKEI by Cię zainspirowała, tam jest dużo takich rozwiązań,
a i poprzyglądać się można...

--
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

5. Data: 2005-04-12 19:05:54

Od: "Firma zsw." <a...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Belczewski" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

> A moze jakis inny material?
>
>zsw.
Witam tego typu polki najlepiej wykonac z drewna.
Pionowe krokwie mocowane do sufitu i podlogi jako nosne polek.
Ponacinane rowki na polki najlepiej niesymetrycznie .moga byc z plyty
wiorowej laminowanej lub fornirowanej,
moga byc najladniej lecz drozej z litego klejonego drewna.Jezeli
zainteresowalem to napisz na prv.a opisze w szczegulach jak mocowac.Z
pozdrowieniami zsw

Naszych mebli nie kupisz w żadnym sklepie
w.. zsw.com.pl

6. Data: 2005-04-13 14:50:52

Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moga byc najladniej lecz drozej z litego klejonego drewna.Jezeli
> zainteresowalem to napisz na prv.a opisze w szczegulach jak mocowac.Z
Tyle sobie tych polek zaprojektowalem ze wykonam jest chyba z taniej
plyty wiorowej - ludzie z Castoramy powiadaja ze mozna z tego spokojnie
klecic regaly, podpowiedzieli mi tez wkrety do tego...jedyne co to chyba
bede musial sobie wkretarke kupic ;-))

Dzieki wszystkim za info
Marcin

7. Data: 2005-04-13 15:52:46

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Belczewski wrote:
> Witam
>
> Wymyslilem sobie zabudowanie calej sciany w pokoju konstrukcja polek
> roznych rozmiarow z wneka na telewizor itp. Taki regal z pionowymi
> sciankami od podlogi do sufitu.

Nie wiem czy dobrze cie rozumie - chodzi ci o tego typu regal jak
narysowalam?
http://zazula.olympusclub.info/regal.jpg

Zazula

8. Data: 2005-04-14 10:18:56

Od: Marcin Belczewski <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula wrote:

> Nie wiem czy dobrze cie rozumie - chodzi ci o tego typu regal jak
> narysowalam?
> http://zazula.olympusclub.info/regal.jpg

Prawie ze dokladnie tak - jedyna roznica to moj telewizor wazy 50kg i
bedzie stal na osobnym stoliku - czyli srodkowa polka bedzie stolikiem
niezaleznym od reszty regalu. I chcialbym zeby scianki i polki byly
grube tak na 5cm albo nawet wiecej.

Marcin

9. Data: 2005-04-14 11:18:39

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Belczewski wrote:

> [...]
> bedzie stal na osobnym stoliku - czyli srodkowa polka bedzie stolikiem
> niezaleznym od reszty regalu. I chcialbym zeby scianki i polki byly

Jesli nie masz jeszcze stolika - rozwaz taka opcje jak narysowalam. Ale
jesli masz sie lepiej czuc psychicznie, ze stolik na pewno udzwignie tv to
tez bedzie ladnie wygladac - mozesz go sam zrobic z tego samego materialu co
polki.

Calosc moglbys zrobic spokojnie z plyty meblowej ale standartowo ma on 1.8
cm. W sklepie meblowym widzialam maly trick - szafka byla zrobiona z
podwojnie zlozonej plyty meblowej obklejonej okleina szeroka na 3.6 cm.
Jednak to rozwiazanie bedzie dwa razy wiecej kosztowac, a nawet 3x bo 3
plyty daja grubosc 5.4 cm czyli tyle ile chcialbys. Wszystko musialbys mocno
ze soba sklejac.

Ciekawe rozwiazanie zastosowala firma Blach Red White w meblach Borys
http://www.brw.com.pl/ [zestawy modulowe], ktore mam w mieszkaniu. Polki sa
robione z plyty 1.8 cm [tandetnej swoja droga] a na ich frontach mocuje sie
ladnie wykonczone maskownice szerokosci 4 cm. Jednak nigdzie nie widzialam
takich listew do kupienia osobno.

Wiem, ze IKEA miala w sprzedazy taki grube polki, nie moge ich w tej chwili
znalezc na ich stronie, jesli w twoim miescie jest ten sklep to przejdz sie
i ogladnij je. Z tego co pamietam sa drogie i maly wybor dlugosci ale mozesz
podgladnac jak sa zrobione.

Zazula

Materiał obiciowy sofy
zaparowane Luksfery - problem
Jakie są koszty umowy przedwstępnej?
problem z zamkiem
Filtr powietrza do domu - Venta, Bionaire czy co...