Skrzypiące schody

1. Data: 2007-07-30 10:17:21

Temat: Skrzypiące schody
Od: huckey <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam w domu skrzypiące schody i to skrzypienie chcę usunąć. Ostatecznym
sposobem na usunięcie skrzypienia będzie wymiana schodów na nowe, ale ze
względów budżetowych nie nastąpi to szybko.

Stopnie to deski wpuszczone po obu stronach w te dwie długie deski, które
te schody trzymają (jak to się nazywa?). Między stopniami jest prześwit.
Skrzypienie powstaje najwyraźniej jako efekt przesuwania się stopnia we
wpuście w owe deski pod wpływem nacisku.

Zastanawiam się, czy istnieje jakiś domowy sposób na
usunięcie/zmniejszenie skrzypienia schodów. Przeglądając Internet
znalazłem następujące możliwości:
- silikon;
- wkręcenie dodatkowych śrub.

Próbowałem wpuścić silikon w szpary między stopniami a otworami w tych
bocznych deskach (ponoć silikon smaruje a więc usuwa skrzypienie) , ale te
szpary są zbyt wąskie na standardowy dozownik silikonu.

Śrub na razie nie chcę wkręcać ze względów estetycznych (nie mam też
pewności, że pomogą).

Czy ktoś zna może jakiś inny domowy sposób na usunięcie skrzypienia
schodów? Może jest jakaś magiczna substancja, którą można wpuścić w szpary
między stopniami a trzymającymi je z boku deskami, żeby usunąć skrzypienie
schodów?

pozdrawiam

Huckey

2. Data: 2007-07-30 20:19:12

Temat: Re: Skrzypiące schody
Od: ps <b...@c...cyk> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jul 2007 10:17:21 +0000 (UTC), huckey napisał(a):

> [...]
> między stopniami a trzymającymi je z boku deskami, żeby usunąć skrzypienie

Jak sie domyslam stan zastany. Chyba jednak "sruby". Na estetyke to nie
wplynie, ale rozwiec wieksze otwory niz glowka, dokrec a dziury wypelnij
mieszanina lakieru i trocin ktore powstana z "odwiertu". To mi sie wydaje
najtansze.

Pozdrawiam

Kri Z

3. Data: 2007-07-31 05:53:55

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

jeśli chcesz nadal zastosowac silikon to musisz wziac pod uwage,ze on
prawie nie ma przyczepnosci do drewna, natomiast mozesz naniesc jego
warstwe a lepiej kilka obok siebie na kawalek szerokiej listwy i po
zastygnieciu ta listwe przykrecic do schodow pod stopnie...silikon
wowczas bedzie sluzyl jako amortyzator

4. Data: 2007-07-31 11:42:22

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może olej silikonowy w spreju?