Jakie są koszty umowy przedwstępnej?

1. Data: 2005-04-12 07:48:23

Temat: Jakie są koszty umowy przedwstępnej?
Od: "renpas" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zamierzam kupić mieszkanie i sprzedający upierają sie, żeby napisać umowę
przedwstępną. Dzwoniłam do notariusz ale powiedziała trochę wymijająco, że
kwotę dzieli się na obie strony i że kwota jest do dogadania.
Ale jakiego rzędu jest to kwota bo nie mam zamiaru płacić znowu jakiś
dodatkowych kwot, skoro można spisać akt notarialny z konkretnymi terminami
spłat i czym tam sie jeszcze chce i przejsciem prawa własności po wpłaceniu
jakiegoś procentu kwoty.

Rozpisałam się a wzasadzie chodziło mi o koszt tej umowy?

Pozdrawiam
Renata
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

2. Data: 2005-04-12 08:14:38

Temat: Re: Jakie są koszty umowy przedwstępnej?
Od: "rd" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "renpas" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
terminami
> spłat i czym tam sie jeszcze chce i przejsciem prawa własności po

To różnie bywa - często bywa tak, że jeżeli zawrzesz umowę kupna sprzedaży u
tego samego notariusza co wcześniej umowę przedwstępną to koszty będą niższe
własnie o opłaty związane z umową przedwstępną. Jeśli tylko umowa kupna
sprzedaży (bez przedwstępnej) wtedy notariusz "wkalkuluje" sobie również
kwoty jakie otrzymałby przy umowie przedstępnej.

Nie jestem pewny czy z opłatą za umowę przedwstępną jest tak jak z umową
przyżeczoną - czy zależy od kwoty transakcji. Jeśli tak w Twoim pytaniu
warto jeszcze umieścić cene mieszkania.

3. Data: 2005-04-12 08:35:00

Od: "renpas" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Nie jestem pewny czy z opłatą za umowę przedwstępną jest tak jak z umową
>przyżeczoną - czy zależy od kwoty transakcji. Jeśli tak w Twoim pytaniu

I tu się właśnie boję bo cena mieszkania 115.000 i znowu jakiś nawet 1%
szarpnie mnie po kieszeni.

Ale pytałam notariusz czy umowa przedwstępna to jakieś DODATKOWE koszty i z
tego co zrozymiałam, to to są właśnie taki, a nie odejmowane od kwoty, którą
mam zapłacić finalnie czyli 3132zł.

4. Data: 2005-04-12 10:14:03

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Apr 2005 10:35:00 +0200
"renpas" <r...@w...pl> wrote:

> Ale pytałam notariusz czy umowa przedwstępna to jakieś DODATKOWE
> koszty i z tego co zrozymiałam, to to są właśnie taki, a nie
> odejmowane od kwoty, którą mam zapłacić finalnie czyli 3132zł.

to sie z nim dogadaj

ale przede wszystkim - to, ze sprzedajacy wymaga umowy
przedwstepnej nie oznacza, ze musi byc ona notarialna. Czy na
pewno sprzedajacy wymaga, aby byla poswiadczona przez notariusza?

Jezeli tak - to umow sie z notariuszem, ze podpiszesz u niego
umowe przedwstepna i wlasciwa za sume umowy przedwstepnej
(no, ew. jakis minimalny dodatek, ale z umowieniem sie nie
powinno byc problemow). Jak powie ze nie ma mowy, to idz do innego
notariusza.

Ja umowilem sie nawet lepiej. Co prawda umowy przedwstepnej
notarialnie nie poswiadczalem, natomiast przekonalem ludzi,
ktorzy mi sprzedawali mieszkanie, aby zapewnili notariusza, ze
takze u niego podpisza kolejna umowe na kolejne mieszkanie
(w koncu jezeli sprzedaja to prawie pewne, ze beda kupowac).

I notariusz obnizyl mi znacznie oplate za umowe wlasciwa
(i obiecal takze obnizyc sprzedajacym koszt ich kolejnej umowy)
i kazdy byl zadowolony.

Konczac - to nieprawda, ze koszty umowy sie rozkladaja.
Zalezy to tylko i wylacznie od samej umowy przedwstepnej
(czyli czy jest tam napisane, ze koszty notarialne dzielimy na
pol czy nie). A przypuszczam, ze sprzedajacy nie beda tak chetni
do umieszczenia takiego zapisu w umowie

Sierp

5. Data: 2005-04-12 13:02:59

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale przede wszystkim - to, ze sprzedajacy wymaga umowy
> przedwstepnej nie oznacza, ze musi byc ona notarialna. Czy na
> pewno sprzedajacy wymaga, aby byla poswiadczona przez notariusza?

Dobrze radzisz. Umowa przedwstepna wcale nie musi być sporządzana u
> [...]

> (no, ew. jakis minimalny dodatek, ale z umowieniem sie nie
> powinno byc problemow). Jak powie ze nie ma mowy, to idz do innego

Nie przenosi sie własności, więc podatek od czynnosci cywilnoprawnych się
nie nalezy. Akurat mam pod reką umowe przedwstepną w formie aktu
notarialnego i takie to oto koszty tam widnieją (transakcja 620 tys. zł):
taksa notarialna 1300 zł, vat 286 zł i koniec. Podatku od czynności
cywilnoprawnej nie pobrano. Koszty tego aktu oraz umowy sprzedazy (pewnie
się dogadali z notariuszem) ponoszą kupujący. Notariusz z Warszawy.
Notariusz poinformował o możliwości złożenia wniosku o roszczenie do działu
III KW.

6. Data: 2005-04-12 20:03:53

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

renpas <r...@w...pl> wrote:
> [...]
> trochę
> wymijająco, że kwotę dzieli się na obie strony i że kwota jest

Daj sobie spokój z notariuszem, umowę przedwstępna jak wyżej
koledzy piszą możesz podpisać sam, formularz sobie ściągniesz z
netu (google ==> "umowa przedwstępna"), będzie ona miała
dokładnie takie same skutki prawne jak ta notarialna. A że nie
będzie miała pieczęci i sznureczka? No to co?

J.

7. Data: 2005-04-12 21:28:12

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-12 22:03 +0200, Użytkownik Jarek P. napisał :

> [...]
> dokładnie takie same skutki prawne jak ta notarialna. A że nie
> będzie miała pieczęci i sznureczka? No to co?

Polemizowalabym.
Edytka [edymon]

Tak, sprzątam po moim psie i jestem z tego dumna! :-)

8. Data: 2005-04-13 06:02:10

Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "[edymon]" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

> Polemizowalabym.

JA tez.

Umowa przedwstepna u notariusza obliguje strony do wykonania zobowiazania
(wydania mieszkania). Umowa na swistku papieru upowaznia jedynie do
wystepowania przed sadem o splate naleznosci. Jak sie Jarku nie znasz, to
sie NIE odzywaj.

--
SQLwysyn
of you" - Larry Flynt

9. Data: 2005-04-13 06:42:17

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "[edymon]" <m...@a...pl> napisał w
wiadomości news:d3heq9$96e$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Polemizowalabym.

Okej, w takim razie powiedz mi, co _w_praktyce_ da Ci więcej
notarialna umowa przedwstępna w porównaniu ze zwykłą, jeśli druga
strona postanowi Cię 'wydymać'?

J.

10. Data: 2005-04-13 07:55:53

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> upowaznia jedynie do wystepowania przed sadem o splate naleznosci.
> Jak sie Jarku nie znasz, to sie NIE odzywaj.

Znam się o tyle, że mam już za sobą dwie procedury kupna/sprzedaży
nieruchomości. Nie jest to wiedza ekspercka rzecz jasna, byc może nie
mam racji, dlatego jeszcze raz ponawiam pytanie: co umowa notarialna
da nam _praktycznie_ więcej od umowy "na świstku" w przypadku kiedy
druga strona postanowi nas wydymać?

J.

problem z zamkiem
Filtr powietrza do domu - Venta, Bionaire czy co...
Renowacja szafy - JUŻ DRUGI ROK !!!:(((
Drzwi suwane [SPAM]
Lapacho Gdzie?