Sledziki rozne

1. Data: 2000-12-04 14:10:44

Temat: Sledziki rozne
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

porozmawiajmy o sledzikach solonych : kto, jak i czy smaczne:))

Moje trzy przepisy:

SLEDZIE NA SLODKO - OCTOWO

3 platy sledzia solonego
ocet, cukier, cebula

Sledzia moczymy 1-2 godziny w wodzie , wyjmujemy, kroimy na 3 cm
dzwonka.Ukladamy do niewielkiej miseczki.Na wierzch ukladamy pokrojona w
cienkie krazki cebulke. Zalewamy zalewa.
Zalewa:
3 lyzki octu, 3 lyzki cukru zwyklego , 2-3 lyzki zwyklej zimnej wody.
Mieszamy to wszystko ze soba. Nawet jak sie nie rozpusci cukier- to i tak
zalewamy sledzie- tak, aby byly przykryte nia razem z cebulka. Po 2
godzinach gotowe do jedzenia.

SLEDZIE MOJEJ MAMY- z przecierem pomidorowym

2-3 platy sledzia solonego ( wymoczyc jak wyzej i pokroic w 1,5 cm
dzwonka)
2 srednie cebule
3 lyzki przecieru pomidorowego
1/2 - 1 lyzeczka cukru, sol do smaku

Cebule pokroic cienko w polowki talarkow. Smazyc ja na oleju na mieko,
szklisto, nie dopuscis do zrumienienia. Gdy juz bedzie miekka-ODSTAWIC! z
ognia dodac przecier pomidorowy, cukier oraz odrobine soli , wszystko razem
wymieszac i polaczyc z pokrojonymi czastkami sledzi. Wrzucic do lodowki aby
sie przegryzlo.

SLEDZIE Z ANANASEM

lub jak kto woli po hawajsku - takie jak u Lisnera.

3 platy sledziowe (wymoczyc i pokroic na 2 cm czastki)
3 krazki ananasa z puszki ( w kostke)
majonez ( ja daje Winiary dekoracyjny)
1 lyzka kwasnej smietany 18%
curry

Czastki sledzia i ananasa zalac majonezem (moze byc wiecej majonezu) dodac
dla rozrzedzenia smietane, doprawic do smaku curry (nie za duzo aby nie
przesadzic) majonez ma byc tylko lekko zoltawy aby nie zabic delikatnego
smaku ananasa. Mozna troszeczke sol do smaku ale najpierw sprawdzic czy
trzeba.

Juz... Jola

PS: walnijcie swoje przepisy na sledziki, please:)))

1. Data: 2000-12-04 14:39:47

Temat: Re: Sledziki rozne
Od: "Sloneczko" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można w sklepach kupić gotowe płaty śledziowe po kaszubsku w takiej zalewie
z przyprawami są smaczne:)))
Ja zrobiłam je jeszcze smaczniejszymi - z każdego płata zrobic rolmopsa ze
suszona śliwką w środeczku i włożyć spowrotem do tej zalewy można wrzucic
luzem trochę śliwek i zostawić na 2 lub 3 dni - rewelacja :)))
Śliwki oczywiście kalifornijskie
Pozdrawiam Joasia

1. Data: 2000-12-04 16:05:27

Temat: Re: Sledziki rozne- drobne uzupelnienie
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jola L-L" <j...@i...pl> wrote in message
> [...]
> Mieszamy to wszystko ze soba. Nawet jak sie nie rozpusci cukier- to i tak
> zalewamy sledzie- tak, aby byly przykryte nia razem z cebulka. Po 2

Drobne uzupelnienie:

Na wierzch zalewamy 1-2 lyzkami oliwy- ale niekoniecznie.

Jola

1. Data: 2000-12-10 10:47:59

Od: "Maciek Stupkiewicz" <m...@p...cc> szukaj wiadomości tego autora

Nowy przepis na śledzia - pycha.
-Śledzie( płaty) marynowane w oleju pokroić w dzwonki i ułożyć na półmisku.
-Dwa jaja ugotowane na twardo zetrzeć na jarzynowej tarce bezpośrednio na
ryby
-następnie całość polewamy majonezem wymieszanym z jogurtem naturalnym ( sam
majonez jest za ciężki )
-na koniec siekamy drobno szczypior (im więcej, tym lepiej )

Proste, szybkie, można podawać od razu, albo po schłodzeniu w lodówce.
SMACZNEGO!!!

SAŁATKA
-Śledzie (marynowane) w oleju pokroić w dzwonki, ułożyć w miseczce
-dodać ok. czterech jabłek (twardych i soczystych) pokrojonych w kostkę
-fasola konserwowa (czerwona)
-całość wymieszać, dodać majonezu i gotowe

Pozdrawiam
Viola

1. Data: 2000-12-19 16:15:09

Temat: Odp: Sledziki rozne
Od: "Anna Margasińska" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Super sałatka śledziowa !!!!
-filety śledziowe pokroić w paseczki (4 płaty),
-ugotowane jajka na twardo pokroić w kosteczkę (6 szt.)
-buraki ugotowane zetrzeć na tarce (4 szt.) - przyprawić solą i pieprzem
-słoiczek majonezu
Wszystkie składniki układać w misce w następującej kolejności:
buraczki-jajka-majonez-śledzie-buraczki........-nie mieszać.
Palce lizać.
Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt - Ania.
Użytkownik Maciek Stupkiewicz <m...@p...cc> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90vmtc$phh$...@n...tpi.pl...

co z żołądków?
beczka piwa - ile kosztuje?