Sen. Czy mozna oszukac organizm?

następny post »
From: IP <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Sen. Czy mozna oszukac organizm?
Date: Fri, 17 Jun 2005 16:53:13 +0200

Z tego co wiem/czytalem/slyszalem to ilosc snu potrzebnego czlowiekowi
jest uwarunkowana genetycznie.
Jedni potrzebuja 6godzin snu na dobe inni 10.
Podobno wszelkie proby oszukania organizamu w celu skrocenia czasu
potrzebnego na sen nie maja sens, bo wczesniej czy pozniej organizm sam
upomni sie o odebrany mu odpoczynek(sen).
A co jesli ktos kto normalnie spal by 8 godzn/doba spal przez ostanie
10lat po 7godzin na dobe, pozniej ma okazje spac dluzej czy teraz bedzie
spal przez kolejne 10 lat po 9 godzin?
Ja ostanio mam okazje spac "do oporu". Pomysllem sobie ze teraz sie
wyspie za "wszelkie czasy" ale juz 3miesiac spie po 9-10 godzin/doba
(kiedys 7-8). Oczywiscie odkad spie dluzej jestem wyspany kiedys roznie
bywalo :)
Tak sobie mysle, ze jednak mozna oszukac nieco organizm i spac krocej. W
tej chwil trace po 2 godziny doba a to oznacza, ze bede zyl na jawie o
pare lat krocej.
A moze to kwestja przyzwyczajenia/treningu. Czlowiek spiacy codzinnie
np. po 6gdzin przyzwyczaja swoj organiazm do takiego stanu i z czasem
jakos sobie radzi, jest to dla niego stan normalny?
Od poniedzialku spie po 8h/doba :)