Segregacja śmieci - co gdzie można wrzucać?

1. Data: 2008-01-07 09:53:27

Temat: Segregacja śmieci - co gdzie można wrzucać?
Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Gugle nic nie powiedziały sensownego, może ktoś z Was pomoże :)
Zastanawiam się, czy do worka/kontenera z napisem 'Plastik' można wrzucać:
-jednorazówki,
-worki/woreczki (np z opakowanie gazety),
-reklamówki,
-tubki, słoiczki po kosmetykach
Czy to podpada pod plastik?
No i jeszcze jedno pytanie. Czy i pod jaką kategorię podpada:
-kartony po sokach
-folia aluminiowa
Dzięki za pomoc
pozdrawiam
kanta

--
czy to nie czas na małe conieco?
tak to jest właśnie ten czas...

2. Data: 2008-01-07 10:37:45

Temat: Re: Segregacja śmieci - co gdzie można wrzucać?
Od: "Tomek" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

http://www.zuo.kwidzyn.pl/bim.htm

takie są wytyczne u mnie, może to w czymś pomoże.

Pozdrawiam
tomek

3. Data: 2008-01-07 11:13:42

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> http://www.zuo.kwidzyn.pl/bim.htm
>
> takie są wytyczne u mnie, może to w czymś pomoże.

No fajnie, wreszcie wiem gdzie wyrzucić kartony po sokach. A podobno są
metalizowane od środka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

4. Data: 2008-01-07 11:41:31

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/7/2008 12:13 PM, PeJot napisał(a):

> No fajnie, wreszcie wiem gdzie wyrzucić kartony po sokach. [...]
Nie wiesz. W Poznaniu kartoniki wrzuca się do plastików. W każdym razie
Remondis ma takie zalecenia, inne firmy mogą chcieć inaczej.

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

5. Data: 2008-01-07 17:04:45

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Jan 2008 12:13:42 +0100 I had a dream that PeJot <P...@o...pl> wrote:
>No fajnie, wreszcie wiem gdzie wyrzucić kartony po sokach. A podobno są
>metalizowane od środka.

Taki "karton" składa się z papieru, folii plastikowej i folii aluminiowej.
Wszystko jest razem sprasowane. Tak naprawdę nie ma prostej technikii
przerobu takich opakowań, słyszałem o spalaniu z odzyskiwaniem aluminium.

--
Grzegorz Janoszka

6. Data: 2008-01-08 10:14:26

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jan 2008 11:37:45 +0100, Tomek napisał(a):
> http://www.zuo.kwidzyn.pl/bim.htm
>
> takie są wytyczne u mnie, może to w czymś pomoże.

Dziwne, a dlaczego niby nie można do platiku wyrzucać opakowań po
margarynie? No chyba, że robią założenie, że brudne to opakowanie.

--
oshin, żeby było ekologicznie segreguję, najpierw zaś nieekologicznie
zużywam wodę coby te śmieci umyć - tak źle i tak niedobrze ;/

7. Data: 2008-01-08 10:36:36

Od: Kanta <k...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

oshin pisze:

> Dziwne, a dlaczego niby nie można do platiku wyrzucać opakowań po
> margarynie? No chyba, że robią założenie, że brudne to opakowanie.
wczoraj wyrzucając opakowanie po serku (plastik) zastanawiałam się,
kiedy trzeba myć to co się segreguje.
To znaczy jaki stopień zabrudzenia jeszcze ujdzie.
Wie ktoś może?
kanta

8. Data: 2008-01-08 19:09:34

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

> http://www.zuo.kwidzyn.pl/bim.htm
>
> takie są wytyczne u mnie, może to w czymś pomoże.

"Do pojemnika na plastik wrzucamy
Puszki po piwie i napojach"

???

--
pozdr Z.

9. Data: 2008-01-09 16:05:41

Od: "Siniak" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kanta" <k...@n...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Gugle nic nie powiedziały sensownego, może ktoś z Was pomoże :)

http://www.recykling.pl/recykling/

tutaj masz wszystko dokladnie opisane

pozdrawiam,
Maciek

Ciekawy atrykuł z onetu
Kuchenka pod zabudowę elektryczno gazowa
Zle grzejace grzejniki
Zmywarka bez soli i wlasna studnia
zmywarki z funkcją 3 w 1